Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wanneer je naar het zuiden trekt met de caravan zal dat ook niet gaan werken, naarmate je verder naar de evenaar trekt zullen de satellieten vanuit de schotel gezien steeds verder uit elkaar staan.De trippe LNB is al een kunstwerk om uit te richten, om dat even op de camping te fixen,  zonder spectrum analiser zal een hele toer worden.

De trippel LNB staat thuis. Ik heb die in de tijd uitgericht volgens hetgeen ik op Sat4all had gelezen waarvoor ik hen nog steeds dankbaar ben.

• Moderator
Geplaatst:

Ondertussen de postings nog eens gelezen en ontdekt dat je met een duo LNB op reis gaat.

Ook daarvoor geldt dat hoe zuidelijker je komt de afstand tussen de koppen steeds meer in het gedrang komt.

Het is dan of optimaal op Astra 3 of optimaal op Astra 1 afstemmen of een gradatie tussen die 2 satellieten..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ondertussen de postings nog eens gelezen en ontdekt dat je met een duo LNB op reis gaat.

Ook daarvoor geldt dat hoe zuidelijker je komt de afstand tussen de koppen steeds meer in het gedrang komt.

Het is dan of optimaal op Astra 3 of optimaal op Astra 1 afstemmen of een gradatie tussen die 2 satellieten..

Geplaatst:

Gelukkig ga ik nooit zo ver zuidwaarts. Meestal is Frankrijk het verste waardoor de helling v de schotel voor geen problemen zorgt. Ik dacht dan ook dat zoals ik in de n beginne schreef dat de ene Astra goed was ingesteld als de andere goed was uitgericht maar dat schijnt niet juist te zijn.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Kun je in Frankrijk niet de TNT ontvangen met een gewone antenne?

Als je daar zit zul je de Belgen denk ik niet zo missen beer.gif

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...