Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb mijn schotel van tv vlaanderen ( 60cm )vervangen door een triax 110 cm, heb er deze duo lnb opgeplaatst en afgericht op 23°, nu heb ik allen de betaalde hd zenders van tv vlaanderen, BVN kan ik helemaal niet meer nemen, zou het kunnen dat ik een andere duo lnb moet plaatsen voor deze triax 110cm schotel ? gr. josken

Geplaatst:

De TV-VL/CDS Duo lnb is niet geschikt voor een Triax 110 ook niet voor een Triax 88, een Triax 78 kan nog wel.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

heb je enig idee welke duo lnb ik daarvoor nodig heb, ik heb alleen de twee voor tv vlaanderen nodig ? er zouden er zijn waarvan de koppen iets verder uit elkaar staan ? gr. josken ,

Geplaatst: (aangepast)

Goed, dan ben ik uitgegaan van Roeselare, dat ligt in het midden van West Vlaanderen.

Je kunt twee losse lnb's nemen met twee 2/1-diseqc-switches maar je kunt ook een 6 graden monoblock nemen. Het beste past dan de Inverto IDLB-TWNM21-MNOO6-8PP, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=95&cat=36
Daarvan staan de koppen 63mm uit elkaar dus slechts een afwijking van 1,75mm want ik heb berekend dat de afstand daar 61,25mm moet zijn op een Triax 110.
De kop van de hotbird 13 gebruik je dan voor de Astra 19,2 en de kop van de Astra 19,2 gebruik je voor de Astra 23,5. De diseqc-volgorde is hetzelfde als bij een duo-lnb.
Die zie ik al te koop staan voor €25,- bij een bekende satellietshop met twee vestigingen in Nederland en één in Brussel.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

waar ik ook maar zoek, telkens staat er tot 80 cm, moet ik daar rekening mee houden , enig adres waar ik deze kan vinden ? gr. josken

Geplaatst:

Dat klopt josken dat er bij staat voor een 80cm-schotel maar omdat dit een 6 graden monoblock is en geen 4,3 graden, past die precies op een Triax 110. Dat heb ik voor je uitgerekend. In Zuid-Spanje wordt dit monoblock ook gebruikt op schotels van 90 en 100cm voor de Astra 19,2 en 23,5.

Waar je die kunt kopen voor dat bedrag mag ik niet vertellen. Dat is tegen de huisregels van het forum. Je zult zelf even moeten Googelen.

Geplaatst:

in Engeland zie ik hem ook voor £14.95 + £ 2.5 verzendkosten naar zone 1 landen, waaronder belgie valt... £17.45 is 24.65 euro...

gewoon even zoeken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...