Ga naar inhoud


Afstand single LNB tot schotel


Pieterrr

Aanbevolen berichten

Gewoon tunen op 11,5 Ghz op max signaal in het midden van de ku band, dan heb je het beste resultaat
op alle zenders.
 
@ Soldeerboutje, je zal er nog versteld van staan wat die kleine afstand uitmaakt qua afwijking / nul graden tuning op de pijp voor invloed heeft op het zwakke signaal van badr.
 
Zelf heb ik hier meegemaakt dat vooral bij zwakke ontvangst en kruispolarisatie van de naburige sateliet 11.919 op 26 oost vanwege de afwijking van de hoek die niet meer sygrrrrroon loopt in de clarcbelt, het signaal van
badr zo goed als verdwenen was
 
Dat merk je alleen in het westen hier, en niet als je gelegerd bent in die zandbak daar in het midden oosten ;))
 
Zal wel is een filmpje van maken, mischien een leuk idee ;)

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmm...tunen op het midden van de band is geen slecht idee maar dan moet je toch genoegen nemen met een compromis.

Ik zou de fijnafstelling op die transponder doen die voor mij het meest interessant is. Ik neem aan dat het om de MBC´s zijn omdat deze programma´s populair zijn in Europa. Dus daar zou ik dan op optimeren.

Maar ik stel nogmaals voor om de rotor tijdelijk uit de coax te nemen d.m.v. een lesbische F-connector. En dan het resultaat te zien.

Als de boog verkeerd staat dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat op een draaiafstand van 2,2° al merkbaar is.

BADR 26° oost is wel zwak maar niet zo zwak dat je niets ontvangt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht...waarom start je hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/347575-badr-op-26-oost/een nieuw topic terwijl we je hier zo goed mogelijk proberen te helpen? 

Zonder dat ik arrogant wil zijn, denk je dat ik er geen verstand van heb?

 

Ik geef je nog een laatste tip: Als Bahrain TV HD goed doorkomt en "andere" kanalen niet, terwijl als je de schotel wat verdraait de "andere" kanalen wel goed doorkomen dan zitten die "andere" kanalen niet op BADR 26° oost maar op Eutelsat 25B/Eshail op 25,5° oost.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ik eerder doelde op Astra 2 af te regelen is vanwege de frequentie verandering een half jaartje geleden zodat alle transponders zwakker waren dan eerder (wat een hoop oostelijke gelegen kijkers van BBC mega schotels hadden ge installeerd en dit niet zo leuk vonden), draai je de rotor naar 28,2 en geheid dat je daar Astra 2 tegen komt en dan in het midden dus ongeveer 11,5 Ghz daar een transponder opzoeken en die op maximaal signaal afregelen met de motor en lnb stand.

 

Als dat klaar is kan je terug draaien naar 26 Oost op de rotor en zou je badr 4 moeten ontvangen.

Pak wel eerst de frequenties van badr (flysat) want met een blind scan heb je grote kans dat je een gedeelte van Astra 2 mee krijgt en dan zie je door de bomen het bos niet meer. <-  Uitdrukking.

 

Je kan ook als je astra 28,2 goed op de rotor staat en je bij badr niet zo`n goed signaal krijgt even proberen om je rotor op 26.2 of 25.8 graden te zetten in het menu om de ontvangst te optimaliseren..

 

En nieuw topic starten heeft geen zin en betekent dat je alle tips niet ter harte neemt. Er zijn nu ongeveer 6 man bij betrokken om jouw te helpen met een goed signaal te krijgen, het is wel de bedoeling dat je dat waardeert, en er ook daadwerkelijk iets mee doet.

 

................................................................................

 

Voor de kenners van zwakke signalen heb ik iets leuks gezien waar ik mee wil expirimenteren na het c band gebeuren om een omt te maken met twee ortho uitgangen voor verbetering van je kruispolarisatie met 2 black ultra` s  en een switch voor h / v en dan de ontvanger installen op h ene lnb en v andere lnb in het menu.

 

Onderbouwd ? JA !  wat ik her en der lees is dat je met omt ortho feeds mooie sterkere en lage ber signalen krijgt en drie kwart van de sateliet wereld (als het niet meer is) daar gebruik van maakt.

 

Het enigste nadeel is dat het wel wat prijzig is en ik ben op zoek naar alternatieven voor zelfbouw, maar eenmaal werkende wordt je qua signaal en lage ber er goed voor beloond!. Dat geld zowel voor c als

de ku band.

 

Met m`n Technomate 5500 HD ben ik na de nieuwe patch van wege ontvangst problemen er nu erg tevreden mee, de tuner werkt goed blindscan ook is gevoeliger dan de clarctech 5100 combo en heeft een lage treshold dat wil zeggen dat je met 13 % signaal al beeld hebt. en de meter gaat tot 100 %) ;)  .. 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb  nog 2 Ku Band T-orthomode feeds liggen met bijbehorende adapters. Helaas in Duitsland in de opslag. Als ik weer een naar Duitsland kom, dan zal ik ze zoeken en mag je ze hebben als je interesse hebt. :)

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...