Ga naar inhoud


Is toch niet meer normaal in ned !


1pm

Aanbevolen berichten

Waar gaat dat heen hier in ned begin ik me toch echt af te vragen sinds 1 jan 2016 geld ereen kostenverdeler norm .

Nu heeft mijn moeder van 91 wat hulp nodig dat heeft ze al wel via de zorg maar slaat ook nergens op die paar uur , sinds een maand doet mijn oudste dochter dit nu ben mooi naar de gemeente geweest gevraagd hoe en wat die wethouder van wmo zei laat je dochter inschrijven bij je moeder vraag je pgb aan en alles is in orde dan .

Dan amehoela alles in orde omdat mijn dochter nu ingeschreven staat bij mijn moeder krijgt zij nog maar de helft van haar pensioen en aow nu omdat de kostenverdeler norm geld .

Tja hoe die ambtenaren werken weet ik ook niet maar dit vind ik echt niet meer normaal nu een vrouw van 91 altijd gewerkt leven lang en ff pakken dan !!!

 

Ga je op bezoek bij de betreffende ambtenaar zegt ie doodleuk tja stuur ze naar een bejaarde tehuis . pff waar gaat dit heen hier begin ik me nu toch wel echt af te vragen .

 

1pm

 

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Door een rechtse stem uit te brengen hebben we hier zelf voor gekozen.

Van 2008 tot nu hebben de ouderen al ongeveer 20% extra ingeleverd.

En de bedoeling is dat dit nog meer gaat worden.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de meerderheid kiest rechts en wordt dan langzaam uitgekleed, en dan nog kiezen ze rechts om nog meer uitgekleed te worden. IK heb de mensheid zelfe nog nooit gesnapt, mijn pa zei altijd de mens wil belazerd worden en zo te zien heeft hij 100% gelijk gehad.

 

Het is van de zotte hoe ze een oudere behandelen tegenwoordig alsof het een stuk vuil is, geen goed woord voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal drop ik hier niets mbt politiek maar ga het nu tog wel ff doen .

Stuur een email naar Sadet Karabulut .

Ivm de kostendelersnorm/matelzorgboete bestaat een commite mantelzorgboete nee .

Mijn zus zit ook in dit commite en we zijn in juni naar Den Haag geweest om samen met Sadet het weer over te hebben gehad .

De heer Kerstens van de PvdA graaiers was nl. ook tegen deze wet die erdoor gedramd is .

Maar tja om crimineel Jetta K en zijn butplug matties van de VVD niet afvallig te zijn heeft hij de motie die Sadet ingediend heeft niet gesteund waardoor die dus verworpen is ( zij had nl. al wel steun bij CDA

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  Ter aanvulling nog ff dit dan ivm de participatie wet heb ik dit zo gedaan en nu wordt ze gestraft ervoor alles werkte goed zover zij had (heeft ) fatsoenlijke hulp maar tja door deze regeling is het afgelopen nu .

Jammer dat het op deze manier moet !

En acid zal ik zeker doen thkx maar of het wat uitmaakt ???

 

1pm

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de meerderheid kiest rechts en wordt dan langzaam uitgekleed, en dan nog kiezen ze rechts om nog meer uitgekleed te worden. IK heb de mensheid zelfe nog nooit gesnapt, mijn pa zei altijd de mens wil belazerd worden en zo te zien heeft hij 100% gelijk gehad.

 

Het is van de zotte hoe ze een oudere behandelen tegenwoordig alsof het een stuk vuil is, geen goed woord voor over.

Kies je links dan wordt al het geld uitgegeven en krijg je later de rekening gepresenteerd omdat het niet te betalen is.

Dus dat er geld wordt uitgegeven afhankelijk van de inkomsten vind ik heel normaal dat doet een ieder thuis ook, dus waarom zou de overheid dat anders moeten doen?

 

Wat ik wel verkeerd vind is dat mensen die altijd ergens voor gewerkt hebben en voor betaald hebben zonder dat ze zelf ergens wat aan kunnen doen en zonder dat ze er zelf rechtstreeks invloed op kunnen hebben flink gekort worden.

Deze mensen hebben tijdens hun werkzame leven geen andere keus kunnen maken, die is voor hun gemaakt, en nu wordt dat plots gewijzigd.

