JBnl Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Je hebt zowiezo die netadapter nodig, heb je dit 2e hands gekocht ? groeten,JBnl
Sprietje Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Tja, zo te zien zit er tegenwoordig dus een plug verbinding aan de Desteacker i.p.v. een vaste verbinding maar natuurlijk heeft hij een voeding nodig.
youriy Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 (aangepast) Heeft toch geen voeding nodig: http://www.testberichte.de/d/einzeltest/satvision-410232.html "JOHANSSON 9645S KIT STACKER & DESTACKER - MULTI-BAND CONVERTER - NEUES MODELL, OHNE NETZTEIL" echter: "optionales Netzteil - für Johansson 9645S KIT Stacker & Destacker.Nur in sehr seltenen Situationen bei sehr langen Leitungen wird dieses Netzteil benötigt." 14 juli 2015 aangepast door youriy clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Sprietje Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Je hebt het nieuwe model van de Johansson Stacker-Destacker. Hij heet niet meer de 9640Kit maar de 9645KIT Stacker-Destacker (NEW) . Hierbij zit standaard geen voeding meer. Die wordt tegenwoordig verzorgt door de satellietontvanger maar er staat wel bij dat een losse voeding gebruikt kan worden om meer power te hebben.Die zul je dan wel nodig hebben bij een triple-lnb.Zie: http://www.johansson.be/en/products/CAT/MUL/MSDS/9645KIT.html#general
mcmanes Geplaatst: 16 juli 2015 Auteur Geplaatst: 16 juli 2015 Helaas kan ik hem niet testen op een twin-Lnb. Dus dan maar niet te lang gewacht. Gisteren het apparaat teruggestuurd naar Duitsland. Ik zag in de thread van sprietje dat iemand hem met vier lnb's gebruikt zonder problemen. Als iemand de stacker - destacker daadwerkelijk aan de praat heeft met de triple Lnb quad, bestel ik hem misschien nog een keer.
Sprietje Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Nou mcmanes, het gaat niet om 1 persoon die hem probleemloos met vier lnb's gebruikt, het gaat om 2 personen want lees bericht 23 en 24 ook maar eens, zie: https://www.sat4all.com/forums/topic/290363-multiband-convertor-stack-destacker-een-kabel-voor-meerdere-tuners/page-2
fbouwman Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 Ik ben van het weekend ook bezig geweest de 9645kit te installeren. Zonder de extra voeding. Ik wilde 4 twin LNBs via 2 spaun switches op 1 kabel stacken. Dat ging aanvankelijk zeer moeizaam. Wat bleek? Ik heb 1 afwijkende Unicable lnb waarvan ik de beide legacy aansluitingen gebruik. Die bleek te veel stroom te trekken. Die unicable LNB heb ik dus vervangen door een gewone twin LNB. Draait nu als een zonnetje! Moraal van het verhaal: deze stacker kan maar een beperkt vermogen leveren zonder de voeding, maar 4 x twin plus 2 x diseqc gaat prima Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323
mcmanes Geplaatst: 28 juli 2015 Auteur Geplaatst: 28 juli 2015 ik heb vandaag toch maar weer de Johansson 9640KIT besteld. Over enkele dagen heb ik hem in huis. Kijken of ik deze wel aan de praat krijg. Ik laat weten hoe het gaat.
mcmanes Geplaatst: 1 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2015 Ja hoor. Vandaag is de Johansson 9640KIT binnengekomen. Aansluiten..... en gelijk werken ! Zonder de stroomadapter. Zodra ik de adapter erin deed, ging gelijk de tuner onderuit. dsr 8121. Maar goed zonder adapter, des te beter. Waarschijnlijk is de eerste Johansson 9645S toch defekt geweest.
Sprietje Geplaatst: 1 augustus 2015 Geplaatst: 1 augustus 2015 Het leek me al erg vreemd dat het niet zou gaan. Er waren toch al de nodige mensen op dit forum waarbij het met vier satellieten gewoon ging. Dan is het vreemd dat het met 3 satellieten niet zou gaan. Maar mooi dat het nu wel werkt en dat zelfs zonder 20V voeding.
mcmanes Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 Wat ik niet heb gezegd, nu ik de thread nog eens door lees. Ik zit in zuid frankrijk bij Agen. Precies op de helft tussen Bordeaux en Toulouse.
Sprietje Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 En kun je daar de BBC ontvangen met een 60cm schotel?
mcmanes Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 Ja prima. De schotel stond op single lnb 19.2 Dus de schotel 6 graden naar het oosten gedraaid en 1,5 graad naar beneden. Komt wel precies met afstellen, 1 cm er naast en je hebt geen signaal meer. voor de skew gewoon het bijgeleverde sjabloon van de triple lnb gebruikt. Als waterpas de smartphone gebruikt, dus niet al te precies. Beetje fijn afstellen met de hand. In de zenderlijst van Canal Digitaal zit de BBC bij mij op 301 en 302. Ik heb op de 19.2 het sterkste signaal. Op de 28.5 iets minder. Op de 23.5 geeft ie helemaal niks, maar dat ligt aan de dsr 8121. Schijnt normaal te zijn, heb ik ergens gelezen.
Sprietje Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Ja maar in Agen moet de triple-lnb toch wel een flink stuk schuiner staan. Geen 13 graden zoals de mal aangeeft maar 18 graden. Misschien ontvang je de Astra 23,5 dan wel.
mcmanes Geplaatst: 3 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2015 Nee, ik bedoel dat ik de 23.5 wel prima ontvang, maar de philips geeft aan geen signaal op disecq 2. Alle zenders zijn er gewoon. Ik kan alleen niet zien hoe sterk het signaal is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen