Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het verhoogd plaatsen van de gehele unit niet een mogelijkheid om meer ruimte te creëren voor het bergen van zo'n Triple lnb ?

Hey,

Neen, ik had 2 mooie afbeeldingen gemaakt, maar ik krijg ze niet naar dit forum gestuurd, daar kon je goed zien waarom niet.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Rechts onderin het vak REAGEREN staat een knop GEBRUIK VOLLEDIGE EDITOR 

Als je daar op klikt kun je bijlagen toevoegen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

<script type="text/javascript"> window.cookieconsent_options = {"message":"Sat4all.com gebruikt cookies om content en advertenties te gebruiken, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. We delen ook informatie over het gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.","dismiss":"OK","learnMore":"Verdere details","link":"https://www.sat4all.com/forums/privacypolicy/","theme":"dark-top"};</script>

Rechts onderin het vak REAGEREN staat een knop GEBRUIK VOLLEDIGE EDITOR 

Als je daar op klikt kun je bijlagen toevoegen .

<script type="text/javascript" src="//s3.amazonaws.com/cc.silktide.com/cookieconsent.latest.min.js"></script>

Hallo,

Met dank voor deze reactie, maar 2 maal een foutmelding.

" satenne R2.gif"

"De server gaf een fout terug tijdens het uploaden"

Deze meldingen kreeg ik.

post-68712-0-15203600-1438001561.gif

post-68712-0-24537900-1438001612.gif

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

<script type="text/javascript"> window.cookieconsent_options = {"message":"Sat4all.com gebruikt cookies om content en advertenties te gebruiken, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. We delen ook informatie over het gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.","dismiss":"OK","learnMore":"Verdere details","link":"https://www.sat4all.com/forums/privacypolicy/","theme":"dark-top"};</script>

<script type="text/javascript" src="//s3.amazonaws.com/cc.silktide.com/cookieconsent.latest.min.js"></script>

Hallo,

Met dank voor deze reactie, maar 2 maal een foutmelding.

" satenne R2.gif"

"De server gaf een fout terug tijdens het uploaden"

Deze meldingen kreeg ik.

Raar, ik kreeg 2 foutmeldingen, en toch staan de afb's er op.

Wel @ Trust, het omkaderde deel van de case zit in de weg voor het mogelijke gebruik van de triple LNB zoals die is.

Geplaatst:

Op het filmpje zie ik dat de lnb  voor de voet opgeborgen word met de originele arm .

post-30993-0-41943500-1438011373.jpg

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Zo werkt dat natuurlijk niet. Elke schotel heeft met zijn afmetingen een bepaalde brandpuntsafstand. Je kunt dus niet zomaar een grotere schotel monteren met de lnb-arm van de kleinere schotel.

Mogelijk is die triple-lnb wel te monteren op de originele schotel maar dan moet ik wel maat "X" bij de originele schotel weten.

Maat X opgemeten.

553 mm

Geplaatst: (aangepast)

Op het filmpje zie ik dat de lnb  voor de voet opgeborgen word met de originele arm .

Hey Trust,

Ik heb gebruik gemaakt van de afb die jij plaatste om duidelijk te maken dat voor de triple LNB niet voldoende plaats is om tijdig naar boven te gaan voor deze tegen de behuizing zou komen.

post-68712-0-72692700-1438063257.jpg

Hierboven zie je de coax juist boven de rode lijn die ik plaatste in de draagarm verdwijnen.

Tevens kan je zien dat de aansluiting van die coax op de LNB hoog genoeg zit zodat deze niets raakt bij het open of dicht gaan van de antenne.

post-68712-0-19392200-1438063279.jpg

Anderzijds zie je ook hier in de cirkel dat het hoogteverschil tussen de onderzijde van de F-connector en de draagarm zeer ruim is.

Doch, weet dat bij de triple LNB het naar beneden hangende deel met daarop de F-connectoraansluitingen.

Weet hierbij dat het naar beneden hangende deel van de triple LNB zomaar even 10 cm is, waarop dan nog eens de coax kabel moet komen.

Het zou er ongeveer uitzien zoals onderstaande afb.

En hieronder kan je zien hoe ver de Triple LNB naar beneden uitsteekt, en wat er eigenlijk van de behuizing zou moeten gesloopt worden om geen problemen te hebben bij gebruik van de grote LNB.

post-68712-0-08152600-1438064245.jpg

Je ziet gelijk, dat dat een joekel van een voorbijstekend deel LNB is he.

aangepast door Denisdaf

Geplaatst: (aangepast)

Ja ik weet dat bij dat soort schotels de arm slepend neergelaten en opgetild word .

Er is iets te bedenken , mits er genoeg ruimte is , door op de voetplaat een brug te maken en aan de lnb arm een wieltje .

Zodat de lnb vrij van de voetplaat blijft todat de schotel bijna is ingeklapt .

post-30993-0-01605800-1438071270.jpg

aangepast door trust

Geplaatst:

Ja ik weet dat bij dat soort schotels de arm slepend neergelaten en opgetild word .

Er is iets te bedenken , mits er genoeg ruimte is , door op de voetplaat een brug te maken en aan de lnb arm een wieltje .

Zodat de lnb vrij van de voetplaat blijft todat de schotel bijna is ingeklapt .

Goed meegedacht, waarvoor mijn dank.

Maar, dak knalt de schotel weer tegen de bovenkant van de LNB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...