Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste zonnestorm

Zou het niet verstandig zijn voordat je een antwoord gaat geven om even uit te zoeken wat een Multytenne is?
Dan weet je dat je niet kunt zien welke diseqc-switch er gebruikt wordt en dat er niet zomaar een knik in de coaxkabel kan komen die naar de 23,5-lnb gaat en dit ook niet te controleren is.

post-60869-0-86238500-1437550298.jpg

Gast zonnestorm
Geplaatst:

Helemaal gelijk Sprietje; ik ken de Multytenne overigens wel en hoe ik daar nu bij kom, waarschijnlijk te sterk gefocusd

geweest op een ander soort schotel en door wat voor een oorzaak danook dit hier geprojecteert.

Maar hopen, dat dit niet al te vaak voorkomt !

Geplaatst: (aangepast)

Of de interne diseqc switch is defect of de lnb voor 23,5 is defect ( zoals Mebo al zei).

Als de omschrijving klopt en de andere satellieten goed ontvangen worden.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Sprietje, ik ga nu jouw gestelde vragen in volgorde beantwooren ;

- vroeger wel, dit was +/- 2008 en eerder.

- De regionale zenders kan ik nu niet ontvangen.

- Momenteel werk ik met een Maxplus 2100S+. Ik heb ook een Humax  IRCI 5400-Z

- Transponder op Astra3 : LNB Freq : 9750 / 10800

- De fastscanlijst op Astra1 is niet ingeladen.

- Ik heb géén HD-ontvanger, maar ik heb er een besteld bij canaldigitaal,  de M7 SAT 801, welke nog deze week wordt thuisbezorgd.

Krekel

Geplaatst:

Zonder HD-ontvanger zul je geen enkele Nederlandse zender van CanalDigitaal ontvangen op de Astra 23,5, ook niet de regionalen.

Je noemt geen transponderfrequentie, wel de lage band en hoge band frequentie 9750 / 10800 en die staat niet juist ingesteld. Het moet zijn: 9750 / 10600

Waarom is de fastscanlijst niet ingeladen? Deze lijst is niet toebedeeld voor alleen de Astra 19,2. In de fastscanlijst worden ook de zenders van de Hotbird, Astra 23,5 en 28,2 ingeladen.

Geplaatst:

Klopt sprietje .

Normaal heeft krekel de oplossing al zelf gegeven.

Momenteel werk ik met een Maxplus 2100S+. Ik heb ook een Humax  IRCI 5400-Z

Zijn dus gewone SD ontvangers.

Al wat hij nog kan proberen is een handmatige scan op de 23,5°E  met freq.   11836 H 27500 , daar zit TA3  FTA en in SD + meerdere radiokanalen.

Kan je deze inscannen krekel ?  Als je hierop beeld hebt dan is er niets mis met je schotel , maar heb je dringend nood aan een HD ontvanger.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Kijk beter even op de zender Ócko of RTL Télé Lëtzebuerg op 12168V, 27500, 3/4 of je die kunt ontvangen.
Die zitten op positie 237 resp. 190 van de CanalDigitaal fastscanlijst.

Geplaatst:

Kijk beter even op de zender Ócko of RTL Télé Lëtzebuerg op 12168V, 27500, 3/4 of je die kunt ontvangen.

TP 11836 H 27500  met TA3 is wat sterker dan 12168 V 27500  ( bij mij zo een 1,2 db meer ) . Als je werkt met een Multytenne scheelt dit toch heel wat.

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

Geplaatst:

Sprietje ik heb een handmatige scan uit gevoerd op 12168. De zender Ocko en RTL Letzebuerg zitten erbij en ik kan ze goed ontvangen.

Wat schiet ik ermee op ik heb geen werkende  canaldigitaal zenders.

Ik wacht wel totdat ik die HD-ontvanger heb en dan ga ik alles opnieuw proberen.

Jullie tot zover bedankt.

Krekel

Geplaatst:

Beste krekel

Begrijp je dan niet welke conclusie je kunt trekken als je de zender Ocko en RTL Letzebuerg kunt ontvangen?
Dan weet je zeker dat de lnb van de Astra 19,2 niet kapot is en dat ook de diseqc-switch in orde is.
Het probleem zit hem dus gewoon in het feit dan je geen HD-ontvanger hebt.

Geplaatst:

maw de topictitel kan gewijzigd worden in ; Ik probeer zenders waar ik een HD-ontvanger voor nodig heb te ontvangen met een sd-ontvanger.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Zijn dus gewone SD ontvangers.

Al wat hij nog kan proberen is een handmatige scan op de 23,5°E  met freq.   11836 H 27500 , daar zit TA3  FTA en in SD + meerdere radiokanalen.

Kan je deze inscannen krekel ?  Als je hierop beeld hebt dan is er niets mis met je schotel , maar heb je dringend nood aan een HD ontvanger.

Snap het soms niet. :crazy: 

Het antwoord was toen reeds gegeven :  Als je hierop beeld hebt dan is er niets mis met je schotel , maar heb je dringend nood aan een HD ontvanger !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...