Mijn visie is dat als je iets wilt wijzigen je dat doet bij de generatie die nu begint te werken, die kunnen nu keuzes maken voor over 40 jaar als ze met pensioen gaan. Dat kan iemand die vlak voor zijn pensioen staat of hier al gebruik van maakt niet meer.

 

Verder mag er wat mij betreft best onderscheid worden gemaakt tussen iemand die altijd gewerkt heeft en iemand die hier altijd gebruik heeft gemaakt van de bijstand.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervolg van mijn bericht daar part 1 blijkbaar wel online is komen te staan .

 

De CDA en nog een paar partijen steunde Sadet in haar motie , dhr Kerstens van de PvdA dus mooi niet waardoor de hele matelzorgboete en participatie wet zoals hij nu is toch door kan gaan .

 

Als men denkt met de uitstel mantelzorgboete en de uitbuit praktijken van de participatie wet dat we het hierbij laten zitten mmmm mooi niet maar wij hebben mensen nodig met de praktijk verhalen mensen die het ondervinden en het durven te zeggen . toetsenboord tubbies klagend alleen hebben we niet veel aan nl.

 

@ Gerard .

Het systeem is idd fout maar dat hebben we mede aan het stemvee van NL. bv te danken die de VVD en PvdA gestemd hebben met in de kielzogt D66 want van de C3 NSB partijen had de D66 de meeste invloed .

 

Wat nu , heel simpel het volk heeft gekozen dus @1PM je zal het ook nu zowiezo  moeten slikken hoe rot het ook is.

Wat kunnen we doen , druk blijven uitoefenen stuur je emails naar de heren in Den Haag en confronteer ze met hun wanbeleid keer op keer op keer zodat als de media ermee aan de haal gaat ze niet keer op keer op keer kunnen ontkennen dat ze het niet wisten .

 

Ivm de volgende stappen die het actiecommitee gaat ondernemen we proberen nog het een en ander voor prinsjesdag te gaan doen ook als het lukt met media aandacht en in het geval van de drechtsteden zal ik Sadet Karabulut nog eens emailen hoe en welke manier we invulling moeten gaan geven aan onbetaalde arbeid /uitbuiting via de sociale diensten die mensen met een bijstand exploteerd als goedkope arbeiders oa. naar Shell toe .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies je links dan wordt al het geld uitgegeven en krijg je later de rekening gepresenteerd omdat het niet te betalen is.

Dus dat er geld wordt uitgegeven afhankelijk van de inkomsten vind ik heel normaal dat doet een ieder thuis ook, dus waarom zou de overheid dat anders moeten doen?

 

Wat ik wel verkeerd vind is dat mensen die altijd ergens voor gewerkt hebben en voor betaald hebben zonder dat ze zelf ergens wat aan kunnen doen en zonder dat ze er zelf rechtstreeks invloed op kunnen hebben flink gekort worden.

Deze mensen hebben tijdens hun werkzame leven geen andere keus kunnen maken, die is voor hun gemaakt, en nu wordt dat plots gewijzigd.

Mijn visie is dat als je iets wilt wijzigen je dat doet bij de generatie die nu begint te werken, die kunnen nu keuzes maken voor over 40 jaar als ze met pensioen gaan. Dat kan iemand die vlak voor zijn pensioen staat of hier al gebruik van maakt niet meer.

 

Verder mag er wat mij betreft best onderscheid worden gemaakt tussen iemand die altijd gewerkt heeft en iemand die hier altijd gebruik heeft gemaakt van de bijstand.

 

suc6

 

Gerrit

Kiest je rechts krijg je te maken met een zooi zakkenvullers met als gevolg een snelle afname van sociale voorzieningen, geef mij dan toch maar links die tenminste voor de mens opkomt in plaats de mens langzaam leeg te zuigen. Nu is er ook geen geld meer.

 

De gevolgen van rechts zijn overal zwaar merkbaar en het ziet er niet goed uit en juist de mensen die je dankbaar moet zijn voor hun jaren harde werk worden zo even afgestrafd. Nogmaals daar heb ik geen goed woord voor over.

