Gast zonnestorm Geplaatst: 24 juni 2015 Geplaatst: 24 juni 2015 Ik heb op internet zitten googelen, om duidelijke en mooie afdrukken te krijgen voor de footprints van Amos 4W, Eutelsat 7W /Nilesat en Express AM 11 W met de schoteldiameters erbij. Ik heb de footprints wel gevonden, maar om af tedrukken zijn ze niet duidelijk voor mij. Ik ben hierin dus nog niet geslaagd. Wie kan mij aan mooie afdrukken van genoemde footprints met schoteldiameters van genoemde satellieten helpen ?
Sprietje Geplaatst: 24 juni 2015 Geplaatst: 24 juni 2015 (aangepast) Gewoon http://www.satbeams.com/ gebruiken. Dan krijg je de exacte gegevens voor de plaats waar je woont. 24 juni 2015 aangepast door Sprietje
Gast zonnestorm Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Ik heb op de satbeams pagina al zitten kijken, maar als ik bijvoorbeeld op de brede gradenbalk bovenin 11 west aantik , dan zie ik een beam voor europe, waarbij , als je die aanklikt voor europe ( Nederland ) je een schotelgrootte nodig zou hebben van 70 cm; dit kan nooit kloppen .
Sprietje Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 SatBeams geeft voor Nederland 48dBm aan, Castor Broadcasting ook, zie bijlage.
Sprietje Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Maar misschien heb je wat aan deze twee lijstjes die op internet te vinden zijn bij Nederlandse satellietshops:
Gast zonnestorm Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Bedankt voor het antwoord , sprietje. De lijsten van de genoemde nederlandse satellietshops had ik al in mijn bezit, maar deze bijzonder duidelijke satbeam van Castor Broadcasting van 11 west nog niet. Ik kende Castor Broadcasting niet. Waarom ik de footprint wil weten, is het feit, dat ik van Express AM 44 11 west met 120cm schotel alleen de volgende transponders ontvang: 11522 -H-1185 2/3 11523--H-1280 5/6 11566- H -8000 3/4 Bij elkaar ongeveer 12 zenders. Ik ga ervan uit, dat gelet op de footprint, deze 12 zenders wel het maximum haalbare is; de signaalkwaliteit ligt overigens ongeveer op 50% van alle genoemde transponders.
Tonskidutch Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Gewoon http://www.satbeams.com/ gebruiken. Dan krijg je de exacte gegevens voor de plaats waar je woont. gaaf die tip naar de site! thank U Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
youriy Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 (aangepast) @zonnestorm: het beste forum voor vragen over ontvangst van "exotische" satellieten is het Duitse dxtv Overigens die 3 transponders die je noemt van 11 West zijn ook de enige 3 transponders die je kunt ontvangen. Ik heb net zelf gekeken en ik kan alleen de derde tranponder ontvangen (11566H) http://nl.kingofsat.net/pos-11W.php 25 juni 2015 aangepast door youriy clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Gast zonnestorm Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 @youriy: Dank voor je reactie; dan mag ik dus met mijn 12 zenders op 11 west niet mopperen. Ik ga wel eens kijken op het Duitse dxtv.
Sprietje Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Tja, ik wil toch nog wel iets kwijt over de lijnen die in footprints getekend staan.Als voorbeeld de footprint in bericht 4.Je ziet dan de lijn van 49dBW over de grens van Duitsland en Nederland lopen.Nederland ligt dan in het 48dBW gebied maar dat loopt tot midden Engeland.Je moet dan niet denken dat Nederland dan meteen in de 48dBW veldsterktegebied ligt. Je moet dat geleidelijk over laten lopen. Nederland ligt dan op bijv. 48,8dBW en dat geldt ook voor allerlei andere footprints.De veldsterkte verloopt altijd geleidelijk maar ja, je kunt het niet anders dan per hele dBW in een footprint aangeven.
Gast zonnestorm Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Sprietje, weer bedankt voor je bijdrage aan de detaillering en toelichting over het veldsterktegebied. Dit leidt ongetwijfeld voor ons weer tot meer inzicht in deze materie. saludo, Locatie Biesbosch en Costa du Jardin.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen