Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Risk lvl van dat genoemde virus is VERY LOW.

Dus de kans dat jij zo'n worm oploopt is dus erg klein.

Info over wat weinig bekende linux trojans/virussen/wormen staat hier:  Linuxvirus

...

Ubuntu comes with no "open ports" (that means avenues by which worms can get into your system without your assistance), there is always a certain danger from malicious software.

Let op het stukje ... zonder jouw assistentie  :P

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

maakte een foutje met de afkorting

weet niet of SSL je iets zegt maar dat kan een reden zijn

moet natuurlijk SSH zijn

maar omdat niemand ernaar vroeg zal het wel niet overgekomen zijn.

reden temeer om het uit te leggen

maak je ooit een foutje bij de secure shell aanmelding kan het zijn dat je der ook NIET meer in komt

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Geen snars waard ? Wat een ongelovige Tomas. Moet toch eens leren lezen. Dubieuze link ? onzin. Oer oud spul 2005? Er staat wel degelijk verschillende keren 2012 dat alles begonnen is. En nog nooit van gehoord ? . IK heb dat niet uitgevonden hé . Staat op de PLI site zelf ! - http://forums.openpli.org/topic/28548-kan-geen-plugins-meer-downloaden/page-2 - maar ja, of je dat kan lezen . . .Al die anderen die dat probleem ook hadden is dus ook onzin ?

We gaan dus wachten op mensen die hetzelfde probleem hebben.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG

Geplaatst:

Voor mensen die bang zijn dat er poorten openstaan naar de boze buitenwereld kan ik maar 1 site aanraden om dit te testen.

Dit is een site die ik al jaaaaren geleden in mijn toen nog Windows tijdperk gebruikte om de boze buitenwereld een loer te draaien  :grin:

De site heeft diverse testen staan om de benaderbaarheid van je LAN naar de WAN te testen.

Ga naar https://www.grc.com/intro.htm en dan naar SHIELDSUP  en proceed button om op de testpagina te komen.

Een goede test is All service ports, dan volgt er een test van poort 0 t/m 1055.

Daarbuiten kun je ook gewoon een bepaald poortnumer opgeven met 'user specified custom port probe' om te testen die buiten dit bereik ligt.

Heb via deze pagina mijn lekke router monddood kunnen maken ... wat een fout product was/is dat (online internet :mad:  )

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

ik kende het verhaal van destijds en heb dus om on1bes tevreden te stellen ook het hele verhaal op DE site van Pli gelezen.

Pieterg en theparasol schrijven toch zelf ook duidelijk wat ze er van denken.

Maar het voert te ver om nu weer voor het dreamboxedit probleempje dit aidra vermoeden op te kloppen

-wget heeft in dat verband niets met het aanmelden en verbinden te maken maar met downloaden uit de feed

ik geef wel toe men het moet weten dat uw linux bak een risiko loopt door poorten open te gooien en/of daarheen te forwarden, het zou onverantwoord zijn dat te ontkennen.

hoop echter voor intruder en Andrija dat het duidelijk was.

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...