Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ontvang nu de Italiaanse zenders Rai 1, 2 en 3 FTA in SD. Graag zou ik ze HD ontvangen. Dan zal ik een smartcard en een abo nodig hebben denk ik. Heeft iemand daar ervaring mee?

(Topfield TF5000CI), Rebox RE-8220HD op Hotbird

Geplaatst:

Tivusat kaartje voldoet

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Dank je! Dus voor 100 a 130 euro een Tivusat kaart kopen in een satelietwinkel, kaart activeren en in mijn Rebox RE-8220HD stoppen en ik kan de Rai zenders in HD kijken?

• Moderator
Geplaatst:

Tivu codeert in Nagravision

Het kan zijn dat je een CI module nodig hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij koop je die smart card inclusief module online al voor een bedrag ruim onder de € 100

Interessantere info vind ik of registratie met een Italiaans adres of zo nodig is, want dan meen ik indertijd ergens te hebben gelezen.

Verder is het goed te weten of die kaart onbeperkt geldig blijft (zoals blijkbaar het kaartje van Fransat) dan wel om de vijf jaar moet worden vernieuwd (het systeem van de ORF als ik mij niet vergis).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst:

Ja, die kaart en module kopen gaat relatief makkelijk zag ik... online bij grote bekende onlineshops, en er wordt ook naar NL verstuurd...  Het activeren, online zie ik, maar ze vragen een Codice Fiscale (Steuernummer)....  en daar zou het wel eens op kunnen stranden.... tenzij je zo een nummer ergens kan genereren oid.... als je in Italie bent zou je kunnen proberen de boel te laten activeren in de shop.....  Eerst even goed kijken zou ik zeggen, en eventueel wat informatie opduikelen via internet voordat je zoiets bestelt

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ok, ik ga op zoek naar een Tivusat kaart + Nagravision CI module. Op de site van Tivusat heb ik inmiddels ook gezien dat je inderdaad een adres in Italie en een Codice Fiscale nodig hebt. Dat is geen probleem.

Allemaal hartelijk bedankt voor de info!

Geplaatst:

Toch nog een vraag: op de website van Tivusat wordt gezegd dat je een Tivusat gecertificeerde ontvanger moet hebben. Op hun lijst wordt Rebox niet genoemd. Is er nog kans dat mijn Rebox RE-8220HD niet met een Tivusat kaart+module overweg kan?

• Moderator
Geplaatst:

Je ontvanger is ook niet gecertificeerd voor Canaldigitaal, toch geeft hij beeld op de meeste programma's.

Met het officiële CI module zelfs op alle programma's waar je een abonnement voor hebt.

Met het Tivusat CI module zou je beeld moeten hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De Tivusat kaart moet op iemand's geldige abonnementnr. geregistreerd zijn,die in Italie de TV-belasting betaald.

Het abo-nr. wordt dan aan de kaart gekoppeld en aan de abo-eigenaar en mits je eenmalige activeringskosten betaald,is de kaart voor altijd ok.

Ik weet niet of je de abo-nr. ergens kan opzoeken maar die worden even snel van de fiscus gecontroleerd,daarom is de codice fiscale gevraagd (het SoFi nummer).

Lijkt moeiliker als het is maar zal door italiaanse vrienden snel lukken,voor wie die heeft natuurlijk.

Ter info: De RAI HD zenders werken voor 15-20min goed en dan blokkeert alles met de melding kaart niet geldig,althans op mijn CT 5100 plus.Dan is een hele restart nodig en alles werkt weer tot de volgende stop.

Vu+ Duo 4K SE, Selfsat HD22, TivuSat, Kabelio.

Geplaatst:

Bedankt, ik zal voor de zekerheid het fiscale nummer gebruiken van iemand in Italië die ook zijn kijk en luistergeld heeft betaald:)  De Tivusat module + kaart is onderweg. Ik hoop binnenkort te kunnen melden dat alles werkt.

• Like 1

Geplaatst:

De Tivusatkaart met CI module werken goed. Het aanmelden van de Tivusatkaart was geen probleem omdat ik het adres en de codice fiscale van iemand in Italië mocht gebruiken. Zie ook https://areaclienti.tivusat.tv/app/eng/smartcard_tivusat.

Het enige schoonheidsfoutje is dat ik de EPG van Rai 1, 2 en 3 alleen bij de SD zenders doorkrijg en niet bij de HD versie. En bij Rai 1,2 en 3 in SD komt de EPG ook maar voor max. 24 uur door. Dus even vooruitkijken wat er komt is is er niet bij. Ik vermoed dat dat aan mijn Rebox RE-8220 ligt. Dat is immers een Canal Digitaal doos, die vermoedelijk niet goed overweg kan met de EPG's van andere zenders. Ik zou daar nog wel een oplossing voor willen vinden. Maar dat is meer een vraag voor op het Rebox forum.

Geplaatst:

Het enige schoonheidsfoutje is dat ik de EPG van Rai 1, 2 en 3 alleen bij de SD zenders doorkrijg en niet bij de HD versie. En bij Rai 1,2 en 3 in SD komt de EPG ook maar voor max. 24 uur door. Dus even vooruitkijken wat er komt is is er niet bij. Ik vermoed dat dat aan mijn Rebox RE-8220 ligt. Dat is immers een Canal Digitaal doos, die vermoedelijk niet goed overweg kan met de EPG's van andere zenders. Ik zou daar nog wel een oplossing voor willen vinden. Maar dat is meer een vraag voor op het Rebox forum.

Ik heb met mijn ontvanger (zie onderschrift) precies hetzelfde betreffende de epg.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Ik vermoed dat je dan hun receiver zal moeten gebruiken.

Dat probleem heb ik bij mijn Zweedse tv pakket ook... Op hun gecertificeerde receivers heb je een prachtige volledige EPG, maar op mijn Technisat heb ik niet eens op alle zenders now/next....  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...