Ga naar inhoud


Mezzo HD en Motors TV HD nieuw bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Maar het steeds opschroeven van de beveiliging en de er mee gepaard gaande nieuwe hardware kost ze toch ook een aardige duit, en je kan al raden aan wie ze dat gaan door rekenen .

En dat er ook steeds meer beperkingen voor de betalende klant aan toegevoegd worden, zal menigeen zijn abo in vraag stellen.

 

Het kan ook zijn dat het spelletje dan hier eindigt ten gevolge van alweer nieuwe hardware, alweer nieuwe beperkingen, alweer prijsverhogingen.

 

Komt daarbij dat elke beveiliging op meestal korte tijd weer gekraakt wordt, en dan lijkt het nutteloze ervan heel helder.

 

 

.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie in de diverse bovenstaande postings hierboven de reden waarom wij allemaal aan de nieuwe CI- modulen mogen....

Zo verkoopt men het graag naar de klant toe, maar de waarheid is toch wel wat anders.

Je kunt nu immers niet zeggen dat de codering hier op straat ligt, en toch komt er al een nieuwe module.

Ja, een heel select clubje kan die kanalen bekijken op eigen hardware, en eventueel sharen.

Maar dat gaat altijd uit van die die er geld mee verdienen, en die zullen altijd wel blijven grove middelen inzetten om hun doel te bereiken.

Jan modaal en zelfs de al verder gevorderde gebruiker krijgt het niet zo makkelijk open, wat bewezen wordt door het feit dat sommigen hier nog altijd vragen hoe ze het kunnen op hun DB draaiende krijgen.

 

De provider, die duur voor de uitzendrechten heeft betaald wil zijn geld graag terug verdienen en de kosten voor distributie gedekt zien

 

Hij heeft 3 mogelijkheden:

- De betalende abonnee steeds meer laten betalen om de boze zwartkijker voor niets mee te laten kijken.

- De beveiliging steeds verder opschroeven.

- Niets doen en ten onder gaan.

Zo zal het ongetwijfeld begonnen zijn.

Maar...

Na een tijdje begon de provider te zien dat hij ook op die extra beveiliging kon verdienen.

Extra CI modules verkopen.

Sids beperken en daardoor Smartwi's en gebruikers van Linux ontvangers die binnenhuis sheren het lastiger maken en zo extra abonnementen verkopen.

En de natte droom is natuurlijk de verplichte hardware.

Dan valt er nog flink wat te verdienen aan extra decoders.

We zijn toch niet zo naïef dat we denken dat dat allemaal zonder winst verkocht wordt?

 

Een klein voorbeeld hoe het werkt, in Nederland is de schade door winkeldiefstallen 1 miljard Euro.

Dat betekent dat je boodschappen per jaar om het verlies te compenseren € 250,-- per jaar duurder zijn.

Zou er geen winkeldiefstal meer gepleegd worden bespaar je per gezin een leuk bedrag!

Of realistischer : groot feest op de aandeelhoudersvergadering, want door de winkeldiefstallen die weggevallen zijn is de winst met tig procent gestegen...

Wees gerust : mocht er morgen een systeem komen dat totaal onkraakbaar is dan mag je er donder op zeggen dat de prijzen niet omlaag, maar omhoog gaan.

De aanbieder is dan immers helemaal zeker dat je wel bij hem moet zijn.

 

 

En daarom baal ik van het goedpraten van meekijken zonder ervoor te betalen, waarvoor ik extra mag meebetalen en steeds meer beperkt wordt in mijn mogelijkheden.

Heb ik dat gedaan dan?
Maar het is natuurlijk makkelijk om altijd weer de schuld in de schoenen van de illegale kijkers te duwen.

Zo doe je als provider helemaal wat je wilt, en het is altijd een ander zijn schuld.

 

 

Het spelletje eindigt met de verplichte mediabox met geïntegreerde virtuele smartcard voor iedereen.

Ik ben ervan overtuigd dat dat precies is waar M7 op wil uitkomen.

Handig dat ze dan keer op keer de schuld hiervoor bij anderen kunnen leggen.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het alternatief is optie 3, meer uitgaven als inkomsten, waarna voor iedereen het beeld op zwart gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het alternatief is optie 3, meer uitgaven als inkomsten, waarna voor iedereen het beeld op zwart gaat.

