Ga naar inhoud


Verboden afspraken over het bekijken van films op betaaltelevisie


theparasol

Aanbevolen berichten

Ik hoop inderdaad dat dit voor "ALLE" providers mogelijk zal worden... dan kan je gewoon legaal abonneren wat je graag wil zien.

Ik ben benieuwd of dit nog zal komen... aan een kant heb ik goede hoop, waarom zou anders het nederlandse Canaldigitaal zo vooruitstrevend zijn??  of is het gewoon een slimme zakenman die er achter zit en - terecht - geld ruikt?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk zou het wel goedkoper kunnen worden.

 

Men is verplicht het BTW tarief te berekenen van het land waar de dienst afgenomen wordt.

Canaldigitaal zou Duitse klanten het Duitse Mst. tarief van 19% moeten berekenen.

 

Bij voip telefonie aanbieders gebeurt al iets dergelijks.

Zo betaal ik dacht ik het UK btw tarief als ik beltegoed neem op mij appjes.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bij justvoip betaal ik 0% BTW op het beltegoed omdat ik geregistreerd sta in Noorwegen, buiten de EU.

Bij dus.net betaal ik 19% voor mijn beltegoed, maar dan wel op mijn NL adres, maar het is een duits bedrijf.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bij justvoip betaal ik 0% BTW op het beltegoed omdat ik geregistreerd sta in Noorwegen, buiten de EU.

Bij dus.net betaal ik 19% voor mijn beltegoed, maar dan wel op mijn NL adres, maar het is een duits bedrijf.

 

Is er in Noorwegen geen BTW (heet het daar ook moms net als in Zweden?)?

Kun je dan in een Noorse webwinkel zonder BTW kopen en is dat prijstechnisch interessant?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, je kan zonder BTW betalen wanneer de zending naar het buitenland wordt verstuurd.

 

In Nederland betaal je dan bij aankomst van het pakje invoerrechten en de Nederlandse BTW.

 

Je kan geluk hebben, dat de Douane het pakket niet "ziet" en dat je ertussendoor glipt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als inwoner van Noorwegen kan je buiten Scandinavie, bv in Duitsland, Nederland of Engeland Taxfree kopen... en dan "kan" je aan de grens de MVA (Merverdiavgift) betalen. Het normale tarief is 25%, voor levensmiddelen 15% en voor personentransport, hotell en Camping is het 8%.

Dat je met de VOIP diensten geen BTW hoeft te betalen bij Betamax/dellmont komt omdat dit bedrijf in de EU gevestigd is, en ze dan voor afname van hun product buiten de EU, geen BTW aanrekenen. Dat is zoals caasv ook al schrijft, in orde zo. Omdat je dit product dus nooit fysiek in handen hebt, kan je dus bij de Grens ook geen BTW betalen.... dat is iets wat door de mazen van het net glipt.

Ik heb mijn account lang geleden geregistreerd toen ik daar mijn adres gehad heb... en ik heb die registratie uiteraard nooit gewijzigd. Er wordt nog steeds 0% BTW aangerekend als ik mijn account oplaad, omdat het Adres gewoon Noors is. :)

 

Bij een Noorse webwinkel kan je zonder BTW kopen, net zoals je dat bij een Zwitserse of Zuid Afrikaanse webwinkel dat kan... en zoals Ceesv schrijft, moet je dan wat geluk hebben dat je hier niets hoeft te betalen. Zorg dan wel dat je geen transport met DHL hebt, want die zijn vaak roomser dan de paus, en dat wil je dus niet... maar gewoon via de post lukt het aardig vaak. Er zijn overigens grensbedragen... als je order minder dan ca 22 euro waard is betaal je niets, en dat volledig legaal. Op de vrachtbrief (commercial invoice) moet echter wel de waarde van de goederen, die dus onder 22 euro moeten zijn, en de vrachtkosten afzonderlijk vermeld zijn, anders kan je problemen krijgen. Soms kan dit interessant zijn... zelf halen is dan vaak "veiliger" omdat er dan minder controle is... Maar bedenk dat kopen bij een Duitse webshop erg vaak toch nog voordeliger is....  ik zoek heel erg veel van die dingen uit, en schrik er nooit voor terug om dat soort dingen te experimenteren... maar vaak is Duitsland (soms Engeland) dus gewoon de allervoordeligste optie.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe bij een Poolse webshop nog wel eens een goede deal.

En kan regelmatig iets mee naar NL laten nemen. Scheelt verzendkosten en gaat prima als je geen haast hebt.

 

Overigens schijnt het kopen van nieuwe en/of gebruikte auto's in Denemarken en Zweden juist weer voordelig te zijn. Ondanks het feit dat je dan lastig in de de belasting uit komt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...