Ga naar inhoud


USB stick word niet meer gelezen


muppet

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een 64 GB stick die ik in de winkel heb gekocht een hele tijd geleden alleen ik heb hem uitgeleend aan mijn ouders daar in de ontvanger gedaan na gebruik hier weer in de computer gedrukt en nu leest de pc de stick niet meer.

In computer beheer staat de stick wel maar geen drive letter bij eigenschappen kan ik ook niks doen is de chip nu beschadigd ?

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn vrouw zegt net dat ze de usb eerst nog in de pc heeft gehad en leeg heeft gemaakt daarna in de la heeft gelegd en toen we hem er weer in staken hij het niet meer deed.

Hier een foto.

 

NWaS1V.jpg

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien de stick niet uitgeworpen wordt / veilig verwijderen / umounten, kan de inhoud weldegelijk beschadigt raken

in onkundige handen gegeven maak je sticks onbruikbaar

ik ben eens een hele Lacie 160GB disk verloren door de baas die de kabel er zomaar uit trok

 

met zijn vakantie foto's

en ik was schuld :sick:

aangepast door Tonskidutch

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh sorry, de uitspraak nog nooit tegengekomen in de (linux) receiver OF dat doet toch niemand

is deel van het probleem

 

willen we dat ophelderen voor eens en altijd,

dan schrijven we:

je mag nooit een USB device zomaar uit het USB slot trekken

a ) kan je PC / receiver / linux bak zelf al crashen

b ) kun je lopende processen niet zomaar killen op een pC danwel je vernietigd / corrumpeert bestanden

 

c ) umount is een bekend begrip, lees het maar eens na op tante google

automounten van een device heeft niets met het zomaar uit het usb slot trekken te maken

 

als je nog geen corrupte stick hebt na jaren van jou gebruik deze zomaar eruit trekken, heb je PUUR geluk gehad

 

en het device moet na een mount ook altijd umounted worden, of U trekt de stick pas eruit NADAT de doos, pC, Receiver via het menu uitgeschakeld is

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens dit programma, dat gedeeltelijk gratis is, en niet vol junkware zit: MiniTool Partition Wizard Home Edition .

Daarmee heb ik al wonderen verricht. zelfs memory sticks, waarvan windows zei dat ze totaal onbekend was, bracht dit programma deze weer tot leven  :) .

Heb onlangs, met een beschadigde hdd van een laptop en het betalende gedeelte, deze volledig de verloren data terug kunnen uitlezen en kopiëren naar een goede.

Een achte aanrader, voor wie iets kent van o.a. partitie's.

post-40019-0-93675300-1437758711.jpg

post-40019-0-89771200-1437758722.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

muppet, kan beter met de windows eigen tools omgaan en doet dat ook zoals het in bericht 5 getoond wordt aan de hand van screenshots

als de usb stuk is (als heel algemene term) tracht hem opnieuw te formateren

Op dat specifiek formaat filesystem welke gewenst is...!

 

fat32 of ext2 that is the question

Treu North

Rebekka Bakken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat windows geen data ziet staan, dat die daarvoor stuk is. Het kan zijn, dat windows met het bestandsysteem/partitie niet overweg kan, en zelfs kan het zijn dat windows systeembeheer, hem als stuk ziet.

Met bovenstaand programma, kan je hem mogelijks nog redden, tenzij hij wel echt stuk is.

Je kan mij nu wel een nul vinden, maar ik spreek nu wel echt van ervaring. en het kost T.S, geen cent om dit programma even te installeren.

Hij kan natuurlijk het gemakkelijkste nemen, hem wegsmijten en een nieuwe kopen.

Als er echt data van waarde opstaat , dan kan hij alsnog met het betalende gedeelte deze proberen te recupereren, maar het is T.S, die daarover wel zelf zal beslissen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh sorry, de uitspraak nog nooit tegengekomen in de (linux) receiver OF dat doet toch niemand

is deel van het probleem

 

willen we dat ophelderen voor eens en altijd,

dan schrijven we:

je mag nooit een USB device zomaar uit het USB slot trekken

a ) kan je PC / receiver / linux bak zelf al crashen

b ) kun je lopende processen niet zomaar killen op een pC danwel je vernietigd / corrumpeert bestanden

 

c ) umount is een bekend begrip, lees het maar eens na op tante google

automounten van een device heeft niets met het zomaar uit het usb slot trekken te maken

 

als je nog geen corrupte stick hebt na jaren van jou gebruik deze zomaar eruit trekken, heb je PUUR geluk gehad

 

en het device moet na een mount ook altijd umounted worden, of U trekt de stick pas eruit NADAT de doos, pC, Receiver via het menu uitgeschakeld is

 

Tonskydutch...je hebt natuurlijk gelijk maar dat zie ik tante Miep, ome Arie of mijn schoonmoeder dat al doen.

Om dat unmount menu op te sporen moet je al redelijk diep in de menu´s graven en ik waag het te betwijfelen wie dat werkelijk doet.

 

Komt dan ook nog bij dat bij het laden van een nieuwe firmware via een USB stick, de software zelf zegt: Pull the Stick and restart the receiver.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...