tvview Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Sinds een tijd heb ik een nieuwe satellietontvanger (merk Tiviar) . Regelmatig bevriest het beeld en krijg ik de melding "gecodeerde zender". Door naar een andere zender te schakelen en weer terug te schakelen, kan ik dan weer verder kijken. Inmiddels heb ik de ontvanger omgeruild voor een ander exemplaar en tot mijn verbazing treedt het probleem ook bij deze ontvanger op. Soms gaat het dagen goed en op andere dagen kan het maar zo 3 tot 4x tot een bevroren beeld met de melding geven. Soms zelfs een paar keer per uur. Iemand een idee? Is er iets met deze ontvangers niet in orde of moet het probleem ergens anders gezocht worden? Alvast dank voor het meedenken.
_Bartje_ Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Verbeter me als ik het fout heb maar ik vermoed dat je bedoelt dat je cardshare blijft hangen? Heb je een eigen kaart?
Moderator ceesv Geplaatst: 12 juli 2015 Moderator Geplaatst: 12 juli 2015 De ontvanger heeft een ingebouwde kaartlezer, waar de canaldigitaal kaart rechtstreeks ingestoken kan worden. Er zijn een paar mogelijkheden, - Software niet compatibel met het Canaldigitaal protocol. - Externe storing van bijvoorbeeld een Dect telefoon of Wlan device. - Een probleem met je LNB, antenne bekabeling of uitrichting van de schotel Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
tvview Geplaatst: 12 juli 2015 Auteur Geplaatst: 12 juli 2015 Dank voor deze info. Ik ga er maandag meteen achterheen.Het is vandaag weer hopeloos, vanmorgen al 4x deze melding gehad !
trust Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Welke info geeft de signaalbalk ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Moderator ceesv Geplaatst: 12 juli 2015 Moderator Geplaatst: 12 juli 2015 Heb je misschien een spits toelopende LNB? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
tvview Geplaatst: 12 juli 2015 Auteur Geplaatst: 12 juli 2015 Sterkte 100% Kwaliteit 96% De LNB is een Canaal Digitaal Triple Quad LNB 19.2/23.5/28.2 Bekabeling: ik denk niet dat dat het probleem is omdat de problemen direct ontstonden nadat ik mijn oude satelliet ontvanger ( waarmee ik nooit dit probleem had) heb vervangen door de Tiviar. Is het ook niet zo dat als er iets met de kabel mis is, dat je dan de melding "geen signaal " of iets dergelijks krijgt?
Moderator ceesv Geplaatst: 12 juli 2015 Moderator Geplaatst: 12 juli 2015 Gezien de gegevens die je beschikbaar stelt zou ik de ontvanger als eerste vervangen voor een ander type. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
tvview Geplaatst: 12 juli 2015 Auteur Geplaatst: 12 juli 2015 Je bedoelt een heel ander merk? Mijn eerste TiviarAlpha Plus is al omgeruild, dus een ander merk ligt voor de hand. Heb je een suggestie voor een vergelijkbare ontvanger? Over de mogelijkheden van de Tiviar ben ik heel tevreden,
Moderator ceesv Geplaatst: 12 juli 2015 Moderator Geplaatst: 12 juli 2015 Ja, een ander merk/type ontvanger. Advies kan ik je niet geven, maar kijk eens rond op dit forum bij de verschillende ontvangers en de ervaringen van de gebruikers. Op dit moment gebeurt er het een en ander met het verder dichtzetten van de codering i.v.m. misbruik door cardsharing/wan sharing. Daardoor kunnen er problemen ontstaan met het software matig decoderen van de kaart. Een ontvanger met de mogelijkheid het Canaldigitaal CI module te gebruiken lijkt op dit moment een toekomst zekere olossing te zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alex1970 Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 (aangepast) Afgaande op www.mytiviar.nl zouden de ontvangers geschikt zijn voor Canal Digitaal. Gezien die uitspraak zou ik maar eens bij je leverancier te rade gaan. Aannemende dat er geen CAM/CI-module in kan blijft de grote vraag waarmee dan gedecodeerd wordt. (Dus bijv. een embedded decoder of softcam?). Overigens, gaat dit om alle zenders in je abonnement (welke is dat?) of enkele en welke dan? 12 juli 2015 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
tvview Geplaatst: 12 juli 2015 Auteur Geplaatst: 12 juli 2015 Het betreft een Basis pakket van Canal Digitaal. De problemen komen zowel bij de NPO als de commerciele HD zenders voor. Voor zover ik het begrijp wordt er gebruik genaakt van een MCAS plugin voor de decodering. Maar deze plugin blijkt instabiel te zijn en daarom wordt er van software gebruik gemaakt die ook de decodering van CanalDigitaal voor zijn rekening neemt. Ik begin mij nu af te vragen of ook die software niet instabiel is.
ahswerus Geplaatst: 15 juli 2015 Geplaatst: 15 juli 2015 Ik heb daar ook last van. En wil van die voorgeprogrameerde bende af weg daar mee. Ik kan geen zenders verwijderen. decoder m7 vancanaldigitaal
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen