Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vraag over mijn multytenne schotel.

Ik heb hem al vele jaren en hij werkt prima, behalve op Astra3 (23,5).

Volgens de instructies heb ik hem uitgericht op Astra 1.

Astra 1 19,2 biseqc 1.0  committed  1 of A

Hotbird 13.0                                      2 of B

Astra 2 28,2                                      4 of D

Astra 3 23,5                                      3 of C

Astra, Hotbird en Astra 2 volle uitslag groene lijn

Astra 3                             volle uitslag rode     lijn

Wat kan ik hier aan doen ? Het gaat mij er nu om canaldigitaal in HD te ontvangen.

Bij voorbaat dank, krekel

Geplaatst:

Beste Krekel

Begrijp ik het goed dat de Astra 23,5 nooit gewerkt heeft?
Kun je de regionale zenders zoals TV Gelderland, TV Drenthe, TV Oost, TV Noord en Omrop Fryslan ook niet ontvangen?
De CanalDigitaal fastscanlijst laadt je in via de Astra 19,2. Hij plaatst dan ook heel veel zenders van de Astra 23,5, Astra 28,2 en Hotbird in die lijst.
Heb je die zenderlijst recentelijk nog vernieuwd?

Geplaatst:

Probeer even deze configuratie :

Hotbird          1 of A

Astra 1          2 of B

Astra 3          3 of C

Astra 2          4 of D

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Dat kan toch niet werken Crazy Sat.
Hotbird, Astra 1 en Astra 2 werken bij hem met de gekozen "correcte" instellingen.
Astra 3 heeft bij jou nog steeds 3 zoals hij ook al had. Waarom zou het nu dan wel kunnen werken?

Geplaatst:

Kan zijn sprietje dat het niet werkt , maar even proberen kost niets en is vlug gedaan.

Ik heb ook jarenlang een multytenne single gehad en ik meen dat de instellingen op mijn dreambox stonden zoals ik heb aangegeven. , alles op volgorde van oost naar west.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst: (aangepast)

De diseqc-volgorde af fabriek is:
Astra 19,2 op 1, Hotbird op 2, Astra 3 op 3 en Astra 2 op 4 zoals @krekel hem ook heeft staan.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Heeft hij dan wel ontvangst en beeld op hotbird / astra 28.2, dat zou moeten bevestigd worden.

Hij schrijft daar Astra, Hotbird en Astra 2 volle uitslag groene lijn, dat zegt niks.

Als hij wel ontvangst heeft dan is het een defect in zijn schotel lnb of diseqc.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Goed gezien Sprietje, maar nu ben ik nog stap verder. Ik denk dus dat astra3 niet exact goed staat.

Maar als die andere 3 goed staan, zou dus str3 ook goed moeten staan, want hetis één blok met daari 4 lnb's op een rij.

Zou ik astra3 moeten uitrichten, totdat het signaal ook groen wordt. ?

• Moderator
Geplaatst:

Wat voor ontvanger heeft krekel?

Hadden sommige Canaldigitaal ontvangers geen bug bij de signalmeting van Astra 3?

Op welke transponder kijkt krekel bij deze meting op Astra 3?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

heb je dan wel ontvangst op de 2 anders satelliet posities, en daarmee bedoel ik niet een groen balkje maar effectief beeld.

Geplaatst:

Ik heb 4 satellieten., Op astra 1, hotbird en astra 2 heb ik prima beeld.

Alleen op asta 3 niet. Ik heb op astra 1 ook nog even een fast scan gedaan, maar ik kreeg er geen goede canal digitaal op.

Er stond nog canaldigitaal op, maar dat is van jaren terug en werkt niet.

UIk denk toch dat ik astra 3 beter uit moet richten.

Krekel

• Moderator
Geplaatst:

Je zou op Astra 1 gewoon Canaldigitaal moeten ontvangen, die lijkt dus ook iet goed uitgericht te zijn.

Je zal je schotel dus beter moeten uitrichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast zonnestorm
Geplaatst:

Welk merk diseqc heb je; misschien werkt één van de poorten niet ( Astra 23.5 ) en sinds wanneer ontvang je 23,5 dan niet

meer ? Zit één van de F-connectors wellicht los, vocht in de F-Connector , knik in de satcoaxkabel naar Astra 23,5?

Loop het even na.

Geplaatst:

Aangezien je op de 2 uiterste lnb's (Hotbird - Astra 28.2) ontvangst hebt, dan is er automatisch ook ontvangst op de 23.5.

Een loepzuivere afregeling is vandaag voor de multytenne wel noodzakelijk met die recente wijziging naar DVB_S2 / 8PSK norm, waardoor er meer signaal nodig is.

Maar zelfs al staat die schotel niet 100 % nauwkeurig, dan had je een jaar geleden ontvangst moeten hebben op astra 23.5, toen  was die DVB_S2 / 8PSK norm nog niet van kracht.

Omdat je schrijft, "het heeft NOOIT gewerkt op de astra 23.5" lijkt het erop dat die LNB nooit of niet lang heeft gewerkt.

Geplaatst: (aangepast)

Krekel, het is wel jammer dat je op bijna geen enkele vraag die er gesteld is antwoord geeft. Je gaat nu zelf in zitten vullen wat er mis zou kunnen zijn i.p.v. dat wij mee kunnen denken.

De vragen die gesteld zijn:
- Heeft de Astra 23,5 nooit gewerkt? (vroeger misschien wel?)
- Kun je de regionale zenders zoals TV Gelderland, TV Drenthe, TV Oost, TV Noord en Omrop Fryslan ook niet ontvangen?
- Wat voor een ontvanger heb je?
- Op welke transponder kijkt je bij deze meting op Astra 3?

Wat we nu wel weten is dat je de installatie al jaren hebt.

Je schrijft: Ik heb op astra 1 ook nog even een fast scan gedaan, maar ik kreeg er geen goede canal digitaal op.
Wat bedoel je daar nu mee? Is de nieuwe fastscanlijst nu wel of niet ingeladen?
Heb je wel een HD-ontvanger? Dat kunnen we zien als jij aangeeft welke ontvanger je hebt.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...