Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mede forum members,

Even een vraagje, bij een zeer goede kennis van mijn, pas ik op hun boerderij, echter de dreambox heeft er geen zin meer in.

Thuis kijk ik via kabel en een Humax Isio S, dus dat is lekker makkelijk zonder poespas kijken.

Echter de Dreambox enige malen opgestart, maar zegt iedere keer, IP adres onbekend, tja wat nu.

Kan alleen nog de niet gecodeerde vrije sat kanalen kijken, maar mis dus de NL kanalen.

Wie kan mij hier stukje verder helpen, dat ik toch weer NL TV kan gaan ontvangen?

Thanks,

Dinand

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Beetje lulig om te zeggen, masr ik ben bang dat je de forumregels aan het overtreden bent. Deze heb je geaccepteerd bij het registratieproces.. Reden van deze aanname:

Voor het kijken naar NL TV is een smartcard nodig. Deze smartcard schakelt de geabonneerde zenders vrij. Hiervoor is een internet verbinding totaal niet nodig!!

Gezien je aangeeft dat je geen IP hebt en *dus* niet naar NL TV kunt kijken doet me concluderen dat je via een illegale WAN sharing kijkt.. Op dit forum is dit taboe...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Gaat niet meer. Bewerk-optie is geloof ik geldig tot 15 minuten na plaatsing....

Geplaatst:

Tja, dan" beetje dom" zal ik maar zeggen, ik trek bij deze de vraag maar vast terug,

@ Mimisiku, bedankt voor je tip me hierop te wijzen, THANKS.

Gast Mimisiku
Geplaatst: (aangepast)

En vast ook nog een clone DM-800 ook én geen kaart..... Strike Two :) :)

Overigens heb ik op de Dreambox nooit een melding gezien van "IP-adres onbekend".. Via de netwerkinstelling van de Dreambox stel je in: DHCP (IP adres automatisch verkrijgen Ja/Nee) of je stelt het IP adres in op een vast IP, netwerkmasker en standaard gateway..

De netwerkfunctionaliteit kun je testen bij de systeeminstellingen...

Weet niet welk image nu op de Dreambox draait (heb alleen ervaring met Dream, OpenPli, OpenATV, OpenViX, NewNigma2 en Gemini).

Als dat WAN sharing via een script gaat zou dat de melding kunnen verklaren...

aangepast door Mimisiku

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...