Ga naar inhoud

Astra 5 B at 31.5 E

Aanbevolen berichten

Gast zonnestorm
Geplaatst:

Zijn de transponders 11758 H  - 27500  DVB-S en

11817 V  - 27500  DVB-S MPEG-4

op bovengenoemde satelliet te ontvangen ? Volgens Lyngsat zijn alle zenders op de diverse transponders gocodeerd,behalve deze twee.

Ik neem aan, dat als je de twee genoemde transponders zou kunnen ontvangen, je waarschijnlijk een schotelgrootte nodig hebt van 100cm of meer.

Geplaatst:

Bij goed weer (dus niet nu), zijn beide hier vaak op het nippertje te ontvangen, met 120 cm.

Meer naar het westen zal het er niet beter op worden denk ik.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Gast zonnestorm
Geplaatst:

Dank je @ youriy en @ hvdh voor de antwoorden; ik denk inderdaad ook, dat de geografische ligging  een belangrijke rol speelt.

Ik ga de komende tijd gewoon wat uitproberen en kijken, wat er wel en niet mogelijk is.

Geplaatst:

Zijn de transponders 11758 H  - 27500  DVB-S en

11817 V  - 27500  DVB-S MPEG-4

op bovengenoemde satelliet te ontvangen ? Volgens Lyngsat zijn alle zenders op de diverse transponders gocodeerd,behalve deze twee.

Ik neem aan, dat als je de twee genoemde transponders zou kunnen ontvangen, je waarschijnlijk een schotelgrootte nodig hebt van 100cm of meer.

hoi,

hier in friesland met mijn 120 cm schotel prima te ontvangen maar weinig regen reserve

de 2 genoemde transponders zitten als enige op de astra 5B widebeam

2mw85zn.jpg

de rest zit allemaal op de astra 5B high beam

261c12q.jpg

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Gast zonnestorm
Geplaatst:

Vrije fries, bedankt voor je antwoord en de sat-beams van de Astra 5 B.

Het wordt toch een moeilijke operatie, om iets te kunnen ontvangen op mijn coordinaten : 51.8 N en 4.7 O.

Volgende week, als het weer wat opgeknapt is, ga ik met alle gegevens toch kijken, wat de (on ) mogelijkheden zijn.

Geplaatst:

Bedankt, maar ik zie op die site ook geen gegevens van de transponders.

Ik neem meteen aan dat de genoemde 2 transponders op de widebeam zitten, verklaart waarom ik geen signaal ontvang.

Als ik op kingofsat kijk zitten ze ook op de widebeam, maar een aantal andere transponders ook die ik wel goed ontvang. Deze zitten dus niet op de widebeam, maar op de highbeam.

Als ik op satbeams kijk zitten ze allemaal op highbeam.

In dit geval hebben satbeams en KOS dus beide foute gegevens

Mijn vraag is dus eigenlijk, wat is de beste site voor dit soort gegevens?

Ik zit me wel eens vaker af te vragen waarom ik bepaalde transponders niet ontvang en dan kom ik er met de gegevens van

Kingofsat, flysat, lyngsat en satbeams niet uit.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

@ de vrije fries

van welke site komen de gegevens en plaatjes in bericht nr 5 ?

SES zelf

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Bedankt, maar ik zie op die site ook geen gegevens van de transponders.

Ik neem meteen aan dat de genoemde 2 transponders op de widebeam zitten, verklaart waarom ik geen signaal ontvang.

Als ik op kingofsat kijk zitten ze ook op de widebeam, maar een aantal andere transponders ook die ik wel goed ontvang. Deze zitten dus niet op de widebeam, maar op de highbeam.

Als ik op satbeams kijk zitten ze allemaal op highbeam.

In dit geval hebben satbeams en KOS dus beide foute gegevens

Mijn vraag is dus eigenlijk, wat is de beste site voor dit soort gegevens?

Ik zit me wel eens vaker af te vragen waarom ik bepaalde transponders niet ontvang en dan kom ik er met de gegevens van

Kingofsat, flysat, lyngsat en satbeams niet uit.

Er is meer nodig voor een goede ontvangst van transponders. Ook de C/N (carrier /noise) is van invloed.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Gast zonnestorm
Geplaatst:

Welke FTA zenders zijn er nu dan concreet te ontvangen op de high beam van Astra 5 31,5 O en dan zonder codering en uiteraard

ook zonder streaming, tezij je al een satellietontvanger hebt, die de streaming aan kan.

Geplaatst:

Welke FTA zenders zijn er nu dan concreet te ontvangen op de high beam van Astra 5 31,5 O en dan zonder codering en uiteraard

ook zonder streaming, tezij je al een satellietontvanger hebt, die de streaming aan kan.

Dat is nou juist de hobby. Net die ene zender pakken die eigenlijk niet kan :)

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Gast zonnestorm
Geplaatst:

Dat is nou juist de hobby. Net die ene zender pakken die eigenlijk niet kan :)

Vanuit die invalshoek had ik dit echter nog niet bekeken. :D  :D :D  

Geplaatst:

Dat zal dan alleen Pro TV International (11934V) zijn volgens KingOfSat. (Holiday (11914H) is multistream en alleen met specifieke ontvanger of PC te ontvangen).

Pro TV International is ook via de Hotbird (13E) te ontvangen waar ook nog TV Romania International zit.

Voor meer FTA roemeense zenders kan je het beste (ook) Eutelsat 16A (16E) ontvangen:

Favorit TV, TVR 3, Trinitas TV, Etno TV, Taraf TV, Estrada TV, Alfa Omega TV, West TV, Bucuresti 1 TV, TV7 (Moldava), STS, Realitaete TV en Realitaete Plus...

Beide satellieten zijn makkelijk te ontvangen in de Benelux.

Of was je niet op zoek naar Roemeenstalige zenders?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...