Ga naar inhoud


commando om windows xp te herstellen vergeten.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

bij iemand, die nog verouderde hardware heeft, draait nog windows xp (weet wel, van de jaren stilletjes, maar is toch maar om mee te rotzooien. Mailen bankzaken en andere geheimen gebeuren er niet mee).

Maar er was een probleem, en omdat dit al bij mij lang achter de rug ligt, heb ik flaters begaan in het register (met regedit), en is windows beschadigd.

Nu heb ik nog weet gehad, dat je een installatie cd in de cd rom lezer stak, en je een (dos?) commando kan ingeven, en dat windows wordt hersteld, zonder een gehele nieuwe installatie te doen.

Google leverde niet direct iets op, en omdat het een oud o.s. is, zijn al veel site dood.

Weet iemand, hoe ik dat moet doen? je zou er mijn.... mee helpen.

Ze willen nog een tijd wachten voor een nieuwe, totdat de kinderen er één nodig hebben voor school.

Alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor de tip, maar helaas is de link niet meer beschikbaar  :(

Waar en wanneer geef je dit commando in?

moet ik windows opstarten in dos mode, of moet ik in windows naar cmd en dan dit commando ingeven?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een typevoutje maar ik denk dat hij bedoeld chkdsk /r   die zoekt naar slechte stukken op de harddisk en probeert ze te repareren en ja die voer je uit in een cmd prompt

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tip, maar helaas is de link niet meer beschikbaar  :(

Waar en wanneer geef je dit commando in?

moet ik windows opstarten in dos mode, of moet ik in windows naar cmd en dan dit commando ingeven?

De link die ik gaf werkt gewoon hoor, altans hier komt het keurig op het scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf is hardware matig niet stuk, maar ik bedoel, dat de windows xp cd gelezen wordt, en alles die onjuist is op de windows installatie vervangen wordt door de juiste versie op de cd.

Dinsdag ernaar toe, zal testen en zien, anders opnieuw herbeginnen. Of zijn er andere manieren om het register van windows te herstellen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gelezen, en deze namiddag mijn geluk beproeven.

ps.de site gaat nu wel open.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk volledig herbegonnen, maar omdat die niet meer ondersteund wordt, is dit een hele klus om die een beetje werkend te krijgen. 

Ben ik blij, dat ik al jaren op windows 7 zit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...