Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Configuratiemodus: geavanceerd

Satelliet: naam satelliet

LNB: nr lnb  

Prioriteit: auto                     .

LOF: Universeel LNB

Spanningsmodus: Polarisatie

Verhoogd voltage: geen

Tone modus:Band

DiSEqC: 1.1

snelle DiSEqC: nee

Toneburst: geen

DiSEqC 1.0 commando: Poort A, B of C  

DiSEqC 1.1 commando: Input 1 (schotel 1) /  DiSEqC 1.1 commando: Input 2 (schotel 2)       

Commando volgorde: DiSEqC 1.1 DiSEqC 1.0. toneburst

DiSEqC herhalingen: GEEN * !!!!!!   

Herhaal sequence: nee

*Zet je bij DiSEqC herhalingen: “een” dan gaat poort 2 van je uncommitted 2/1 switch open en dat mag niet.  

Buiten dit gewoon invullen zoals sprietje al aangaf.

Astra 19,2 is AA (A')
Astra 23,5 is AB (B')
Astra 28,2 is BA (C')

Deze staan op DiSEqC 1.1 commando: Input 1

9e is AA (A')
13e is AB (B')

Deze staan op DiSEqC 1.1 commando: Input 2

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Mebo870 dank hiervoor en dat is duidelijk,  heb ik ook al eerder zo geprobeerd. Probleem is dat als ik b.v. bij 9E A invul en dit met de groene knop opsla en dan op 13E B invul de instelling op 9E ook naar B gaat. In druk niet op de blauwe knop ( zet als standaart )

Geplaatst:

@Hansen:

Vraagje: Gebruik je wel vijf verschillende LNB-nummers? Ik zou me voor kunnen stellen dat als je maar één LNB-nr gebruikt, dat hij steeds je laatste instelling ook gebruikt voor alle eerder ingestelde satellieten met dat nummer.

Dat is op het moment het enige wat ik kan bedenken voor jouw probleem.

Kan je anders nog preciezer weergeven, welke keuzes je hebt bij het verwerken van je configuratiescherm(en)?

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Vraagje: Gebruik je wel vijf verschillende LNB-nummers?

Ja ik denk dat ik het door heb, het zijn 3 LNB's in de ene en 2 lnb's in de andere. Ga het morgen proberen.

Geplaatst:

Ga het morgen proberen.

Heb het toch nu al gedaan en ja dat is het, stom dat ik dacht aan 2 LNB's  in totaal . Nu werkt het prima  op 19-23-28 E / 9 en 13 nog niet geprobeerd. Morgen ga nu op slakken jacht in de tuin en naar bed.

Geplaatst:

Fijn, als dat inderdaad de oorzaak is/was!

Als alles goed loopt kan je te zijner tijd ook kijken of je probleemloos 'snelle diseqc' op JA kunt zetten.

Dan zapt je ontvanger binnen 'e'en satelliet wat sneller, door niet steeds terug te gaan naar 'AF', als je begrijpt wat ik bedoel....

Kan handig zijn, maar hoeft niet!

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Die snelle DiSEqC probeer ik later nog wel. Eerst nog een probleem. Ik heb nu onder imput 1 ABC en LNB 1,2,3  de 3 astra's en ontvang die ook.Maar onder imput 2  9E A en 13 B resp. LNB 4 en 5 gaat het goed met 13E maar kreeg geen ontvangst op 9E meer ( eerder wel ) en met scannen is 9E overschreven met de zenders van 13E. De intellingen van 9 en 13E  zijn gelijk behalve 9E LNB 4 - Poort  A en 13E LNB 5 - Poort B.

Geplaatst:

Opgelost he b me in de poort vergist, komt omdat 9E er 2 x instaat Ku en Ka band en bij die laatste had ik hen verkeerd gezet. Dank voor de hulp allemaal

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Hallo, heb nu een probleem om speciale reden wil ik de softcam CCcam 2.14 instaleren. Maar die is mij aangeraden met de BlackHole ( op Vu+ Solo ) Met diverse image's heb ik daar geen enkel probleem mee ( zie hierboben ) echter met BlackHole wil het niet lukken. Ik heb wel Astra 19 E maar 23 E wil niet lukken laat staan de rest. het menu is anders en je kan niet bevestigen na insellingen?. Wie helpt me er uit. heb nu ...

Conf.modus                                           Geavanceerd

Satellie                                                   LNB 1

LNB                                                        Auto

LOF                                                       Universeel LNB

Spanningsmodus                                   Polarisatie

Verh. voltage                                          Nee

Tone Modus                                            Band

DiSEqC-modus                                       1.1

Toneburst                                                Geen

Vastgelegd DiSEqC commando               AA

Snelle DiSEqC                                         Nee

Herhaal sequence                                   Nee

Commando volgorde                               uncommitted,commited,tonebrst

Uncommitted DiSEqC commando            Input 1

DiSEqC herhaling                                   Geen

dat gaat goed op Astra 19 E

maar als ik s voor 23 E verander

Satelliet LNB 2

Vastgelegd DiSEqC commando AB

dan gebeurd er niets met scannen op 23E

Wat doe ik fout???

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen