Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1.Toen TV Vlaanderen startte zat France 2 in de zenderlijst. Later is die er uit verdwenen vermoedelijk door dat nu in hoofdzaak via Astra 3 wordt ontvangen.

Onder Basic + kunnen de bezitters van de TV VLaanderen decoder France 2 opnieuw ontvangen onder nr 66.
Ik bezit echter een Protek 9700 HD IP en niettegenstaande ik reeds ettelijke keren de zenderlijst heb gescand en onder Edit naar France 2 heb gezocht vind ik die niet terug.

Kan mij iemand uitleggen  of er momenteel een mogelijkheid bestaat om die zender eventueel te ontvangen?

2. Met mijn decoder kan ik RTL TVI en andere en de frans Brusselse zenders La une, La deux enz via Astra 1ontvangen. Bestaat er een mogelijkheid om die langs Astra 3 te ontvangen?

3. Ik heb een dubbele LNB kop 19,2 en23,5 voor op camping.Tot nu toe kan ik alleen hetzij Astra 1, hetzij Astra 3 ontvangen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het moet doen om beide satelieten te kunnen ontvangen?

Dank bij voorbaat.

Geplaatst:

ja die franse zenders zitten enkel op astra1 en indien je deze wilt ontvangen moet je daarvoor wel den lnb hebben

dus voor astra1 en astra3

nooit te oud om te leren

Geplaatst:

Wat krijg je dan te zien op kanaal 66?

Diseqc instellingen 1.0 : astra1 op 1 , astra 3 OP 2

zie manual:

http://www.protek-sat-tv.de/downloads/9700_manual_english.pdf

quote satellite magazine:

France 2 HD is handmatig te vinden op frequentie 12,168 GHz. Verticaal. Let op: QPSK en symbolrate 29700-5/6 of in de nieuwste fastscan zaplijst op voorkeuzenummer 66. De ontvangst is echter alléén nog mogelijk, door de nieuwe beveiliging, met M7 gecertificeerde decoders óf met de nieuwe CI Module met het witte wereldbolletje!"

(sorry krijg de achtergrondkleur niet weg)

http://www.satellitemagazine.com/nieuws/41373/

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Zonder achtergrondkleur..

France 2 HD is handmatig te vinden op frequentie 12,168 GHz. Verticaal. Let op: QPSK en symbolrate 29700-5/6 of in de nieuwste fastscan zaplijst op voorkeuzenummer 66. De ontvangst is echter alléén nog mogelijk, door de nieuwe beveiliging, met M7 gecertificeerde decoders óf met de nieuwe CI Module met het witte wereldbolletje!"

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Zonder achtergrondkleur..

France 2 HD is handmatig te vinden op frequentie 12,168 GHz. Verticaal. Let op: QPSK en symbolrate 29700-5/6 of in de nieuwste fastscan zaplijst op voorkeuzenummer 66. De ontvangst is echter alléén nog mogelijk, door de nieuwe beveiliging, met M7 gecertificeerde decoders óf met de nieuwe CI Module met het witte wereldbolletje!"

Ik weet niet hoe die frekwentie te vinden ook weet ik niet of ik een M7 gecertiieerde decoder heb.

Geplaatst:

Wat krijg je dan te zien op kanaal 66?

Diseqc instellingen 1.0 : astra1 op 1 , astra 3 OP 2

zie manual:

http://www.protek-sat-tv.de/downloads/9700_manual_english.pdf

quote satellite magazine:

France 2 HD is handmatig te vinden op frequentie 12,168 GHz. Verticaal. Let op: QPSK en symbolrate 29700-5/6 of in de nieuwste fastscan zaplijst op voorkeuzenummer 66. De ontvangst is echter alléén nog mogelijk, door de nieuwe beveiliging, met M7 gecertificeerde decoders óf met de nieuwe CI Module met het witte wereldbolletje!"

(sorry krijg de achtergrondkleur niet weg)

http://www.satellitemagazine.com/nieuws/41373/

Op kanaal 66 staat bij mij n-tv HD. Mijn kanaal 66 heeft ook niets te maken met het kanaal 66 op de door TV Vlaanderen verkochte decoders. Kanaal 66 staat bij TV Vlaanderen op astra3.

