Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb vroeger in de ICT gewerkt, nog in de tijd van P3 en P4 processoren. Afhankelijk vd toepassingen was er nogal wat verschil destijds.

Ik wil zeer binnenkort een nieuwe laptop kopen en heb totaal geen kijk meer op processoren ed.

Wat doe ik:

- internet, wat surfen oa hier

- video van video banden opnemen en enigszins bewerken.

Voor dat laatste had je destijds gigantische specificaties, echter lijkt mij dat nu wel wat mee te vallen.

Ik wil max 500 uitgeven, zit er nog wezenlijk verschil in een I3 of I4 cpu ?

Geplaatst:

In jouw tijd :grin: hadden we het hoofdzakelijk over het aantal Mhz van de processor. Dat speelt nu veel minder een rol.

Zowel Intel als AMD maken nu voor een processor een bepaalde technologie, bijvoorbeeld I5 en binnen die technologie een range van processormodellen.

Tegenwoordig zit in veel gevallen ook de grafische kaart al in de CPU.

Maar als je een portable wil is dit alles toch wat minder relevant. Zeker gezien je beperkte budget.

Misschien heb je hier wat aan:

http://tweakers.net/reviews/4032/laptop-best-buy-guide-juni-2015.html

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Grosso modo is hoe hoger het type nummer, des te beter presteren ze. In oplopende volgorde is het:

Celeron

Pentium

i3

i5

i7

Onderliggende verschillen zit o.a. in hoeveelheid cache, aantal cores en het wel of niet hebben van Hyper Threading. (gesimuleerde extra cores). Niet nodig om te zeggen dat de snelste ook de duurste zijn :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

En zo'n zelfde rijtje kan gemaakt worden voor AMD processoren. De CPU van AMD blijft wat achter in snelheid t.o.v. Intel maar de grafische processor is dan weer onovertroffen.

En AMD processoren zijn goedkoper dan die van Intel.

Met jouw budget en gebruiksdoel kan een AMD processor dus een goede optie zijn.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

"blijft wat achter" is wel een understatement.  Houdt het op 20% minder CPU prestaties tegen meer stroomgebruik. 

Kijk eens naar een jaar oude review van laptops onder de €600  http://tweakers.net/reviews/3663/basislaptop-round-up-wat-te-kiezen-onder-de-600-euro.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Zo, jij houdt van knopen doorhakken! Ik doe daar altijd weken over, tot irritatie van mijn vriendin overigens :grin:

Maar wat is het nou geworden?

Geplaatst: (aangepast)

Enig idee of die gaat werken met een TBS5925 USB DVB-S2 Professional TV Box ?

Want daarvoor zijn de systeemvereisten de volgende

System Requirements:
Windows 2000/XP/Vista/7/8/10 or Linux
DirectX9.0 or later Version
Available USB2.0 Port
Satellite Dish and LNB

For DVB-S:
1GHz CPU or above
256MB RAM or above
Graphic Card with at least 16MB RAM

For DVB-S2 HDTV:
Dualcore CPU
1GB RAM or Above
Graphic Card with at Least 64MB RAM

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...