Ga naar inhoud


HbbTV mogelijk zonder Digitenne ?


MarkDM

Aanbevolen berichten

"ja het zal aan mijn ip adres liggen..."

als het in een enkel geval wel werkt is dat mooi

 

Het rapport is hier te downloaden: HbbTV in Europa full

Hybrid Broadcast Broadband TV (HbbTV) is een internationale standaard die door vrijwel elke nieuwe televisie wordt ondersteund, en die door omroepen en pakketaanbieders wordt gebruikt om middels HTML en andere standaarden innovatieve diensten aan te bieden. Dat kan direct op een voor HbbTV geschikte “connected televisie” of op een geschikte set top box, zonder dat de consument extra randapparatuur hoeft aan te schaffen. HbbTV is uniek omdat het als enige standaard direct de link kan leggen tussen het uitgezonden programma en online content. Daarmee biedt de HbbTV-dienst een compleet nieuwe dimensie bij het aanbieden van televisieprogramma’s en -kanalen.

De in Europa aangeboden HbbTV-diensten zijn onder te verdelen in vier categorieën:

    programma-gerelateerde informatie zoals EPG, verdieping, polling & voting, etc.
    content zoals uitzending gemist, on-demand programma’s, streaming kanalen etc.
    informatie over weer, verkeer, nieuws, etc.
    maatschappelijke diensten zoals toegankelijksdiensten en informatie van de overheid zoals gebarentaal, Amber Alert, etc.

Nederland heeft een aanbod van HbbTV-diensten van NPO en SBS, maar in Europa lopen andere landen zoals Duitsland, Frankrijk en Spanje voorop. Een groot verschil tussen Nederland en de landen die voorop lopen, is te vinden in het bereik van de HbbTV-diensten. In Nederland zijn HbbTV-diensten alleen te bereiken via Digitenne, satelliet en enkele kleine kabelmaatschappijen. De grote Nederlandse kabelaars en IPTV leveranciers blokkeren HbbTV-diensten. In de landen die voorop lopen, worden de HbbTV-diensten juist wel door vrijwel alle beschikbare distributiekanalen (kabel, satelliet, dvb-t (digitenne), iptv) doorgegeven.

Het rapport laat zien welke innovatieve HbbTV-diensten ook in Nederland mogelijk zijn als de dekkingsgraad van de doorgifte vergroot wordt, en de HbbTV-diensten de consument wel kunnen bereiken zoals elders in Europa het geval is.

Neem voor meer informatie contact op met:

 

bron http://hbbtv.nu/hbbtv-in-europa/

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op sommige HbbTV urls zit wel geo-blocking.
Maar het ging hier om de NPO HbbTV; die kan je wel in het buitenland afspelen.

Het ligt gewoon aan de gebruikte webbrowser. Vroeger kon je met alle browsers de urls afspelen.
Er is e.e.a. aan de NPO HbbTV veranderd en daarom werkt het niet meer met elke browser.
Test het gewoon eens met Google Chrome. Na het testen kan je Google Chrome gewoon weer verwijderen.

http://hbbtv.distributie.publiekeomroep.nl/nu
http://hbbtv.distributie.publiekeomroep.nl/nu/load/layer/gemist
http://hbbtv.distributie.publiekeomroep.nl/nu/load/layer/gemist/deviceType/Default
aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

satmaat,

dat heb ik al een half jaar geleden gevonden

en

ook weet ik al enkele maanden dat de Chroom webbrowser de juiste is om met die silverlight beveiliging om te gaan voor IPstreams

 

het ging mij niet enkel om die NPO zenders maar om het hele ouevre van de Nederlandse zenders op het DVB-T systeem met een receiver

 

en die receivers draaien niet met een chroom browser

en die receivers staan achter NAT of zichtbaar in IPv6

je router in het buitenland bepaald of je een locale / regionale site en dus service mag oproepen door reverse Ip-trace

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang in België de NPO-zenders via Goes. Kan ik van de HbbTV mogelijkheden genieten zonder een Digitenne abonnement ?

dat was de insteek en moet beantwoord worden

 

je ontvangt dus per DVB-T

uit België van Nederland

 

en je internetprovider is Belgisch?

dus u heeft een Belgisch WAN ip-adres

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de ervaring dat op bijzonder veel NPO uitzendingen een geoblock zit.

Zowel van uit Frankrijk als ook Duitsland vastgesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...