Ga naar inhoud


26 e badr-5


Aanbevolen berichten


Hoe groot is je schotel? Had je voorheen wel ontvangst met dezelfde apparatuur en plek van de schotel?

Ontvang je wel andere satellieten en welke dan?

Staat er niks in de weg als je van achter je schotel kijkt terwijl hij op 26°E gericht staat?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 80 cm schotel ..hmm, je zal toch minstens een 90 cm moeten gebruiken.

Met een motor dan nog, dat luistert zeer nauw, 0.050 graden uit de richting en je kan het signaal al vergeten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niets ontvangen van 26e badr-5. Ik werk met usals dus de richting moet goed zijn, wat doe ik fout?

 

http://www.lyngsat.com/Badr-5.html

 

Badr 5 zal je niet kunnen ontvangen met een 80 cm schotel in NH

http://sattvinfo.net/beam.php?b=badr&lang=en

 

Badr 4 wel

http://nl.kingofsat.net/sat-badr4.php

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog blijft ook Badr 4 een lastige, is mijn ervaring. Heb het gisteren nog geprobeerd met een Inverto Black Ultra LNB op 150cm (niet in het brandpunt), maar kan 'm ook niet ontvangen.

Kan ook nog door lokale omstandigheden (bijv. obstakel) komen, maar dat heb ik niet verder onderzocht.

De EIRP van 45 dBw moet in ieder geval genoeg zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De elevatie van de schotel moet ook goed staan. Bij Badr 26° oost moet de schotel ietsje meer naar onderen gekanteld worden dan bijvoorbeeld de Astra 19,2° oost.  Ik ontvang op een triax 88 cm schotel met 'IBU lnb' 235 zenders op de Badr 4. Van Badr 5 en 6 ontvang ik niets.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

De elevatie van de schotel moet ook goed staan. Bij Badr 26° oost moet de schotel ietsje meer naar onderen gekanteld worden dan bijvoorbeeld de Astra 19,2° oost.

Wat bedoel je daarmee? Uiteraard is de elevatie minder dan bij Astra 1 aangezien Badr oostelijker zit t.o.v. het zuiden.

Of bedoel je dat er een elevatie correctie nodig is? Lijkt me vreemd. Dat is alleen nodig bij inclined orbit satellieten.

Ik gebruik een polarmount dus die volgt de Clark Belt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de 80 cm draaibare schotel kreeg ik indertijd enkele sterke zenders van de Arabsat, nu Badr, op bepaalde tijdstippen van de dag wel en op andere niet. Die 80 cm is dus echt een ondergrens.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

k heb een vreemd probleem met de ontvangst van Badr kanalen. Ik heb lange tijd gezocht naar Bahrein HD (sublieme HD kwaliteit).  Heb hem gevonden door de schotel iets te draaien, maar nu ontvang ik veel andere kanalen op de Badr veel minder goed. Andersom is dat ook zo, Ontvang ik de overige optimaal dan ontvang ik Bahrein HD niet meer. Wie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ik heb een Sab schotel van 120 cm, Black Ultra single LNB, alles draaibaar met een Moteck motor. Dreambox8000HD ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan niet.

Je hebt storing van een buur satelliet op Astra 28,2° oost of Eutelsat 25B/Es´hail op 25,5° oost.

Sky News Arabyia op BADR zit op 11.992 GHz, H

Met zeer grote waarschijnlijkheid komt die storing van 28,2° oost: 11.996 H  Sky UK.

 

Een collega van mij werkt bij Sky News Arabiya en heeft dit bevestigd.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky News Arabyia , net gecheckt casa CM , komt prima binnen :)

Bahrain HD , ook prima ontvangst alhier , geen storing van 28,2°E !!

Schotel 120cm , ontvanger: Ferguson Ariva 102 Mini

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je een betere schotel met een kleinere invalshoek.

Het is domweg niet mogelijk dat 2 programma´s van dezelfde positie een andere mechanische schotel uitrichting nodig hebben.

 

Komen de programma´s van 2 veschillende zenders van 2 verschillende satellieten op dezelfde positie, dan is dit wel mogelijk maar uitsluitend merkbaar met zeer grote schotels vanaf een meter of 10. En zeker niet met en consumerschoteltje van 1,20 mtr met een invalshoek van ca. 1°.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...