Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik kan via dreamboxEDIT  geen verbinding meer krijgen met mijn VUDUO2 om de zenderlijsten te updaten, nooit geen problemen gehad.Heb het juiste IP nummer ingevoerd. Via DCC werkt alles prima...wat gaat er fout ?

Gebruik de laatste versie, heb ook al een oudere versie geprobeerd.

b.v.d. voor de info.

gr,

Intruder

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Geplaatst: (aangepast)

is en blijft toch echt een simpele kwestie zoals zo vaak geschreven en bevestigd gekregen

FTP

IP adres per DHCP of vast ingesteld

Paswoord voor root instellen

en wie veranderd er iets waardoor het niet meer werkt, niemand natuurlijk, behalve dan windows en jijzelf

windows firewall

als je het aantal vragen erover bekijkt (via de zoekfunctie dreamboxedit in dit subforum vindt je eigenlijk alle antwoorden)

aangepast door Tonskidutch

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

Daarom vind ik het zo vreemd dat het niet meer werkt, want ik heb niks veranderd!!!

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Geplaatst:

Alles op VU-DUO2 opnieuw geinstalleerd, nu werkt dreamboxEDIT weer prima. Het was dus "echt een simpele kwestie" maar lag niet aan mijn instellingen van dreamboxEDIT...

Geplaatst:

Intruder

men zal niet heel vrolijk zijn dat weer te moeten herinstalleren maar als we echt geen reden vinden, waarom een en ander plots niet meer werkt, zoals je zelf meent zonder iets te hebben gewijzigd, is de herinstallatie toch aan te raden.

dat was ook in eerder gegeven antwoord niet ironisch bedoeld, maar soms heeft men gewoon geen weet van de wijzigingen die er kunnen plaatsvinden...

daarom adviseer ik ook altijd na flashen een root paswoord aan te brengen

ciao

• Like 1

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

Maar werkt het nu! Ben wel benieuwd heb het probleem ook gehad. (Inmiddels opgelost) Hoe heb je het opgelost?

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

Geplaatst:

Klinkt bekend in de oren. Bij mij was het een bekend Linux virus (dit is geen grapje !). Probleem is dat de meeste boxen al na een paar dagen besmet zijn, ook al zit je achter een router, (mijn router had ookgeen goed paswoord) zodat het standaard VU or DM paswoord en login niet meer werken. Natuurlijk, want iedereen kent die login en paswoord. En je kan dat eenvoudig testen in een file of je besmet bent. Was ook zo bij mij. En ja, her-installatie zal een paar dagen helpen. Maar na 5 keer op 2 maanden was ik dat toch beu. Sinds de wijziging van eigen login en eigen PW geen probleem meer gehad.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Geplaatst:

MMm bedankt voor reactie. Had het nog nooit gehoord. :mad: Erg. Maar snap het niet. Gelukkig voor je.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Geplaatst:

on1bes,

ik heb mijn switch zo staan dat mijn hele installatie werkende blijft ook al valt de router uit

Maar van de melding die je maakt over een virus, geloof ik geen snars. dat zou heel groot in het nieuws gekomen zijn, hetgeen niet het geval is.

Andrija,

door het opnieuw flashen schrijf je, radikaal, over eventueel corrupte bestanden en daarmee is het probleem meestal ook meteen weg.

waarom worden die bestanden corrupt?

Tja, kan te maken hebben met niet correct afsluiten, shutdownen. Of verkeerde procedures toepassen door een maal met de verkeerde protocollen te trachten verbinding op te nemen met de linux bak.

weet niet of SSL je iets zegt maar dat kan een reden zijn

Omdat het lastig zoeken is op een Box die niet te benaderen is is het flashen de beste oplossing...

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

Ik heb mijn problemen al opgelost hoor. Zat alleen op feetback van onze Belgische vriend te wachten. Het verhaal dat er in Vlaanderen ineens virussen op VU boxen zit klonk in mijn oren als adacadabra. 99% van de problemen heb ik altijd op gelost met een flash. "Wel even autobackup uit heb ik geleerd" Ja en dan even opnieuw instellen. Ach na twee kopjes koffie draaid het dan weer.

Trouwens voor PLI is er een firewall app beschikbaar -standaard-

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Geplaatst:

oke, ik wilde enkel duidelijk maken dat het niet zo geheimnisvol hoeft te zijn.

als ik mijn NAS verkeerd benaderd gaat ie ook dicht (mijn eigen ingestelde veiligheid wordt dan actief)

achter de router met gesloten poorten moet men niet zo paranoia zijn (let wel op de IP6 veiligheid)

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

Je moet je toch beter informeren Tonskidutch. Heb je het wel opgezocht ? Het virus heet aidra en het staat haarfijn uitgelegd

Ik heb het zelf meegemaakt had ik gezegd. En met mij zijn er honderden of wel veel meer. Als je een beetje Linux kent kan je dit testen. Het gaat hierom: " Wget binary is moved to -wget or simply deleted". Dit betekent dat je Box deels niet meer toegankelijk zal zijn. Degenen die het wel geloven zijn gewaarschuwd.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Geplaatst: (aangepast)

neen zonder risiko te lopen moet ik mij niet beter informeren

jij komt met risiko's op de proppen die uit 2005 van bedenkelijke sites worden gedocumenteerd

ja klik je op de link en bent niet beveiligd ben je de klos

je hebt het over oer oud spul

o ja, je had niet eens vermeld hoe dat kreng danwel heet bij naam en toenaam

je bezorgd mensen met xp op hun pC een risico

aangepast door Tonskidutch

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

De uit te voeren codes gelden enkel voor windows machines...

op linux PC's wordt geen krimp gegeven en kan aidra of hoe die ook heet niets uitvoeren, dus niet op je router en dus ook niet op je vu+ als linux receiver

tot iemand mij van het tegendeel kan overtuigen is on1bes zijn verhaal geen snars waard

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...