Zoals gezegd, dat is wat die Orca biedt, en die hebben ze al lang geleden besteld.

Dus kom niet vertellen dat het is als gevolg van...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is maar een reden, en dat is dat men kijken zonder ervoor aan de provider te betalen wil blokkeren.

 

Je ziet dit bij alle providers terug.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is maar een reden, en dat is dat men kijken zonder ervoor aan de provider te betalen wil blokkeren.

 

Je ziet dit bij alle providers terug.

Dus ze verkopen die modules of eigen decoders tegen kostprijs?

Natuurlijk is dat niet waar.

Er wordt mooi winst op gemaakt, en kom mij niet vertellen dat dat geen motief is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ze verkopen die modules of eigen decoders tegen kostprijs?

Natuurlijk is dat niet waar.

Er wordt mooi winst op gemaakt, en kom mij niet vertellen dat dat geen motief is.

Nee, dat zal zeker geen motief zijn, want momenteel geeft CD de witte module gratis weg.

 

En die orca module is nog geen realiteit. Dat zal nog wel even duren. Dus winstbejag op korte termijn op modules is ook bij orca niet aan de orde.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat zal zeker geen motief zijn, want momenteel geeft CD de witte module gratis weg.

 

En die orca module is nog geen realiteit. Dat zal nog wel even duren. Dus winstbejag op korte termijn op modules is ook bij orca niet aan de orde.

Omruilen is toch niet echt hetzelfde als gratis weggeven...

En je kunt ook niet in elk geval ruilen.

Voor TVV lees ik trouwens niet dat die zomaar omgeruild worden.

En die Orca geen realiteit ?

Ze zijn toch besteld, de foto's staan erbij, zo'n leverancier plaatst niet zomaar een persbericht.

En waarom een nieuwe module, die niet compatible is met de vorige smartcard ?

Toch niet zomaar ?

Waarom wordt alle nieuws over M7 ontkend of geminimaliseerd is tot het zover is?

Ik herinner mij hoe Test-Aankoop bekritiseerd werd omdat ze zeiden dat TVV naar de Astra3 omschakelde.

Neen, dat was geen waar, want zolang er ook nog maar één zendertje van het pakket op Astra 1 staat, kun je natuurlijk blijven herhalen dat je niet aan het omschakelen bent.

Maar goed, ik laat deze discussie voor wat ze is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees hier dan eens waar deze nieuwe techniek voor bedoeld is.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/347522-weer-een-nieuwe-ci-module-voor-m7/?p=2316854

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees hier dan eens waar deze nieuwe techniek voor bedoeld is.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/347522-weer-een-nieuwe-ci-module-voor-m7/?p=2316854

En dan was bestaande codering nog niet voldoende qua beveiliging?

Hoeveel beperkingen moeten er dan nog wel bijkomen?

Zo'n codering is ook niet gratis, daar komen contracten aan te pas, licenties, enz.

Ook weer extra kosten die uiteindelijk aan de klant doorgerekend worden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die nieuwe codering zou gebruikt worden voor de nieuw op de markt te zetten hybride ontvangers, niet voor de bestaande satelliet ontvangers.

 

En ik heb duidelijk aangegeven dat ik ontstemd ben door de kosten die dat met zich meebrengt.

Alleen waarom die kosten ontstaan, daarover verschillen we van mening.

 

Niemand schroeft vrijwillig extra sloten op zijn deuren en ramen, maar na de eerste inbraak en de ellende die dat met zich meebrengt weet je niet hoe snel je ze laat aanbrengen.

De eerste keer had de lange vinger brigade nog buit.

De tweede keer had ik "slechts" gaatjes in de kozijnen, maar de ramen zaten op slot.

En die gaatjes werden geboord terwijl we thuis waren en lagen te slapen.

 

Er is een groot grijs gebied waar alternatief gekeken wordt.

En dat is vele malen groter is als jij wilt voorspiegelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hier vorig jaar gelijkaardige toekomstvoorspellingen gedaan:
 

Ik verwacht dat de introductie van de NANO01 op reguliere kanalen zal gaan samenvallen met einde gratis kijkperiode HD kanalen in november van dit jaar. Immers nog nooit zoveel klanten hebben zeer recent (en sommigen zonder dat te realiseren) hun abonnement met 2 jaar verlengd tgv 1 augustus NPO actie. De M7 group heeft de handen vrij, het is nu of nooit!