 

En bijstand is iets wat buiten Nederland vrijwel niet bestaat, hier bijv. is je baan verliezen een regelrechte ramp want na een korte periode van een lage uitkering krijg je gewoon niets meer en bouwt ook geen pensioen meer op, zorg wordt ook niet vergoed dus trek je conclusie.

 

Nederland gaat langzaam de zelfde kant op dus rechts blijft bezuinigen op de zorg tot het potje leeg is, aangezien iedereen oud wordt(altans dat hoop je) krijg je uiteindelijk toch met deze ellende te maken of je dit nu wilt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog ff een aanvulling van mij eerste was de persoonlijke situatie maar ik heb en doe nog altijd vrijwilligers werk voor ouderen en de voedselbank hier in t zuiden .

Wat ons opvalt nu sinds 1 januari er komen steeds meer ouderen erheen door de participatie wet werden ze opgevangen door hun kinderen wonen dus in bij hen nu blijkt door die kostenverdeler wet ze wonen niet alleen dus wordt gekort op hun aow pensioen dan tot 50 % dit betekent ipv 950 euro p/mnd nu maar 475 euro p /mnd  hoe moeten deze oudtjes daarvan rondkomen !

En dit door zoeen onnozele wet wat geen wet is maar binnepakken van rutte en consorten , dit zijn de mensen die hebben de ecenomie welvarend gemaakt waar we nu zijn dan .

 

Dan over de mensen die in de bijstand zitten is niet leuk hoor ken er genoeg die willen werken maar zijn te oud en weet ik wat die zie je ook groeien zijn wel honderden mensen die hebben een inwonend kind van 18 of ouder en opeens geconfronteert worden met deze wet dus je gaat 50 % achteruit dit is toch niet meer normaal zo , je zal maar een kind in de rolstoel hebben zitten waar je voor zorgt je zit zelf in de bijstand en je wordt ook nog gestraft dan ( ik ken er genoeg die in deze situatie nu zitten )

Maar ik blijf mensen helpen op dat gebied hoor hun verhalen aan dat is het minste wat je kan doen nu

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België hetzelfde zootje, mijn vriendin is rechts volledig verlamd geraakt door een herseninfarct, kan niet meer stappen, noch spreken en zit in een rolstoel.

Zij is hulp behoevende, zonder hulp lukt er echt niks meer, en moet altijd ergens inwonen.

 

Zo'n tweetal jaren geleden verbleef ze tijdelijk in verzorgingsinstelling voor personen met een motorische handicap

Daar werd doodleuk op haar uitkering gekort, de reden:

Ze woonde samen op één adres met ander bewoners die een inkomen (uitkering) hadden.

Dat ze een eigen kamer had en voor haar verblijf diende te betalen, maakte geen verschil.

Kun je dat voorstellen, dat zijn dan speciale instellingen voor personen met een handicap, op de koop toe erkend door de Belgische staat.

Dan komen ze doodleuk zeggen u woont samen, net alsof zij daarvoor gekozen had, wat moet ze dan doen op straat leven. 

En let op, daar zijn ze pas na een dik jaar op uitgekomen, daardoor moest ze 2900 € terug storten, te betalen binnen de 10 dagen.

Voordien hadden ze bij het FOD al eens een fout gemaakt waardoor ze te hoog was ingeschat, en een hoger uitkering kreeg dan mocht, ook dat moest ze terug betalen (2200 €)  in totaal had ze op een gegeven moment meer dan 5000 € schuld aan de staat, zo helpen ze hier gehandicapten.    

 

Nu woont ze weer bij mij in, en als dank omdat ik de verzorging op mij neem, krijg ik nog een uitkering van 495 € per maand omdat we samen wonen.

 

Pikant detail in deze, wegens haar handicap staat ze onder voorlopige bewindvoering (een soort voogdij via de vrederechtbank)

Volgens de wet mag ik niet eens al haar centen aanwenden in ons huishouden, slecht een deel (1/2)

 

Als ik daar dan mensen op aanspreek van dit kan toch niet, zoals mijn vakbond, de mutualiteit, zelfs de burgemeester, een advocaat, het OCMW, dan halen ze allemaal hun schouders op, zo'n situatie is nergens voorzien.

Maar het is wel voorzien om aan mijn uitkering te zitten. 

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...