Ga naar inhoud


ir sensor van mijn dm800 verplaatsen is dit mogelijk


NEO_X

Aanbevolen berichten

Mijn situatie is als volgt

 

dreambox staat op een plank in de hobbyschuur

 

vanuit de dreambox gaat de hdmi kabel door de muur naar de tv die onder het afdak hangt

 

nu wik ik eigenlijk een klein rondje in de voeg boren en daar de infrarood maken

 

is dit mogelijk 

 

zo ja waar kan ik een infrarood rondje krijgen en kan ik die dan rechtstreekt op de dreambox solderen 

 

alvast bedankt voor degene die een oplossing heeft

 

ps   marmitek en al die zooi wil ik dus niet  het gaat dus echt om het verlengen van de infrarood

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Waarom zo moeilijk, al eens gegoogeld op IR extender?

 

Anders je Box openschroeven, de IR sensor eruit solderen en verlengen met een afgeschermd kabeltje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als jij mij een kleine losse extender kan laten zien waar ik geen 100 euro ofzo voor hoef te betalen hou ik me aanbevolen dus geen marmitek enzo

 

het oogje zet ik net onder of boven mn tv en dan vind ik het al goed

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Marmitek Powermid 300 XTRA  € 33,95

König IR-EGGS5 € 35,95

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het voordeel van die koopopties is dat je niet je ontvanger hoeft te openen.

 

 

Oplossing 1:

Wel je opent je ontvanger, en soldeert de ir sensor eruit.

In plaats van de ir sensor soldeer je op die plek een afgeschermde kabel.

 

De kabel voer je naar buiten, door de muur, stopt de ir sensor in een waterdichte behuizing en voorziet hem van een optisch filter.

Het optische filter kan je ook uit het front van je ontvanger zagen.

 

Resultaat, je kan je ontvanger op je terras bedienen met de bestaande afstandsbediening.

 

Het enige ongemak is dat je de ontvanger niet meer kunt bedienen zonder naar buiten te gaan.

 

 

Oplossing 2:

Je bouwt een ir ontvanger, en plaatst die op het terras.

Vanaf de ir ontvanger versterk je het signaal en leidt een kabel naar binnen.

Bij de ontvanger plaats je een ir led uit een afstandsbediening, sluit die aan op de kabel en plaats die ir led voor het ir oog van de ontvanger.

 

Oplossing 3:

Je neemt een optische kabel, bijvoorbeeld een toslink kabel, en houdt de afstandsbediening exact uitgelijnd voor deze kabel.

Deze optische kabel leidt je door de muur en het uiteinde van de kabel houdt je exact voor het ir oog.

 

Maar waarom je weerstand tegen een plug en play oplossing?

 

Een ifra rood rondje zoals jij je dat voorstelt bestaat niet.

Het is geen passief optisch systeem, maar een electronisch systeem wat het ir-licht van de afstandsbediening ontvangt, versterkt, filtert en doorgeeft aan de elektronica van je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is in principe hetzelfde als een draadloze ir extender, zelfs de prijs is identiek.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar HDMI kabels zijn hier niet voor ontworpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...