Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zit hier op de camping in Bakkeveen en heb het volgend probleem.

De LNB houder zit nu aan de rechterkant bevestigd(gezien naar de schotel toe)

Nu zie ik op internet dat dit wel kan maar ik lees hier dat de LNB houder aan de linker kant moet worden vastgemaakt.

Dan het volgende,is de combinatie van 80 cm Triax schotel met de Maximum duo lnb wel goed.

Ik kan alleen BBC zenders ontvangen en hoe ik de schotel ook draai en beweeg,geen Nederlandse zenders.

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen waar ik nu de LNB houder moet vast zetten,links of recht(gezien als je vanaf LNB naar de holle kant van de schotel kijkt)

En kan deze combinatie wel.

Zit op de camping voor ontspanning en niet om TV te kijken,maar als alles goed werkt kun je ,s avonds laat nog ergens naar kijken.

Alvast bedankt voor een reactie,

Floppie

Geplaatst:

Beste Floppie

Een Triax 80? Bedoel je een Triax 78 die op de spiegel gemeten 70cm breed en 78cm hoog is?

En dan de Maximun duo-lnb. Is het die van de bijlage?

post-60869-0-28537100-1436439540_thumb.jpg

Geplaatst:

Hallo Sprietje,Je hebt het helemaal goed wat betreft de maten van de schotel en de foto van de lnb is precies gelijk aan die ik nu gebruik op de camping.

Mijn vraag is hoort de lnb houder nu aan de linker of rechter lnb.

Ik zie foto,s dat hij vaak links vast zit maar ook wel foto, s dat hij rechts vast zit.

Is verder deze combinatie wel goed.

Alvast bedankt voor je reactie.

Floppie.

Geplaatst:

Beste Floppie

Omdat deze duo-lnb niet echt lekker past op een Triax 78, is het van belang dat je de kop van de Astra 23,5 in de klem zet. Dat is de linker kop van de foto in bericht 2. Je moet de schotel uitrichten op de Astra 23,5. Doe dat met de regionale zenders.
In Nederland moet de duo-lnb 11 graden schuin gemonteerd worden, de vrijhangende kop van de Astra 19,2 lager.

Geplaatst:

Hallo Sprietje.

Dit zijn antwoorden waar ik wat mee kan doen.

Ik zal meteen aan het werk en zo gauw ik een positief resultaat heb meld ik het hier meteen.

Floppie

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

De schotel staat mooi afgesteld,kan zeker te weten beter maar voor hier op de camping kunnen we zien wat we willen.

Nogmaals mijn dank want mijn probleem is wat camping probleem opgelost.

Floppie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen