Ga naar inhoud


Power inserter 12 of 24 Volt.


Jan007

Aanbevolen berichten


Ik lees hier: http://www.televes.com/en/catalogo/producto/antena-dat-hd-boss-790-embalaje-individual

dat ie tussen 12 en 24 volt nodig heeft. Dus kijk maar wat je daarvoor kunt vinden. Moet niet al te moeilijk zijn.

 

Zonder dat je hem die spanning geeft werkt ie als passieve antenne en zou het dus ook zo moeten doen.

 

Ik vind het een vreemde antenne want hij heeft een soort AGC ingebouwd. Dat betekend dat ie bij een zwak signaal veel versterkt en bij een sterk signaal minder.

Dit past in het geheel niet in mijn manier van denken want hoe weet die antenne nou wanneer je met je DVB-t ontvanger op een heel sterk signaal of juist op een heel zwak signaal hebt afgstemd. Die informatie moet uit de ontvanger komen.

Lijkt me meer een marketing geneuzel.

 

Wat ik ook vreemd vind is dat voor zover mij bekend, de meeste DVB-t ontvangers met 5 volt werken. Dus waarom deze afwijkende spanning?

Ik zou zo´n antenne niet willen inzetten.

 

Je kunt dus iedere spannings inserter die 12 tot 24 volt afgeeft kunnen inzetten. Het is niet zo dat hoe meer spanning hoe beter. 12 volt doet het net zo goed als 24 volt en daartussen. Wel moet je de 5 volt in je ontvanger afschakelen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verklaring voor de afwijkende spanning en uitvoering van de antenne zal wel zijn dat er in Spanje sinds 2010 van DVB-T2 gebruik gemaakt wordt. Dit in tegenstelling tot Nederland waar Digitenne nog steeds in de DVB-T norm uitzend.

De hierboven getoonde antenne lijkt veel op de antennes die op het Iberisch schiereiland gebruikt worden.

Ik denk overigens dat Televes wel weet wat voor antenne bij hun uitzend norm past.

Voor onnodige franje is geen plaats, dat maakt alleen de concurrent sterker omdat onnodige franje de kostprijs verhoogd en daarmee het abonnement.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo´n antenne is goed voor zwakke tot zeer zwakke signalen.

Wat doet ie als je een juist een zwak signaal op kanaal 21 maar een zeer sterk signaal op kanaal 49 aanwezig is?

Juist de versterking die je dan nodig hebt gaat verloren door de ingebouwde "intelligente" versterkingsregeling.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe die antenne gebruikt wordt bij vertikale polarisatie.

Er zal een behoorlijk lange dwars-buis aan de mast moeten komen.

De bevestiging is universeel kan zowel vertikaal als horizontaal bevestigt worden.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...