Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,

Beetje zat dat je zooo lang moet wachten op de lijst ( in folders ) met opgenomen opnames, als je, zeker tijdens het beginnen te kijken naar een opname, van de huidige film die gelijkertijd opgenomen wordt, als je bv een 1 TB schijf hebt. 

Iemand ervaring met een (1TB) SSD schijf erin? Zijn zeker 2 keer zo snel in je gewone systeem, maar geeft dit een snellere lijst met opnames?

Best max €0,40/GB over voor een snellere lijst.

Alvast bedankt.

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

Geplaatst:

Dat zal wellicht komen omdat je Harde schijf telkenmale in slaapstand staat, dat kan je wijzigen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Ik weet niet waarom jij zolang moet wachten ik heb daar helemaal geen last van met mijn vu ultimo en ik gebruik een simpele 500gb harddisk

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Hoe kan hij in slaap stand staan als er een film wordt opgenomen? lijkt me eerder dat de cache map structuur lijst elke keer geupdate moet worden.

Heb er ook weinig last van als deze maar half vol is.

Hebben jullie dan ook de Vti serie plugin in gebruik?

als cache telkens gewist wordt moet inderdaad telkens geladen worden dus dat kost tijd bij kromme of grote aantallen films

ik doe mijn solo2 nooit uit, enkel standby

dat scheelt een hap op een borrel.... ;)

dat iemand de disk in slaapstand laat gaan maakt overigens bitter weinig uit heb ik uit jarenlange ervaring  met de solo2

nee wacht, wat voor serie plugin bedoelde u?

er zijn diverse

daar kunnen inderdaad onverwachte nadelen aan kleven

VMC was ik juist aan het bekijken

aangepast door Tonskidutch

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

Voor zover ik weet de standaard Vti plugin. zal dadelijk een skijken wat de naam precies is.

Welke andere, wil je doorgeven welke jij op het oog hebt, misschien kan ik vanavond eens van plugin wisselen om te vergelijken?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Degene die ik gebruik heet SerienFilm v1.1, staat in de applicatie sectie van de VTi.

Het groepeert films van serie's naar virtuele mappen.

Misschien de harddisk een keertje formatteren?

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:

ja eh of de lakens van uw bed strijken,

wat zou de reden zijn dat na een nieuwe formatering die ssd schijf, beter blok, wel werkt?

on topic

bij verschillende plugins kunt u serie opnames prgrammeren in een vooraf gedefinieerd pad

ik denk dat het daar niet mee te maken heeft want ook de seriefilm v1.1 plugin levert bij de doorsnee gebruiker geen probleem op als ik dat van een veel grotere gemeenschap / forum en dus feedback lees.

een SSD blok is direkt aanspreekbaar, dit zou u met enkele tests kunnen staven

een erg ingewikkelde lijst oproepen met veel karakters en niet utf 8 conforme kan iets uitmaken

maar dan heeft U ook niet het linux eigen formaat gebruikt... en dan geef ik donkeyman gelijk

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Geplaatst:

Harde schijf was al enige tijd, 4 maanden of zo, geleden wederom geformatteerd, Zo gauw het boven 70-80% kom en het eenmalig even vol geweest is en ik een zooi er weer afgegooid heb tot zo' 200-300GB vrij begint het weer langzaam te worden. De HD al eens uitgebouwd en op error's  getest maar niets gevonden, schijf was ok.

Geplaatst:

ik geloof dat die SSD blokjes veel te duur zijn voor wat ze leveren, maar dat is off topic

als mijn lijst geladen wordt met zo'n 790 GB film opnamen duurt dat de spinn up van de NAS 12 seconden (daar die slapen gaat na 15 minuten) en 5 seconden inlezen van de lijst

als de NAS al ontwaakt is, duurt het 5 seconden

datzelfde heb ik ook al eens vergeleken met mijn Ultimo met 1TB hdd erin, nagenoeg geen verschil

Say Your Prayers

Anoushka Shankar

Oke, leuke pre list of series, maar hoe voeg ik mijn Favorieten lijst toe?

Verschillende opties zijn wel mooi, zoals later opnemen als het nu niet kan en bekend is dat er toch nog een herhaling komt. Alleen de ellende is weer dat de NL zenders vaak een zooitje maken van de beschrijving en de verkeerde Episode nr laten zien.

Edit,

volgens de code haalt het een lijst op van Wunschliste.de en ik kan daar wel een eigen wenslijst maken, maar kan geen NL zender series invoegen dus daar heb ik ik helaas niets aan.

Anders zou ik de code kunnen aanpassen om mijn eigen lijst op te laten roepen.

aangepast door iPadawan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...