Ga naar inhoud


Retro Music Television bij CanalDigitaal en TV Vlaanderen


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Muziekkanaal Retro Music Television is toegevoegd aan het zenderaanbod van de M7 Group aanbieders CanalDigitaal en TV Vlaanderen. Op de tv-zender zijn hits uit de vorige eeuw te zien en te horen.


M7 Group heeft de distributieovereenkomst met het Tsjechische muziekkanaal Retro Music Television voor verspreiding via aanbieder Skylink in Tsjechië en Slowakije verlengd. Nieuw in de overeenkomst is distributie in de Benelux via de aanbieders CanalDigitaal en TV Vlaanderen. Bij CanalDigitaal is Retro Music Television onderdeel van het Basis HD-abonnement en is het muziekkanaal op voorkeuzepositie 91 in de HD-zenderlijst te vinden. Bij TV Vlaanderen is de zender met het Basic Light-abonnement op voorkeuzepositie 55 in de zenderlijst te ontvangen.
Retro Music Television en niet 192TV

Retro Music Television toont videoclips van muziek uit de jaren ’60, ’70, ’80 en ’90 en is een commercial-vrij muziekkanaal. Al enige tijd is er onder een deel van de abonnees van CanalDigitaal de vraag naar het Nederlandse muziekkanaal 192TV. Zowel Retro Music Television als 192TV zenden videoclips uit deze tijdsperiode uit de muziekgeschiedenis uit. De doorgifte van Retro Music Television past in de internationale strategie van M7 Group waarbij zenders via meerdere Europese aanbieders van het Luxemburgse bedrijf via de satelliet kunnen worden aangeboden. Meer informatie het Tsjechische muziekkanaal is te vinden via www.retromusic.cz. Hier is ook de gratis app voor tablet en smartphone te downloaden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Muziek zenders zijn volgens mij allang niet meer van deze tijd, kijk er nog zelden naar aangezien ik uitelkaar val van de getoonde herhalingen wat clips betrefd :)

 

En volgens mij heeft CanalDigitaal al meer dan genoeg aan muziek zenders in het aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een muziekzender is niets mis om er "eens" maar te kijken.  Ik begrijp niet dat er zoveel ophef om is... ik vermoed dat deze zender de abonnees geen extra geld kost, en dat hij gewoon als extraatje doorgeprikt wordt bij het nederlandse abbonnement. Wat ik wel vreemd vind is dat ze muziek-tv zenders versleutelen...

Ik kijk regelmatig naar RU tv...  een zender met russische muziek. of soms ook wel naar de servische muziekzenders die je op de eutelsat 16 oost kan vinden. Daarom ben ik blij dat ik mijn draaibare schotel nog steeds heb, om eens "iets anders" te hebben... de receiver die er aanhangt is echter al wat ouder, en is mpeg2 en ook nog analoog...

Voor mij hoeft engelstalige muziek eigenlijk niet... ben ik geen liefhebber van, maar goed, er zullen veel mensen zijn die wel van engelstalige muziek houden. 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar wereldje de film en muziek industrie, een mp3'tje of een film downloaden mag niet, dan ben je een crimineel.

Maar muziekzenders die FTA uitzenden voor een heel werelddeel, dat is dan weer geen probleem.

Er zullen wel rechten betaald worden, maar niet aan de volle pot.

Hetzelfde met TV kanalen, hier wordt alles per land opgedeeld, daar valt niet over te onderhandelen en vooral betalen voor de rechten.

Dan kijken we naar de satellieten die het midden oosten bedienen, daar zitten dan TV kanalen op die identiek hetzelfde uitzenden als hier, sommigen zelfs FTA.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Johan, reclame is reclame, of het nu in het Nederlands is of in het Tsjechisch. :P
Trouwens het is ook belachelijk dat je maar zo'n smal beeld hebt door die brede tekstkolom aan de rechter zijde en dat heeft niets te maken met het feit dat de oude clips misschien nog in de beeldverhouding 4:3 zijn opgenomen want als je tussen de segmenten van de tekstbalk heen kijkt, zie je dat het allemaal beelden zijn in de 16:9 verhouding, dus breedbeeldvullend.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...