PopkeJan Geplaatst: 10 juli 2015 Geplaatst: 10 juli 2015 Beste Allemaal, Het kan zijn dat dit onderwerp reeds is behandeld, maar ik wil overstappen naar satelliet t.v. en ben opzoek naar de beste / stabiele schotel voor ontvangst van meerdere satellieten. Ik meerdere reviews en forums gelezen over de “Cahors Big Bisat“ en de “Wavefrontier t90”, maar ben nog niet geholpen. De Big Bisat is waarschijnlijk niet groot genoeg en de T90 wiebelt waarschijnlijk te veel. Het zit n.l. zo:- Ik zou minimaal 4 verschillende satellieten willen ontvangen, waaronder Astra 28,2° E, Atra 23,5° E, Nilesat 7° W en de Eutelsat 16°E;- De schotel komt op mijn dak (plat dak) te staan op ca. 9 m hoogte;- Doordat hij op het dak komt staan, staat hij vol in de wind (locatie Almere en daar waait het hard); Dus guys? Hulp a.u.b.Ik wil gelijk voor iets goeds gaan waar ik achteraf gezien geen spijt van krijg. Alvast bedankt
Sprietje Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Beste PopkeJanWelkom op dit forum.Tja ik zou zeggen, bekijk de bijlage.Hoog boven op een plat dak in Amsterdam een GSO-installatie in aanleg.GSO=Gemeenschappelijke Satelliet Ontvangst.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juli 2015 Moderator Geplaatst: 11 juli 2015 Ik heb 10 kilometer van de kust een T-90 op een plat dak weggezet op een tegelvoet. Staat als een huis, zelfs na de sterkste najaarsstorm heb ik nog nooit opnieuw uit te hoeven richten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 T90 wiebelt niet... die rocked het manneke in foto leunt zelfs erop Opium Dead Can Dance
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juli 2015 Moderator Geplaatst: 11 juli 2015 Ik mis in je lijstje Astra 1 op 19 graden. Ik zou voor de T-90 gaan, Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
edbe Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 T90 wiebelt niet... die rocked het manneke in foto leunt zelfs erop 2 x Gigablue UHD & Bigsat 28e,23e,19e,13e
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juli 2015 Moderator Geplaatst: 11 juli 2015 Kijk ook eens hier. https://www.sat4all.com/forums/topic/331403-wave-frontier-t90-naar-platdak-verplaatsen-graag-advies/page-3?do=findComment&comment=2148660 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Ach, en als je zelf een beetje kunt lassen, maak je zelf je "waait nooit meer weg tegelvoet".
Moderator ceesv Geplaatst: 11 juli 2015 Moderator Geplaatst: 11 juli 2015 Een beetje overkill, hiervoor moet je het dak gaan stutten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Hoezo? De constructie weegt niet zo veel en er liggen slechts vier tegels op.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 - Ik zou minimaal 4 verschillende satellieten willen ontvangen, waaronder Astra 28,2° E, Atra 23,5° E, Nilesat 7° W en de Eutelsat 16°E; - De schotel komt op mijn dak (plat dak) te staan op ca. 9 m hoogte; - Doordat hij op het dak komt staan, staat hij vol in de wind (locatie Almere en daar waait het hard); Nilesat op 7° west kun je schudden als het om de MBC´s gaat. dan moet je naar BADR op 26° oost. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
PopkeJan Geplaatst: 11 juli 2015 Auteur Geplaatst: 11 juli 2015 Beste Allemaal, Bedankt voor alle reactie. Ik had ergens gelezen dat de reflector van de T90 bij harde wind behoorlijk kan gaan wiebelen, maar aan de hand van jullie reacties blijkt het mee te vallen. Drs. IJzerbout de Nilesat op 7°neem ik voor NBA tv, maar als die veel te zwak is ga ik voor de Eutelsat 5° West. I k ben er nu bijna zeker van dat ik voor de T90 ga. Ik wil hem op den duur ook gaan vol proppen met “MTI High Line Pro Quad” LNB’s. Dit vanwege de relatief grote regen reserves van deze lnb.
Sprietje Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 MTI High Line Pro Quad hebben een kop van 67mm, 7,5mm groter dus dan de meeste andere lnb's. Daar mag je dan wel rekening mee houden als je twee satellieten wilt ontvangen die dicht bij elkaar staan.
PopkeJan Geplaatst: 12 juli 2015 Auteur Geplaatst: 12 juli 2015 Oh! Ok! Met andere woorden gaat het niet lukken met de Astra 28,2° E en Atra 23,5° die relatief dicht op elkaar staan?
Sprietje Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Dat is geen probleem. Die staan niet echt dicht bij elkaar. Die komen op een afstand van 102mm.Nee, ik bedoel als je satellieten hebt die bijv. 3 graden uit elkaar staan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen