Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb hier nog een HD uit een TV Vlaanderen box waar nog het één en ander op staat.
Weet er misschien iemand welk file systeem er op die HD zit?

Geplaatst:

hang hem eens aan je pc met zo iets

2,5" 3,5" sata harde schijf hdd naar esata usb dock station tf sd kaartlezer e- sata

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst:

Hi Sat4all freak,

Ik ze al op alle mogelijke manieren aan m'n laptop aangesloten.
Maar ik kan er niets op lezen omdat zowel in Windows als in Linux het file syteem niet herkent wordt.
Als ik kan te weten komen welk het file systeemis die de M7 groep gebruikt dan kan ik nog kijken wat er nog allemaal op staat.
De HD wil ik dan nadien gebruiken om aan m'n nieuwe Zgemma Star 2S box te hangen.

Geplaatst:

dat denk ik dat die dicht zit 

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst:

Die gebruiken een onbekend filesysteem, en dan nog sterk geëncrypteerd ook vanwege rechten.

Bepaalde aanbieders, gaan dan oftewel softwarematig en/of hardwarematig iets gaan doen, waardoor de schijf voor niks anders gebruikt kan worden.

Heb hier nog een HDD liggen van TN, maar die kan ik (nog) niet gebruiken voor een ander systeem. partitionerings programma's zien die wel staan, maar wijzigen gaat (nog) niet. Ik bedoel, de partitie(s) wegdoen, en er bvb NTFS o.i.d. aanmaken en formatteren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Al eerder aan sattv4iedereen gemeld, maar hij moet en zal toch proberen. Het filesysteem is gebaseerd op een CLV formaat á la CDROM. Daar is voor gekozen omdat dit formaat nauwelijks CPU overhead heeft en de ingebouwde CPU nu niet bepaald krachtig genoeg is voor complexe berekeningen én het noodzakelijke geheugen niet voor handen is.

Tel daarbij op dat over de ruwe data ook een extra UUID encryptie overheen gaat om de harddisk aan de ontvanger te koppelen. Zelfs als je de HD aan een gelijk apparaat hangt zal deze de data niet vrijgeven. Alleen in de oorspronkelijke ontvanger zal de data leesbaar zijn.

Dank zij de gesloten firmware kun je de opgeslagen programma's niet kopieëren nasr een ander apparaat.

Zoals al eerder (en vaker) vermeld is de PVR functie van M7 apparatuur compleet zinloos. Echt het enige wat je doen kunt is puur opnemen en terugkijken. Meer staat de firmware eenvoudig niet toe..

CLV staat overigens voor Constant Linear Velocity en daar wordt mee bedoeld een constante datastroom om hickups te voorkomen..

Geplaatst:

Bedankt voor het duidelijke antwoord sat4all Freak,

Ik weet nu wel dat ik niet meer aan die gegevens kan.
Niet erg want in ga ze nu gebruiken om aan mijn nieuwe box te hangen.
Met een goede low level formater eerst alles van de schijf halen en terug bedrijfsklaar maken met Emaus of zo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...