Ga naar inhoud


Problemen met schotel en tuner


Colkusu

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, 

 

Ik ben hier nieuw en heb een probleem die ik graag met jullie wil delen om een oplossing te vinden.

 

Ik heb 0 verstand van schotels en tuners, decoders.

Ik heb een xtrend et 4000 en een schotel met 3 lnb's. 7, 19.2E en 23.5E.

 

De helft van mijn kanalen doen het niet. Zegt AFSTEMMEN NIET MOGELIJK!

Veel kanalen zijn verwijderd uit de lijst. Ik weet niet wat ik moet doen. Degene die het allemaal heeft geinstalleerd kan ik niet bereiken.

 

Wie kan mij hierbij helpen? Ik heb er helemaal geen verstand van.

Misschien is langskomen naar Waalwijk een optie tegen een kleine vergoeding??

 

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Eerste vraag die gesteld moet worden:

Heeft het al een keer WEL gewerkt? Dus was er bij de eerste installatie WEL signaal? Zo nee, terug naar je installateur. Zo ja, heb je iets gewijzigd in de menu-instellingen en dan in het bijzonder de tunerinstellingen. DiseqC poorten correct toegewezen? Dit kun je zelf even nakijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku, 

 

Hij heeft inderdaad eerder gewerkt. nadat hij het niet meer deed heb ik op google gezocht naar een oplossing. Hier heb ik gelezen dat ik de cccam moest veranderen. Na heel wat gepleuter heb ik deze veranderd naar cccam21 maar ik ben er niet mee geholpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zonnestorm

Je bedoelt met "een grote van Triax" waarschijnlijk een Triax 110 van 100cm breed en 105 cm hoog ?

Wat is de naam van je diseqc switch , die is geïnstalleerd en wat staat er precies op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is opnieuw inscannen van de zenders of het gebruiken van één van de settingslijsten geen idee?

Of zeg ik nou iets geks?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo