ludovic Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Ik heb een schotel van visiosat, om meerdere lnb's op te monteren. Mijn vraag is, kan ik hierop ook een duo lnb plaatsen voor astra 19,2 en 23 of zal de ontvangst niet zo goed zijn dan wanneer ik 2 enkele lnb's gebruik?
Sprietje Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 (aangepast) Deze vraag hoort niet thuis in knutselhoek. Tja, dat gaat al een probleem worden met het aansluiten want dan heb je een uncommitted switch nodig als je 3 of 4 lnb's wilt gebruiken. Maar ook de afstand zal niet kloppen. 25 juni 2015 aangepast door Sprietje
Matthijs Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Lijkt me geen goed idee, die duo LNB is niet geschikt voor de BigBisat. 2 losse LNB's is natuurlijk beter Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4 Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met: 42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west
ludovic Geplaatst: 26 juni 2015 Auteur Geplaatst: 26 juni 2015 Hartelijk dank voor de info, ik had zo ook een beetje het vermoeden dat de afstand bij een duo Lnb niet juist zou zijn voor een Big Sat schotel. Nogmaals bedankt.
a33 Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 Heb je een bisat of een big bisat? Dat is niet duidelijk, maar wel belangrijk voor je vraag. En welke duo-lnb, die met afstand 37 mm? Of een bredere? In het draadje "Geen ontvangst TVV op Astra 3" worden de lnb-afstanden (globaal) berekend voor de bisat, bericht #21, en geconcludeerd dat het waarschijnlijk voor 19 en 23 zou moeten werken. Uiteindelijk is het daar voor de 23 en 28 daadwerkelijk toegepast. Voor de big bisat valt het ook uit te rekenen. (Waar ongeveer in Nederland staat de schotel?) Blijft over dat de duo-lnb dan wat lastiger te combineren is met extra lnb's: de kop is erg breed aan de zijkanten, en je moet met een diseqc-OPTION schakelaar werken of diseqc 1.1 of 2 kabels van de duo-lnb naar een 4/1-switch. Bovendien past een duo-lnb niet naadloos in een Bisat-beugel. Met andere woorden: je moet er wel wat voor doen. Het is geen standaardoplossing! Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
a33 Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 (aangepast) Ik heb ook nog even voor de Big Bisat gekeken, voor midden nederland (52N, 5E) is het verschil tussen 19 en 23 oost op die rail ongeveer 4,7 graden volgens de Cahors software. Iedere graad is 11,4mm, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/344569-gradenverdeling-big-bisat/?p=2286733; waar @Sprietje het al eens heeft uitgerekend. Dus met een duo-LNB met een onderlinge afstand van zo'n 54mm moet het kunnen (afhankelijk van je geografische locatie...). groet, A33 @mods: Verplaatsen jullie deze draad uit het knutselhoekje naar het gewone Schotelpark? Dat lijkt mij, net als Sprietje, een betere plaats voor dit onderwerp. 26 juni 2015 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
ludovic Geplaatst: 26 juni 2015 Auteur Geplaatst: 26 juni 2015 Beste, Ik,weet niet goed hoe dit forum werkt., maar mijn antwoord is gericht naar a33, destijds heb ik de schotel gekocht en denk dat het een big sat is, met de mogelijkheid om een8tal Lnb's op te plaatsen. De duo Lnb die ik liggen heb is,een van Tv Vlaanderen, afstand van center naar center is 40mm. De plaats waar de schotel moet gemonteerd worden is Zwevegem nabij Kortrijk in west vlaanderen, België. De vraag wordt hier ook gesteld om deze vragen te verplaatsen naar schotelpark, voor mij geen probleem maar hoe doe je dat? Grt
Sprietje Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 Beste ludovicHet verplaatsen van dit onderwerp kan alleen door de moderators gebeuren. Die zullen dat ook zeker doen.Tja, en dat jij een TV Vlaanderen duo-lnb hebt, daar was ik al van uitgegaan en met de afstand van 38mm die de twee koppen hebben, kun je die dus niet gebruiken op de Visiosat BigBisat. Bovendien ga je het jezelf erg moeilijk en duur maken met het koppelen van de lnb's omdat in een duo-lnb al een diseqc-switch zit ingebouwd.
ludovic Geplaatst: 26 juni 2015 Auteur Geplaatst: 26 juni 2015 Hallo Sprietje, Bedankt voor de info, mijn bedoeling was mijn schotel van 60cm vervangen door die bigsat, bij slecht weer valt het signaal soms weg, 'nu heb ik nog een schotel van1.00m, dus ga ik proberen. Nogmaals bedankt voor de uitleg. Grt
Sprietje Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 Nu begrijp ik het niet meer.Je hebt een schotel van 60cm. Daarnaast heb je ook een Visiosat BigBisat en bedoel je dat je ook nog een schotel van 100cm hebt?
ludovic Geplaatst: 26 juni 2015 Auteur Geplaatst: 26 juni 2015 Ja dat klopt, het is een beetje recup van alle kanten, die van 1meter heb ik echter nog nooit indienst genomen. Ik heb een draaibaar systemen met een schotel van 80cm en voor het ogenblik èèn van 60 voor tv vlaanderen. Grt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen