Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraag : Ik heb onlangs een Xtrend7000 aangeschaft omdat mijn dreambox 800 niet meer te updaten is.

Echter tijdens het aansluiten op mijn motor werkt alles, behalve 23,5 dus ook alle NL zenders niet

getest op mijn Visiosat (4 koppen) en hier werkt het wel perfect. Iemand een oplossing

zal wel iets verkeerd doen maar weet het niet ben inmiddels al 3 weken bezig maar ja is hobby hè 

alvast dank voor de medewerking.

Geplaatst:

Heb je dan ongeveer dezelfde ontvangstwaarden op de satellieten met je Visiosat en de schotel met motor?

Het zou best kunnen dat die laatste niet helemaal juist staat afgeregeld, astra 23.5 is kritischer dan de 19.2.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Heb je dan ongeveer dezelfde ontvangstwaarden op de satellieten met je Visiosat en de schotel met motor?

Het zou best kunnen dat die laatste niet helemaal juist staat afgeregeld, astra 23.5 is kritischer dan de 19.2.

Voor 23.5E probeer eens CT24 of TV Noe op 12.525V eens, die zitten op een (iets) sterkere beam en minder kritisch (DVB-S, 27500, 3/4).

Of Regionální TV of TV Regina op 12.070H. Alle genoemde zenders zijn FTA, dus da's ook een stuk makkelijker.

Als je signaal hebt (op één van de satellieten) even voorzichtig aan de bovenkant van je schoten trekken of duwen en kijken of het signaal hoger wordt. (Gebruik hiervoor bijv. de signaalmeter in de Dreamdroid app). Als dat zo is, dan staat je motor niet helemaal 100% goed.

Wat voor motor heb je eigenlijk en hoe heb je de configuratie staan in de Xtrend?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Dank voor  de snelle reacties

Signaal is zelfs beter dan van mijn Dreambox echter geen response van de  NL kanalen.

Ter verklaring ik kijk nu weer tijdelijk op mijn Dreambox de vrouw wil tv kijken maar ik wil de nieuwe graag aan de gang krijgen.

alle kanalen geven uitslag (signaal) van geen beeld. de motor is een stab 100 werkt nog steeds perfect van 30 oost tot 30 west 

zoals gezegd op de dream direct beeld met dezelfde instellingen

ik snap het niet meer voor anderen lukt het me altijd nu ben je voor jezelf bezig en heb je een uitdaging

• 2 weken later...
Geplaatst:

Je zal toch even iets specifieker moeten zijn, kan je de FTA zenders nu wel of niet zien op 23.5E?

Heb je wel gedacht aan een softcam? Installeer cccam 2.2.1. deze werkt direct zonder specifieke configuratie op een CanDig kaartje.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...