Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb een camper gekocht in Duitsland met een Kathrein schotel en receiver.

Namelijk de  Kathrein ufs740sw receiver en een Kathrein Cap 600  vlak schotel.

Ik kan /kon alleen maar duitse zenders ontvangen en geen Bvn. Bvn staat er wel maar heeft geen beeld.

Ik heb nieuwe zender zoek gedaan (automatisch), en er komen geen nederlandse zenders in de lijst.

Bvn nog steeds geen beeld.

Nu zegt Canal digital dat ik een fast scan moet doen??

Ik ben een leek en snap er niets van.

Volgens mij klopt er iets niet van de instellingen en is hij misschien voor Duitslang ingesteld.

Is er iemand die mij kan vertellen welke instellingen ik moet kiezen in het menu om Canal digitaal te kunnen bekijken?

Alvast bedankt

Ben

Geplaatst: (aangepast)

BVN zit tegenwoordig op 11.185V, DVB-S, 22.000, fec 5/6.
Bedenk echter wel dat het geen HD-ontvanger is en dat je dus de Nederlandse zenders op de Astra 23,5 niet kunt ontvangen. Alleen de Nederlandse zenders op de Astra 19,2 voor zolang het duurt.

Er zit geen CanalDigitaal fastscan op.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hallo Sprietje, bedankt voor je reactie.

Ik heb reeds begrepen dat het een simpele digitale receiver is.

Maar ik weet echt niet hoe ik hem en de schotel moet instellen in het menu om beeld te krijgen.

Is er zoiet als een schema voor alle tabbladen in het menu wat ik kan overnemen?

Bijvoorbeeld, antenneconfiguratie...welk systeem etc.

Ondanks dat het geen HD receiver is, moet ik toch canal digital kunnen ontvangen?

Groet

Ben

Geplaatst: (aangepast)

Ja BVN zonder abonnement en de standaard zenders op de Astra 19,2 zoals NPO 1-2-3, RTL4-5-7 en SBS6 met abonnement moet je wel kunnen ontvangen.

Het is geen simpele ontvanger maar gewoon een oude ontvanger die niet met HD overweg kan. Daarom kun je veel zenders van CanalDigitaal niet ontvangen.

Hier heb je de handleiding van je satellietinstallatie: https://www.gebruikershandleiding.com/Kathrein-MobiSet-2-digital-CAP-600/preview-handleiding-597114.html

Welk abonnement heb je van CanalDigitaal?
Welke smartcard heb je van CanalDigitaal? De oranje?

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen