Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Op advies heb ik dit topic geopend om jullie hulp en kennis te vragen over het afstellen van een schotel.

Het gaat om een triax van 78 cm via ***geen-reclame*** 4 lnbs besteld en heb zelf nog 1 lnb van als. Daarbij ook een multifeed en alles is binnen.

Nu ben ik al bezig geweest en heb ik 3 lnbs afgesteld

Hotbird

Astra 19

Astra 23

Alleen Astra 28 krijg ik geen signaal op.

Nu zijn er berekeningen en deze wil ik op basis van mijn adres graag hebben

Mijn coördinaten zijn:N 51° 31.085' E 005° 59.305'

Woon in venray.

Moet ik mijn multifeedstang het midden gat verplaatsen? Dat lees ik ook erg veel

Geplaatst: (aangepast)

Dat is een lnb met een kop van ongeveer 60mm diameter. Dat gaat helaas niet lukken op een Triax 78.

Je moet of smalle lnb's nemen of een Triax 88.

Ik neem aan dat de lnb's voor de Astra 19,2 en 23,5 dezelfde zijn.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Misschien kan dat als je die voor de Astra 23,5 gebruikt maar dat is dan jammer want voor die satelliet wil je juist het beste signaal hebben, dus geen ALPS. Ik zal het straks eens voor je uitrekenen of dat kan.

Geplaatst:

Hallo, net bij iemand geweest voor die triax maar de beugel waar je de lnb op hangt was gebroken. Ik ga wel verder kijken voor een grotere schotel. Maar als je toch een berekening wilt maken graag voor mijn 78 triax

Geplaatst:

Voor een Triax 78 moeten in Venray de koppen als volgt van elkaar staan:

tussen de Hotbird en de Astra 19,2 is 68mm

tussen de Astra 19,2 en 23,5 is 46mm

tussen de Astra 23,5 en 28,2 is 49mm

Dat gaat dus niet echt goed lukken met slechts één ALPS voor de Astra 23,5. Je krijgt dan de volgende situatie

Voor de Astra 19,2 en kop van 60mm

Voor de Astra 23,5 een kop van 43mm

De afstand wordt dan 30+21,5= 51,5mm

Doordat ze iets schuin staan t.o.v. elkaar, krijg je de voorzijde h.o.h. dus 50,5mm van elkaar. Dat is 4,5mm meer dan het moet zijn.

Dan komt de kop van de Astra 19,2 er dus 4,5mm naast te staan als je de schotel op de Astra 23,5 uitricht.

Het kan wel maar is niet ideaal.

Voor de afstand tussen de Astra 23,5 en 28,2 is het in orde. Moet zijn 49mm maar wordt 50,5mm.

Als je besluit deze opstelling toch te gaan gebruiken, dan reken ik de rest ook wel uit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...