Ga naar inhoud


Bereik wi-fi antenne?


Aanbevolen berichten

Ik ben gelicenseerd zendamateur dus weet heel goed het effect van diverse antennes  :)  Maar ga eens terug naar de originele vraag:

 

"Hier in de stad heb je gratis internet via WIFI. Alleen wij wonen daar net wat te ver vandaan. De afstand is iets van 500 meter. Kan dit opgelost worden met een externe antenne, zodat we ook voorzien zijn van internet?"

 

Een omnidirectionele antenne is dan de oplossing niet. Het signaal zit een bepaalde richting op, dus moet je een richtantenne hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Om direct zicht te hebben over een afstand van 56 kilometer moeten zowel de zend- als de ontvangstantenne op 61 meter hoogte geplaatst zijn.

En dan slechts 100 milliwatt zendvermogen....

 

De trajectdemping op 2,4 GHz over deze afstand is 135 dB.

 

En dan moet je Line of Sight, LOS, ook nog eens vrij zijn van obstakels.

 

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest uit te zoeken hoe er een point to point verbinding gemaakt kon worden voor een 100 Mb verbinding, het acces point staat op 38 meter hoogte, op slechts 8 km afstand moet ik een mast van 18 meter neerzetten.

En vergeet dan ook de Fresnell zone niet, waardoor je nog een paar meter extra nodig hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maximale afstand die ik tot nu toe kon overbruggen was een ruime 10.5 km.

Misschien kon ik nog wel verder komen maar het volgende AP lag minstens 15 km verder ..

Nu zit ik te internetten met een AP op ongeveer 1,5 km. Mijn Alpha 36 met richt antenne bouwt hier een wifi netwerkje op.

Ik heb vanavond een tweede Alpha 36 met richt antenne geïnstalleerd en die heeft contact met een AP op 3 km afstand.

De strandtenten aan de Noord-Hollandse kust zijn meestal erg vriendelijk voor wifi gebruikers.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...