Geplaatst:

Hoe je een bepaalde frequentie moet scannen staat in de gebruiksaanwijzing, maar jouw ontvanger is niet gecertificeerd voor tvv en heeft ook geen ci-slot, dus die witte module kan er ook niet in. Dus met deze ontvanger geen ontvangst van France 2 HD via tvv.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Hoe je een bepaalde frequentie moet scannen staat in de gebruiksaanwijzing, maar jouw ontvanger is niet gecertificeerd voor tvv en heeft ook geen ci-slot, dus die witte module kan er ook niet in. Dus met deze ontvanger geen ontvangst van France 2 HD via tvv.

Intussen kreeg ik van TVV het antwoord dat zij aan het zoeken zijn om de externe decoders toegankelijk te maken voorFranse 2 en enkele andere franstalige zenders..Nr 1 van mijn onderwerp kan dus als beantwoord worden beschouwd. Kan ik ook antwoord krijgen op nrs2 en3 van mijn vraag?

Geplaatst:

Op vraag 2 of je via de Astra3 RTL TVi en La Une,La Deux en La Trois kunt ontvangen is jammer genoeg "nee". Maar één iets begrijp ik niet helemaal goed, hoe komt het dat je ofwel Astra1 ofwel Astra3 kunt ontvangen, welke kop staat in de houder opgesteld?

Geplaatst:

Op vraag 2 of je via de Astra3 RTL TVi en La Une,La Deux en La Trois kunt ontvangen is jammer genoeg "nee". Maar één iets begrijp ik niet helemaal goed, hoe komt het dat je ofwel Astra1 ofwel Astra3 kunt ontvangen, welke kop staat in de houder opgesteld?

Ik dacht er te kunnen van uit gaan dat wanneer de schotel naar Astra 3 gericht was ie automatisch ook de kanalen van Astra 1 ontving. Dat is niet zo. De kop voor Astra 3 staat in de houder.Wanneer  ik dus deschotel naarAstra3 richt heb ik de kanalen van TV Vlaanderen maar niet de kanalen die via Astra 1 worden uitgezonden. Op de decoder staat LNB1 voor Astra 1, LNB 2 voor Astra 3 en LNB 3 voor Hotbird. Thuis staat de schotel met de drie koppen ook zo uitgericht en heb ik goede ontvangst via de drie satelieten.Wanneer ik op camping ben dan heb ik slechts een dubbele LNB geschikt voor een schotel van 78 cm (Triax). Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd waardoor ik dus de kanalen van Astra 1 niet ontvang.

Geplaatst:

ontvanger instellen  astra3 op 1, astra1 op 2

schotel herplaatsen en dat zou ok zijn

Flanders digital van Puurs die mij de Triax schote len de duoLNB verkocht zegde mij het omgekeerde te doen. Ben nu weer thuis, zodra ik er met de caravan weer op uit trek zal ik uw raad eens volgen.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je naar het zuiden trekt met de caravan zal dat ook niet gaan werken, naarmate je verder naar de evenaar trekt zullen de satellieten vanuit de schotel gezien steeds verder uit elkaar staan.De trippe LNB is al een kunstwerk om uit te richten, om dat even op de camping te fixen,  zonder spectrum analiser zal een hele toer worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wanneer je naar het zuiden trekt met de caravan zal dat ook niet gaan werken, naarmate je verder naar de evenaar trekt zullen de satellieten vanuit de schotel gezien steeds verder uit elkaar staan.De trippe LNB is al een kunstwerk om uit te richten, om dat even op de camping te fixen,  zonder spectrum analiser zal een hele toer worden.

Dank u Ceesv.

Wilt u zeggen dat ik de schotel een beetje moet draaien  na uitrichting op Astra 3 om Astra 1 te vinden?

• Moderator
Geplaatst:

Je zal de schotel draaibaar op moeten stellen waarbij je elevatie en azimuth aan zult moeten passen.

Eenvoudig een beetje naar links en rechts draaien gaat niet werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...