Gast zonnestorm Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 Op de triax schotels staan een tweetal schaalverdelingen voor de elevatie van de satelietschotel, links en rechts. Wij gebruiken hier in Nederland, naar ik heb begrepen, de linker schaalverdeling, als je achter de schotel staat. Wat mij echter is opgevallen, is, dat de schaalverdeling tussen 25-30 graden aan de linkerzijde, weer vanachter de schotel gezien, hoger ligt, dan de 25-30 graden schaalverdeling aan de rechterzijde van de schotel. Wat is daar de oorzaak van en kun je desondanks zowel de linker-, als de rechterschaalverdeling gebruiken? Ik gebruik al jaren de rechter schaalverdeling voor de elevatie, gezien van achter de schotel en heb nog nooit problemen ondervonden.
Sverige Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 Ik weet uiteraard niet hoe het op een Triax schotel is, maar bij een CityCom 2000 schotel heb je ook 2 schaalverdelingen.... Maar die zijn voor 2 verschillende schotelmaten. Aan de ene kant staat "80" bij de verdeling, en aan de andere kant "85"... dat heeft betrekking op de schotelmaat, en heb je net als ik een CCA850, wat een 85 cm schotel is, moet je de schaalverdeling bij de "85" gebruiken. Ik vermoed dat meer merken universele "achterstukken" gebruiken met daarop een verdeling voor meerdere schotelmaten... maar ik weet het uiteraard niet zeker.... bij CityCom is het wel zo. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Marc-Sim Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 Hoe verder Noordelijk hoe "lager" de schotel-elevatie, omgekeerd hoe verder zuidelijk hoe "hoger" de elevatie - Door het kunnen omkeren van die beugel bekomt men een groter bereik - Hier in de wijde omgeving van de BNL is dit om het even. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
Sprietje Geplaatst: 7 juli 2015 Geplaatst: 7 juli 2015 Daar is al vaker een uitleg over gegeven, zie:https://www.sat4all.com/forums/topic/330880-gradenverdeling-op-schotelbeugel/?hl=%2Bschaalverdelingen+%2Btriax+%2Bschotel&do=findComment&comment=2139339
Gast zonnestorm Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Dank alsnog voor jullie bijzonder duidelijke antwoorden ! Door omstandigheden is reactie even uitgebleven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen