Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds gisteren heb ik een VU+Solo2 staan voor mijn TV vlaanderen schotel.  Beeld is goed en alles lijkt te werken maar ik ben niet echt tevreden van de layout van de bestaande TV gids.  Deze zou overzichtelijker moeten zijn zoals bij Belgacom of Telenet.  Op internet ben ik de cool TV guide tegengekomen.  Ik gebruik open pli versie ergens van om en rond de 24/07/2015.  Kan er me iemand helpen hoe en waar ik deze TV guide kan downloaden.

Alvast hartelijke dank voor jullie hulp

Geplaatst:

enkel uit de feed en dus je softwarebeheer kun je de plugins die voor Openpli geschikt zijn dowloaden

de rest is niet van of door Openpli gezien en/of goedgekeurd

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Satmaat, hartelijke dank voor je vlugge antwoord.  Hoe krijg ik dit ipk bestand in de Vu+ solo2?  Alle hulp is welkom.  Staat al op stick dus waarschijnlijk via de USB poort maar dan?

Geplaatst:

Ofwel plaats je het in de map temp van je ontvanger ofwel doe je usb stick in de onvanger.

In het menu moet je een optie vinden ipk installeren,

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

cooltvguide zit gewoon in de feed van pli (zoals Tonski al opmerkte).

druk menu-applicaties-druk groen (je krijgt nu een lijst "feed")

kijken onder extenties. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Philip,

Via internet en de plugin ben ik er in geslaagd om de cool TV guide te installeren.  Na opstart van deze plugin kom ik in het scherm van de TV guide.

Er zijn daar nogal wat setups maar daar heb ik me niet te veel van aangetrokken.  De enige optie die ik aangepast heb is opstart van de cool TV guide door middel van de rode knop.  Ik verzet deze optie dus van no to yes.  Druk op de rode knop of de OK button om te saven.  Als ik de plugin sluit en terug open en kijk naar deze optie dan blijft ze op yes staan.  Als ik de VU+ sluit en daarna op de rode knop druk om de cool tv guide te starten dan gebeurd er niets.  Als ik terug naar de gewijzigde optie ga kijken dan staat ze terug op no.  Kan iemand me helpen hoe ik de cool tv guide kan doen starten? 

Geplaatst:

Philip,

Via internet en de plugin ben ik er in geslaagd om de cool TV guide te installeren.  Na opstart van deze plugin kom ik in het scherm van de TV guide.

Er zijn daar nogal wat setups maar daar heb ik me niet te veel van aangetrokken.  De enige optie die ik aangepast heb is opstart van de cool TV guide door middel van de rode knop.  Ik verzet deze optie dus van no to yes.  Druk op de rode knop of de OK button om te saven.  Als ik de plugin sluit en terug open en kijk naar deze optie dan blijft ze op yes staan.  Als ik de VU+ sluit en daarna op de rode knop druk om de cool tv guide te starten dan gebeurd er niets.  Als ik terug naar de gewijzigde optie ga kijken dan staat ze terug op no.  Kan iemand me helpen hoe ik de cool tv guide kan doen starten? 

verander de instelling nogeens, druk dan op rood (saven)

sluit cooltvguide af door middel van de exit toets

ga nu naar het afsluitmenu en doe een enigma herstart.

nu zou het moeten lukken, althans hier toch. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

Philips,

Bedankt voor je hulp maar kan je me vertellen hoe ik een enigma reset doe.  Heeft dit impact op de gewone werking want de winkel heeft mijn ontvanger ingesteld voor TV vlaanderen en wil niet hebben dat ik terug van nul moet beginnen.  Wat is het verschil tussen deze enigma reset en een klassieke reset via powerdown?

Geplaatst:

een enigma restart, restart enkel het enigme gedeelte en niet de volledige box. ;)

is meestal nodig om instellingen die je veranderd hebt te laten doorvoeren.

maar als je niet weet hoe je een enigma restart doet, dan vraag ik mij af hoe jij een schutdown doet

want deze 2 opties staan in hetzelfde menu.

grtz Philip

Geplaatst:

Philip,

Een shutdown voor mij is gewoon het afleggen van het toestel en terug opstarten.

Kan je per kerende vertellen hoe ik de enigma restart doe en als dit impact heeft op de reeds gemaakte instellingen?

Alvast bedankt voor je info.  Als dit nog zou lukken dan kan ik de cool TV guide gebruiken.

Geplaatst:

menu-standby/herstart-herstart enigma. ;)

post-66958-0-69448800-1438256924_thumb.jpg post-66958-0-97303400-1438256933_thumb.jpg

en wat bedoel je met "afleggen van het toestel" ?

ik hoop dat je niet bedoelt via de schakelaar achteraan.

grtz Philip

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...