Ga naar inhoud


Vu plus duo loopt steeds heel snel vast


bonestaak

Aanbevolen berichten

Ik heb de Vu plus duo al ongeveer 5 jaar,  ik heb al 2 keer de beruchte rode led gehad met alleen maar in standby blijven staan.  Vorige week had ik voor de 2e keer de 220 uF condensator vervangen.  De eerste dagen ging het weer goed maar de laatste 3 dagen heb ik steeds dat het beeld vastloopt.  De eerste keren kan je dat wel oplossen door de CCCam te herstarten maar bij opnames wordt deze onbruikbaar en na ongeveer een uur helpt ook CCCam resetten niets.  Wat kan hier mis zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me eerder het gekende cccam probleem, probeer eens met oscam

Ik hoop ook dat dit het is. Anders heb ik echt een probleem.  Van de meeste condensatoren is de opschrift niet meer te lezen. Probeer ze dan maar eens te vervangen.

Maar kan ik bij Oscam gewoon mijn  CCCAM.cfg  kopieeren  (zit volgens mij alleen een dynds regel in,  verder niets van het type toestel) en dat hernoemen naar Oscam.cfg of hoe dat moet heten? en waar moet deze geplaatst worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel maar die .cfg heb ik al jaren geleden erop gezet en kennelijk in verschillende mappen, ik heb ook verschillende variaties erin staan de een is heel lang wel 40 regels en die andere met dydns  is maar 2 regels,  stond met datum op 1970 dus waar die vandaan komt ? Stond in de hoofddirectory.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de prio lijst toevoegen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Maar kan ik bij Oscam gewoon mijn  CCCAM.cfg  kopieeren?

 

Nee, zo werkt dat niet.

Als je Oscam wilt gebruiken zal je CCCAM moeten stop zetten en Oscam installeren.

 

Helaas geef je niet op welke Image (OpenPLI of VTI of ...) jij gebruikt.

Als je Oscam wilt proberen onder VTI staat hier https://www.sat4all.com/forums/topic/347909-oscam-installeren-dmv-oscambutler-in-vti/  een beknopte handleiding.

Daarmee wordt in elk geval een passende config aangemaakt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...