Ga naar inhoud


WIN10: kan WIN10 niet installeren op mijn laptop


kees18

Aanbevolen berichten

Waarom post je nu nog een link naar een of andere vage site terwijl mijn link al naar de site van de ontwikkelaar zelf linkt?

Al het spul van nirsoft is portable en freeware, het zijn allemaal kleine exe files ze ontberen elke vorm van opsmuk maar stuk voor stuk reuze handig!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites


Helemaal geen vage site maar de meest betrouwbare portable site, van mijn link uit kun je ook veel gemakkelijker kiezen direct downloaden of naar de website. Mijn link werk samen met portableapps wat ook een 100% betrouwbare site is. Deze 2 zijn een bewezen feit en had toch verwacht dat vooral jij dit zou weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ik run op mijn pas geupgrade PC naar Win10 krijg ik dit:

 

Product Name      : Windows 8 Pro
Product ID        : 00326-10000-00000-AA301

 

Hij noemt nog altijd Win10

 

Is dit normaal ?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ondervind nu problemen met het upgraden van Windows 7 naar Windows 10.

Tijdens de via het Update icoon opgestarte update kreeg ik de melding dat Windows 10 deze PC niet uitgevoerd kan worden omdat die de videokaart niet ondersteunt, zie bijlage.

Dit zal dus vaker voorkomen terwijl het bij de vorige update geen problemen opleverde.

 

 

 

post-37183-0-89481100-1439660202_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. dit had ik nog niet gezien en eerlijk gezegd ook geen grote moeite voor gedaan.

Het is voor mij puur om op mijn leeftijd bij te blijven want verder werk ik met veel plezier op mijn MacBook Pro.

 

Intussen heb ik d.m.v. een gedownloade WIN 10 versie een nieuwe kale installatie uitgevoerd en die ging probleemloos, geen problemen met de videokaart en een perfecte weergave.

 

Overigens zag ik dat ondanks de kale nieuwe installatie een map Windows.OLD is aangemaakt, schijnbaar wordt die ook aangemaakt als tijdens de WIN 10 installatie Windows 7 nog op de SSD staat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een kale of schone installatie wordt er geen Windows.old map aangemaakt, het was dus gewoon een upgrade. Bij een schone of kale installatie was de key ook niet geacepteerd deze werkt enkel bij een upgrade. Pas na een upgrade kan er een kale/schone installatie van Windows 10 gedaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dan best wel maar als ik de installatie via de CD opstart krijg ik 2 opties, één voor het bewaren van de data mits het een ondersteunde versie is, zoals WIN 7 en 8 en twee, voor een nieuwe installatie.

Daarnaast heb ik ook nog aan moeten geven op welke partitie ik de nieuwe installatie wil plaatsen, dus in eerst instantie zou ik veronderstellen dat dit echt een nieuwe installatie is.

Het viel me echter daarna op dat ik de 256 SSD drive niet meer zoveel beschikbare ruimte over had en toen bleek dit aan de map Windows.old te liggen.

Schijnbaar wordt tijdens de installatie gezien dat er een valide WIN7 installatie aanwezig is waardoor die wordt bewaard.

Vind het verder prima maar je hebt dit dan toch niet weer helemaal in de hand.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

klopt, die optie is inderdaad verwarrend. Deze map is echter wel benodigd voor als je terug wil naar de vorige versie, en deze wordt dus hoe dan ook aangemaakt. Als je in de upgrade aangeeft niets mee te willen nemen dan wordt al je programmatuur en persoonlijke instellingen bewaard in de windows.old folder. Opruimen kan met de cleanup tool, en daarmee dan aangeven dat je ook systeembestanden wilt opruimen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wil je dit niet dan zal je de WIN7 partitie voor de verse installatie eerst moeten verwijderen, maar ja, waarom zou je dit doen als je de Windows.old map later alsnog kunt verwijderen.

 

Dan vraag ik me af waarom tijdens de installatie dan toch om een geldige Key wordt gevraagd want het is immers een upgrade alleen zonder behoud van eigen data.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...