Ga naar inhoud


SES bereikt met 53 satellieten 99 procent wereldbevolking


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen.

Satellietbedrijf SES is samen met Eutelsat en Intelsat één van de belangrijkste satellietbedrijven van de wereld. Het Luxemburgse bedrijf bereikt met zijn satellieten 99 procent van de wereldbevolking.

SES beheert 53 satellieten. De Europese markt is het belangrijk voor SES. In Europa beheert SES vijf satellietposities. De Astra1-satelliet op 19,2 graden oost is het belangrijkst. De afgelopen jaren heeft SES honderden miljoenen euro’s in de Astra2-satellietpositie op 28,2 graden oost geïnvesteerd. Dit geld werd vooral aan drie nieuwe satellieten uitgegeven. De Astra3-satelliet op 23,5 graden is voor Nederland en België belangrijk omdat hier het merendeel van de zenders van het zenderaanbod van CanalDigitaal en TV Vlaanderen op wordt uitgezonden. De Astra4-satelliet (4,8 graden oost) is belangrijk voor de Scandinavische markt en de Astra5-satelliet voor de Turkse en Oost-Europese markt. Via de SES-satellieten worden honderden miljoen huishoudens dagelijks van tv-content voorzien. Het gaat hierbij om duizenden uren aan tv-programma’s.

Hybride ontvangst wint aan populariteit

Steeds meer Nederlandse huishoudens gebruiken ongecodeerde satellietontvangst met tv-ontvangst via kabel, glasvezel, DSL en Digitenne. Hierdoor wordt tegen geringe kosten het zenderaanbod met honderden ongecodeerde zenders – waarvan tientallen in HD-kwaliteit – die via de satelliet worden uitgezonden uitgebreid. Zo kan men naar het groot Duits en Brits zenderaanbod van publieke en commerciële kanalen via de satelliet kijken. De zenders worden slechts gedeeltelijk via kabel en IPTV uitgezonden. Daarnaast kan men ook via France2 en RAI Uno kijken. Er ontstond enkele maanden geleden onrust onder een deel van de Ziggo-klanten toen het kabelbedrijf deze zenders uit het zenderaanbod verwijderde. KPN verwijderde onlangs tot ongenoegen van een deel van de klanten BBC Three en BBC Four uit het zenderaanbod. Afhankelijk van de ontvangstmogelijkheden is een satellietinstallatie voor ontvangst van ongecodeerde zenders al vanaf rond de honderd euro verkrijgbaar. Er hoeft naast deze eenmalige kosten geen maandelijks abonnement betaald te worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er staat niet dat 99% van de bevolking de satellietuitzending ook daadwerkelijk ontvangt... maar ze "kunnen" het als ze de nodige apparatuur aansluiten.

Zo werkt dat met het bereik van een radiostation ook.... dat wil niet zeggen dat iedereen ook daadwerkelijk luistert

 

SES timmert inderdaad goed aan de weg. Ik herinner me nog de komst van de eerste astra op 19 oost...  ik had toen al een draaibare schotel met Echostar receiver.... wat een vrijheid was het toen al , met een handjevol  zenders.

En die Astra's op 19 oost zijn inderdaad nog steeds de belangrijkste satellieten voor mij naast de Thor dat op 1 west, die van Telenor is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ik denk niet dat ze het dan op de letterlijke manier bedoelen. Theoretische ontvangst heb je in Nederland voor 100%...  volgens de footprint van de satelliet

Of het daadwerkelijk kan door bomen en muren die in de weg staan is weer wat anders denk ik.... het is meer een reklameslogan volgens mij.... dat vrijwel de hele wereld de mogelijkheid heeft een satelliet van SES te ontvangen. Maar goed, het is niet belangrijk eigenlijk ;)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist.

:cool:

ook de zon heeft enkel 50% van de wereldbevolking qua etmaal :whistle:

wetende dat satellieten ook aan de andere kant v.d. aardbal kunnen staan, is het enkel een platitude

aangepast door Tonskidutch

Stay Awhile

Röyksopp, Susannen Sundfor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat ze in het Midden Oosten totaal geen dekking hebben. Afgezien van een oude bak die op 31,5° oost hangt. Terwijl de Middle East Beam op Astra 2E niet gebruikt wordt voor zover ik weet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...