 
Waarom is deze toekomstvoorspelling niet uitgekomen? Wat houdt M7 Group tegen om NANO01 op alle kanalen in te voeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opschroeving van de codering, is voor bepaalde en dan nog de verkeerde doelgroep verkeerd.

1. Voor de eerlijke abonnee.

2. voor een abonnee, die met 1 kaart 2 max 3 tv's ziet.

De opschroeving van de beveiliging is een lachertje voor die groten, omdat die in bepaalde landen zich gewoon niks meer van die codering aantrekken. Ze plaatsen enkele 100 den ontvangers, eventueel zelfs met perfect geregistreerde kaarten in, en koppelen al die boxen aan een soort ip tv systeem, en verkopen dan hun systemen.

Dit wordt in bepaalde landen op grote schaal gedaan, tegen een prijs om U tegen te zeggen.

Er zullen ook wel één en ander eens gepakt zijn, en er zal ook wel eens een tegenreactie komen, dat om beeld te verkrijgen, je box een ip adres nodig heeft van het land dat het uitzend, of gaan ze het max adres van de gesloten bakjes koppelen aan het max adres van de internet provider die deze tv diensten leveren? Dit is ook te omzeilen.

Om te eindigen, is de eigenlijke eerlijke kijker, alleen de dupe van deze, en missen ze massaal de juiste doelgroep  :(

Enig pluspunt is de economie te doen draaien om dergelijke spullen te makken (kassa kassa) en de eerlijke domme abonnee verder legaal te pesten, zoals de + van de ci  :mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een bedenking... maar de pay tv providers hebben het altijd graag over verliezen door "Zwartkijken".

Dat klinkt logisch, als je er niet over nadenkt.... Maar, ik vraag me af of dit echt zo is.

Destijds toen Premiere geplaagd werd door zwartkijken is er zelfs vanuit gegaan dat een deel van de zwartkijkers voor een opleving van de inkomsten gezorgd hebben, na het verscherpen van de beveiliging.

Echter het grootste deel van de zwartkijkers stopt met kijken als ze het niet meer op illegale manier kunnen...  Het is "mooi meegenomen" als je iets kan zien wat anders niet kan, maar gaat het niet meer, dan houdt het op voor velen. Dus die mensen genereren helemaal geen enkele extra omzet voor de provider,  en het kost de provider ook helemaal niets als ze meekijken...  Ik wil het niet goedpraten, maar ik vind dat sommige mensen zich vaak gedragen of ze Roomser zijn dan de Paus...

Doordat je extra moet gaan betalen om in je eigen huis op 2 tv's te kunnen kijken, gaan mensen een ander alternatief zoeken... Mensen die alles in superkwaliteit willen zullen wel gaan betalen waarschijnlijk, maar de overgrote meerderheid die in de slaapkamer niet zó nodig HD wil, gebruikt dan gewoon een videozendertje en kijkt zo in de slaapkamer... dat werkt prima...

 

tot slot denk ik nog steeds dat je beter 100 klanten hebt die je ieder 10 euro per maand betalen, dan 10 klanten die je 100 euro per maand betalen...  maar dat wil  nog lang niet iedereen geloven.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)Omruilen is toch niet echt hetzelfde als gratis weggeven...

En je kunt ook niet in elk geval ruilen.

Voor TVV lees ik trouwens niet dat die zomaar omgeruild worden.

 

2)En die Orca geen realiteit ?

Ze zijn toch besteld, de foto's staan erbij, zo'n leverancier plaatst niet zomaar een persbericht.

En waarom een nieuwe module, die niet compatible is met de vorige smartcard ?

Toch niet zomaar ?

 

3)Waarom wordt alle nieuws over M7 ontkend of geminimaliseerd is tot het zover is?

 

1) Vind je het gek dat die modules onder bepaalde spelregels gratis worden gegeven aan abonnees? Ik niet.

 

2) Nee, Orca is toekomstmuziek. Net als UHDTV. We moeten alles nog zien en afwachten. Glazen bol voorspellingen momenteel.

 

3) Omdat we over Orca nog bijna niks weten, behalve dat het eraan komt. Dus aan dikke speculaties hebben we niks.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...