Ga naar inhoud


Mezzo HD en Motors TV HD nieuw bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


Op het infokanaal staat sinds vanmiddag eindelijk ook de wijzigingen van Mezzo HD en Motors TV HD en dat je die alleen met hun eigen ontvangers kunt ontvangen en met de witte CI-module.

 

Sprietje, het is deze week niet echt jouw geluksweek hé, heel wat zenders kwijt op de Astra2 en nu nog 4 nieuwe Ci modules moeten aanschaffen en misschien nog een ander abonnementsformule (duurder), misschien heeft Canaldigitaal wel een oplossing. Als jaren lange goede klant moet dat toch kunnen. Toch even proberen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het infokanaal staat sinds vanmiddag eindelijk ook de wijzigingen van Mezzo HD en Motors TV HD en dat je die alleen met hun eigen ontvangers kunt ontvangen en met de witte CI-module.

 

Ik heb het in een ander topic al eens gevraagd maar geen antwoord gekregen, dus ik ga het hier nog eens vragen. Ik heb zo'n zwarte TVV-module. Als ik het goed begrijp heb ik de 2 zenders terug als ik die vervang door een witte. Maar word ik dan voor de rest gehinderd in mijn opnamecapaciteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel mooi dat ze 'een oplossing hebben' voor CDS klanten; maar op de site van TVV wordt er met geen woord over de aanpassingen of een oplossing gerept...

Wordt dus maar eens bellen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nog wat zenders omgooien wel, nou kijk ik niet zo veel meer via de tv, tegenwoordig meer kodi, maar als ik dan weer eens kijk moet het wel werken, als ik me moet gaan ergeren dan ga ik ook met die trend mee doen, opzeggen en niet bedanken...

En nee, ik koop geen module

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf grote liefbber van Mezzo en met mij ook wel anderen, alleen tref ik die op dit forum bijna niet. Zie dus nu dat deze HD uitzending van MEZZO HD op 11817V dezelfde is als voorheen MEZZO in SD. Aders dan MEZZO Live HD met een andere programering op o.a. 10935V ook Astra 19,2E Deze laatste is in 1920x1080 en bitrate over 2 minuten 3634-7892. De MEZZO HD 11817V is een stuk minder 1440x1080 en bitrate over 2 min. 2006-4607. Voor liefhebbers zoals ik is de waardering voor MEZZO veel hoger dan Brava-tv.

MEZZO SD is bij ZIGGO heel mager 704x576 en bitrate over 2 min. 1272-3897

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf grote liefbber van Mezzo en met mij ook wel anderen, alleen tref ik die op dit forum bijna niet.

 

Dan kunnen we elkaar de hand geven.

Ben via via onlangs overgestapt naar TV Vlaanderen. Die heeft ook Classica in het aanbod, een goed alternatief.

Maar bij TVV is Mezzo ook weg helaas. Wacht de berichten af.

 

Struin verder de feeds af voor rechtstreekse uitzendingen van de Metropolitan Opera uit New York en de Royal Opera House uit Londen.

 

Heb daarnaast een lijstje gemaakt met veel (ongeveer 35) klassieke radiozenders die via de satelliet zijn te beluisteren. Daar zit ook veel goeds tussen. Beeld is niet altijd nodig.

aangepast door Prawo
  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet over de hele linie (kabel-sat) dat de vrije keuze van de ontvanger om zeep geholpen wordt. 

In de Duitse electronicazaken zie ik praktisch alleen nog maar Sky.

Ziggo verplicht aanschaf van de Horizonbox.

 

Wil je alles kunnen ontvangen via de schotel, word je eigenlijk verplicht twee ontvangers aangesloten te hebben: je eigen keus plus de verplichte box van de provider. Of een module in een box met CI (+) die ermee om kan gaan.

 

Gelukkig hebben het VK en Duitsland nog een FTA-aanbod/verhaal dat de moeite waard is.

 

En tot nu toe werkt de witte module nog steeds in een Linux box. Hopelijk blijft dat zo.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen we elkaar de hand geven.

Ben via via onlangs overgestapt naar TV Vlaanderen. Die heeft ook Classica in het aanbod, een goed alternatief.

Maar bij TVV is Mezzo ook weg helaas. Wacht de berichten af.

 

Struin verder de feeds af voor rechtstreekse uitzendingen van de Metropolitan Opera uit New York en de Royal Opera House uit Londen.

 

Heb daarnaast een lijstje gemaakt met veel (ongeveer 35) klassieke radiozenders die via de satelliet zijn te beluisteren. Daar zit ook veel goeds tussen. Beeld is niet altijd nodig.

56 Mezzo HD TV Basic+ 19.2 11856 V 27500 3/

Hier is ie niet weg hoor.

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tripleboy

Wil jij zeggen dat jij de zender Mezzo op 11856V nog kunt ontvangen? Lijkt me sterk. Ik heb een scan op die transponder gedaan en daar zit hij niet meer op.
Kijk je op FlySat, dan staat er als opmerking bij: Mezzo left.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van TVV net de nieuwe zenderlijst automatisch geïnstalleerd gekregen.

Daar staat Mezzo nog steeds op nr. 56 met als naam Mezzo HD op 11817.

I.p.v. beeld krijg ik de melding "gecodeerd signaal". Ik heb een originele zwarte module en dacht niet dat ik nu een witte ging aanschaffen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...