Ga naar inhoud


26 e badr-5


Aanbevolen berichten


Hoe groot is je schotel? Had je voorheen wel ontvangst met dezelfde apparatuur en plek van de schotel?

Ontvang je wel andere satellieten en welke dan?

Staat er niks in de weg als je van achter je schotel kijkt terwijl hij op 26°E gericht staat?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 80 cm schotel ..hmm, je zal toch minstens een 90 cm moeten gebruiken.

Met een motor dan nog, dat luistert zeer nauw, 0.050 graden uit de richting en je kan het signaal al vergeten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niets ontvangen van 26e badr-5. Ik werk met usals dus de richting moet goed zijn, wat doe ik fout?

 

http://www.lyngsat.com/Badr-5.html

 

Badr 5 zal je niet kunnen ontvangen met een 80 cm schotel in NH

http://sattvinfo.net/beam.php?b=badr&lang=en

 

Badr 4 wel

http://nl.kingofsat.net/sat-badr4.php

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog blijft ook Badr 4 een lastige, is mijn ervaring. Heb het gisteren nog geprobeerd met een Inverto Black Ultra LNB op 150cm (niet in het brandpunt), maar kan 'm ook niet ontvangen.

Kan ook nog door lokale omstandigheden (bijv. obstakel) komen, maar dat heb ik niet verder onderzocht.

De EIRP van 45 dBw moet in ieder geval genoeg zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie