Ga naar inhoud


Ziggo verliest weer tienduizenden klanten


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Ziggo verliest weer tienduizenden klanten

Het samengaan van de kabelbedrijven UPC en Ziggo heeft het fusiebedrijf Ziggo in het tweede kwartaal van 2015 bijna zestigduizend klanten gekost. Dat blijkt uit het financieel kwartaalverslag van het Britse moederbedrijf Liberty Global.

Ziggo heeft in het tweede kwartaal van 2015 vooral te maken met onbegrip bij klanten over ongelijkheid van het dienstaanbod in voormalig UPC- en Ziggo-verzorgingsgebied. Zo kan een Ziggo-klant in het oude UPC-verzorgingsgebied niet naar de NBC Universal-zenders 13TH Street, Syfy en E! Entertainment kijken, terwijl het andere deel van de Ziggo-klanten dat wel kan doen. Ook bestaat er ongelijkheid bij het aantal te gebruiken CI+ modules en/of tv-decoders bij een tv-abonnement. Voormalig Ziggo-klanten krijgen bij het afsluiten van een nieuw abonnement niet alleen met een nieuw en verbeterd dienstaanbod, maar ook met een bruikleen-constructie van apparatuur te maken.

Ziggo heeft meer dan zeven miljoen aansluitingen

Het kabelbedrijf heeft in het tweede kwartaal de grens van zeven miljoen aansluitingen overschreden. Dat heeft niet voor meer klanten gezorgd. Het aantal abonnees daalde namelijk met 56.600 naar 4.185.300. In de eerste drie maanden van dit jaar verloor Ziggo ook al bijna vijftigduizend abonnees. Het aantal door deze abonnees afgenomen abonnementen daalde met 86.700 nog meer. Ziggo verkoopt maandelijks bijna 9,8 miljoen abonnementen.

Digitaal basispakket bij Ziggo

Het aantal Ziggo-abonnees dat via het digitale basispakket naar tv kijkt, daalde met 36.300 naar 835.500. Bij de aanvullende Starter- en Royaal-abonnement is ook een daling waarneembaar. Het gaat hierbij om 20.300 abonnees waardoor het aantal Ziggo-klanten met een aanvullend tv-abonnement op 3.347.800 terechtkomt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerlijk gezegd begrijp ik het wel als het over het zenderaanbod gaat maar gaat het over de ontvangers dan is er toch niks verandert in het voormalig UPC gebied hebben ze toch nooit een vrije ontvangerkeuze gehad dus dat blijft hetzelfde net zoals het hier voorlopig hetzelfde blijft dat wij die hier in het ziggo gebied wel hebben en mocht dat veranderen dan ga ik ook weg bij ziggo voor mij nooit geen horizon box !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is niet het enige probleem: Ziggo klanten in het oude UPC gebied zijn ook nog 3 zenders kwijt omdat er geen licentie voor is!! Hoe krom is dat? Je bent nu dus *buiten je keuze* klant van Ziggo i.p.v. UPC en weg zijn 13th Street, SyFy en E! Entertainment. Je mag hetzelfde blijven betalen terwijl je buurman van 500m verderop gewoon de zenders behoud (Ziggo gebied). Eigenlijk ongelovelijk knullig dat dit voor de overname nooit is geregeld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig mee eens dat is schandalig mocht het hier verplicht worden om de horizon box te nemen dan stap ik ook op die komt er hier nooit in !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, weer een fusie die desastreus uitpakt voor de consument.

Ik hoop dat het nieuwe Ziggo van een flinke koude kermis thuis gaat komen.

 

We hebben tot nu toe alleen maar forse prijsverhogingen en kwaliteitsverlies gezien. En de komst van verplichte winkelnering. Berperking van smartcards en vrije keuzes apparatuur.

 

Grootheidswaanzin en arrogantie en feestroes bij Liberty Global nog maar een paar maanden geleden.

 

Maar nu komt de val. Ik hoop op een harde landing van Ziggo.

Gewoon weer bij af en met beide benen op de grond. En een illusie armer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar @Tonskidutch, dat is ook niet de strekking van mij post.

De geschiedenis heeft al vaak (te vaak) laten zien, dat fusievoordelen op papier in no time verdampen na daadwerkelijke fusie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...