ton2207 Geplaatst: 30 juni 2015 Geplaatst: 30 juni 2015 Even een vraagje, wat kan ik het best gebruiken in Frankrijk (Vendée, St. Julien des Landes) op de camping? Ik heb nu een 64 cm Triax met CD duo LNB en ik heb een triplesat (multitenne). De laatste gebruikte ik de laatste jaren in Nederland op een campingstatief en kreeg daar voldoende ontvangst mee. De tuner is een Rebox 9000 (twin tuner), maar opnemen is niet nodig dus en enkele aansluiting zou volstaan. Wens: Astra 1, 2 en 3 waarbij Astra 3 de belangrijkste is. Astra 2 vanwege BBC, maar als dat te begrotelijk is laat ik die varen. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Oplossing Sprietje Geplaatst: 30 juni 2015 Oplossing Geplaatst: 30 juni 2015 Een Triax 64 is OK. Gebruik deze triple-lnb voor de ontvangst van de Astra 1-2-3. : http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=262Die koop je in Duitsland al voor €24,95.
ton2207 Geplaatst: 30 juni 2015 Auteur Geplaatst: 30 juni 2015 Dank Sprietje! Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Sprietje Geplaatst: 30 juni 2015 Geplaatst: 30 juni 2015 (aangepast) Je moet er wel rekening mee houden dat de diseqc-volgorde anders is dan bij de CanalDigitaal triple-lnb.Als je deze triple-lnb op een 60cm-schotel gebruikt voor de Astra 19,2- 23,5 en 28,2 dan is de diseqc-volgorde:Astra 19,2 is sat BAstra 23,5 is sat AAstra 28,2 is sat Cmaar dat is voor een Rebox 9000 geen probleem om dat zo in te stellen.Verder weegt hij maar een fractie van de CanalDigitaal triple-lnb die 4 aansluitingen heeft en is het kastje kleiner. De lnb's staan wel op precies dezelfde afstand. Je moet de triple-lnb daar 19 graden schuin zetten i.p.v. de 13 graden die in Nederland geldt. 30 juni 2015 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 30 juni 2015 Geplaatst: 30 juni 2015 Hier nog even het verschil tussen een triple-lnb met 1 aansluiting en 4 aansluitingen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen