Ga naar inhoud


Problemen met schotel en tuner


Colkusu

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, 

 

Ik ben hier nieuw en heb een probleem die ik graag met jullie wil delen om een oplossing te vinden.

 

Ik heb 0 verstand van schotels en tuners, decoders.

Ik heb een xtrend et 4000 en een schotel met 3 lnb's. 7, 19.2E en 23.5E.

 

De helft van mijn kanalen doen het niet. Zegt AFSTEMMEN NIET MOGELIJK!

Veel kanalen zijn verwijderd uit de lijst. Ik weet niet wat ik moet doen. Degene die het allemaal heeft geinstalleerd kan ik niet bereiken.

 

Wie kan mij hierbij helpen? Ik heb er helemaal geen verstand van.

Misschien is langskomen naar Waalwijk een optie tegen een kleine vergoeding??

 

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Eerste vraag die gesteld moet worden:

Heeft het al een keer WEL gewerkt? Dus was er bij de eerste installatie WEL signaal? Zo nee, terug naar je installateur. Zo ja, heb je iets gewijzigd in de menu-instellingen en dan in het bijzonder de tunerinstellingen. DiseqC poorten correct toegewezen? Dit kun je zelf even nakijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mimisiku, 

 

Hij heeft inderdaad eerder gewerkt. nadat hij het niet meer deed heb ik op google gezocht naar een oplossing. Hier heb ik gelezen dat ik de cccam moest veranderen. Na heel wat gepleuter heb ik deze veranderd naar cccam21 maar ik ben er niet mee geholpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zonnestorm

Je bedoelt met "een grote van Triax" waarschijnlijk een Triax 110 van 100cm breed en 105 cm hoog ?

Wat is de naam van je diseqc switch , die is geïnstalleerd en wat staat er precies op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is opnieuw inscannen van de zenders of het gebruiken van één van de settingslijsten geen idee?

Of zeg ik nou iets geks?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Gezien je huidige kennisniveau (absoluut niet kwaad bedoeld) is het handiger dat je er iemand bijhaalt die je schotelinstallatie (kabel, LNb's, connectoren) naloopt. Je kunt dan als het weer werkt de gegevens even noteren.

 

Normaal gaat dat niet zomaar stuk. Er moet iets aangepast zijn in de setup of configuratie. Vraag jezelf eens af wat je met de ontvanger gedaan hebt. Waarschijnlijk heb je per ongeluk iets in de tunerconfiguratie aangepast of heb je een vreemde settingslijst geladen via internet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zonnestorm

Weet je nog, of het een professionele schotelinstallateur is geweest, die dit werk dagelijks doet,of heeft een kennis de eerste installatie voor je gedaan ?

Gelet op het kennisniveau, ga ik er, mimisiku, vooralsnog vanuit, dat hij zelf niets heeft aangepast in de set-up

of configuratie en ook niets met zijn ontvanger heeft gedaan.

Mogelijk licht het probleem toch bij de Diseqc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die het heeft geinstalleerd doet het vaker. Hij had het van afstand via de laptop gedaan. Probleem is dat ik hem niet kan bereiken. Misschien heb ik van de weekend iemand die langs kan komen. Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens uitzoeken wat deuqc is misschien helpt dat een beetje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Diseqc schakelaar is het kastje bij de antenne waar alle kabels van de koppen naar toe gaan waarna slechts 1 kabel naar je ontvanger gaat.

Die schakelaar moet bijvoorbeeld voor de Nederlandse programma's de kop voor de 23 graden Astra 3 satelliet doorschakelen naar je ontvanger.

 

In je ontvanger kan je de diseqc schakelaar zo instellen dat bij een Nederlands programma het juiste stuursignaal naar die schakelaar gestuurd wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...