Ga naar inhoud


Filmindustrie in actie tegen mediaboxen. Rechtzaak stichting Brein


Anoniem

Aanbevolen berichten


Eens zien wat het gerecht beslist.

Strikt genomen is dvb-s ook een vorm van downloaden (vanaf de satelliet) en als je het signaal decodeert zonder dat je daar rechten voor afdraagt dus ook downloaden uit illegale bron.

Gaan ze dan ook alle receivers verbieden waarmee dat in potentie mogelijk wordt gemaakt?

Brein berijdt hier in mijn ogen een heel dom paard want niet het kastje is de overtreder, dat is nog altijd de gebruiker en *die* moeten ze juridisch vervolgen. Dat is in mijn ogen de enige juiste uitspraak.

 

Gisterenavond op NPO Doc nog mooi stukje over de Medici: Galileo had ontdekt dat de aarde om de zon draaide en niet andersom zoals de kerk al duizend jaar beweerde. Echter de inquisitie van de Paus had destijds zoveel macht dat hij zijn eigen woorden ingeslikt heeft om zijn hachje te redden. Ook de Medici konden hem niet meer steunen zonder zelf in de problemen te komen.

Praten we een kleine 400 jaar terug. De media industrie moet hoognodig een toontje lager gaan zingen. Het wordt tijd dat hun inquisitie eens flink op de bek gaat. Alleen dan veranderd er wat ten goede. Vooruitgang is misschien wel tijdelijk te onderdrukken maar absoluut niet tegen te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus brein is gewoon de KGB van de paus? Ik wist het wel, mannen in jurken....

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland zijn satelliet ontvangers met software welke het mogelijk maakte gecodeerde uitzendingen zonder betalen te bekijken door de rechter verboden.

 

Voor het gerecht kan het verkeren, wanneer die mediaboxen zo geprogrammeerd zijn dat je zonder wat in te hoeven stellen auteursrechtelijk beschermd materiaal kan bekijken zonder te betalen, zou de uitspraak wel eens een onaangename verrassing kunnen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is ook normaal.

maar om nu apparaten te gaan verbieden die het fabriekaf niet kunnen dan kun je gelijk alles wel gaan verbieden wat gebruikt kan worden voor illegale praktijken

Een Waterpistool bv wat op een echt wapen lijkt is in NL ok verboden,kan namelijk voor een overval gebruikt worden.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is ook normaal.

maar om nu apparaten te gaan verbieden die het fabriekaf niet kunnen dan kun je gelijk alles wel gaan verbieden wat gebruikt kan worden voor illegale praktijken

 

Tegen die boxen zullen ze weinig kunnen doen, wel tegen de verspreiders van de content. Google je op wat namen uit dat artikel dan zie je dat ze het hele CD aanbod aanbieden. Lijkt mij niet echt legaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is ook normaal.

maar om nu apparaten te gaan verbieden die het fabriekaf niet kunnen dan kun je gelijk alles wel gaan verbieden wat gebruikt kan worden voor illegale praktijken

Ja, verban alle linux ontvangers, alle computers, tablet, smartphone, raspberry,en alle andere mini boardjes,

En even top offic, ook alle voertuigen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zijn de makers verkopers dom.

Volgens mij kan niemand iets maken, als je enkel de hardware verkoopt.

In de sat tijd, tijdens de gouden badkamertijden, kreeg je het illegaal kaartje, en enkele dagen later de software.

Blijkbaar konden ze toen weinig doen.

Maar het is eveneens dom zo'n kastje te kopen, die vragen veel meer, of je ergens bvb een raspberry koopt die dit ook kan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...