Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Kijkers via de satelliet hebben na de recente primeur met BBC World News HD via de Astra 1 vanaf 1 juli ook de primeur voor TV5 Monde in HD. Het gaat wel om de Frans-Belgische variant.

In het Franse zenderaanbod op de Astra 1 satelliet worden per 1 juli veel veranderingen doorgevoerd. Voor Nederlandse en Belgische kijkers is vooral van belang dat TV5 Monde dan free to air in HD te bekijken is. Dat geldt ook voor het parlementaire kanaal LCP en nieuwszender iTélé. Ook andere zenders gaan over naar HD.

TV5 Monde EUROPE NOG NIET IN HD

De versie van TV5 Monde die op Astra overschakelt op HD-kwaliteit is trouwens niet de op Nederland gerichte en dus ook niet de ondertitelde versie TV5 Monde Europe. Het betreft hier TV5 Monde France Belgique Suisse.
Een volledig nieuw frequentieoverzicht is bij de Franse collega's van Telesatellite te raadplegen. De wijzigingen hebben alles te maken met een vernieuwd en uitgebreider HD-aanbod bij CanalSat en TNTSat via de Astra 1. Het is mogelijk dat CanalDigitaal en TV Vlaanderen nog niet direct alle wijzigingen in hun zenderlijsten doorvoeren.

Update: De uitzendfrequentie op de Astra1-satelliet is 12.129 GHz V - 29700 - 5/6 - DVB-S2 - 8PSK

• 2 weken later...

Geplaatst: (aangepast)

En de Nederlandstalige ondertitels zijn ondertussen wél aanwezig!

Op deze manier is het wel een mooie aanwinst...

(Momenteel NLD-ondertiteling van 'Sur le fil').

aangepast door Saterke

Groeten,

Saterke

Geplaatst: (aangepast)

En de Nederlandstalige ondertitels zijn ondertussen wél aanwezig!

Op deze manier is het wel een mooie aanwinst...

(Momenteel NLD-ondertiteling van 'Sur le fil').

Ook al kijk ik deze zender tot op heden niet , NL ondertiteling , da's wel mooi :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Ik heb er enkele keren even naar gekeken, zo van "hoe ziet het er uit"? Maar ik heb er nog geen HD op kunnen ontdekken. Overigens vind ik de HD kwaliteit van Mezzo HD en MotorsTV HD ook bepaald niet om over naar huis te schrijven. En dat doe ik dan ook maar niet.

Geplaatst:

Ondertiteling goed, maar inderdaad HD niet zoals bvb de BBC. Heeft ook te maken omdat veel uitzendingen die ze overnemen van andere zenders zoals bvb Antenne 2  en La Une ook geen HD zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...