Ga naar inhoud


Hoe halen ze in pretparken zo snel hoge snelheden op bep.attracties?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Gisteren geweest naar een pretpark, en daar op een attractie gezeten, waarbij je karretje ook gondel genaamd denk ik ondersteboven en dergelijk gaat. Uit technische nieuwsgierigheid vraag ik me af, hoe ze in pakweg 30 meter zo'n hoge snelheid halen. Je moet goed tegen de rugleuning zitten, want je wordt echt zeer hard tegen de rugleuning gedrukt, dat dit zo snel gaat, op de rail waar die karretjes op rijden, zie je in dit eind een soort alluminium kleuren platen staan.

Gaat dit met een zware elecktromotor, of gebruiken ze hierbij andere technieken,

Of is dit een goed bewaard bedrijfsgeheim,

Ik zie wel dat na 10 jaar geleden de veiligheid enorm verhoogd is. Bij bepaalde attracties moesten 2 mensen op 2 verschillende plaatsen tegelijkertijd op de start knop drukken om die aan te zetten.

Ook tegengekomen, dat de computer meld dat er controle nodig is, en we moesten bepaalde dingen doen, en kwamen ze een aparaat aansluiten, die ze nadien verbonden met de computer. Toen konden we verder. De bedieners zeiden onmiddelijk geen paniek, er is niks gaande, dit is een routine controle die we moeten doen om u veiligheid te garanderen. Door een bepaalde reden stond een nooduitgang deur open, en kon de attractie niet starten, totdat de deur dicht was. Een gehele verandering bij 10 jaar geleden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hydraulica

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, kijk wat vaker naar Travel Channel HD, daar laten ze heel veel van dat soort atracties zien en wordt ook uitgelegd hoe de diverse systemen werken.

Was het deze waar je in zat?

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3rr2EP6H-og

 

Das wel een mooi exemplaar.

Jammer dat ie niet in Walibi staat.

Deze week in de Baron1898 gezeten.

Ook erg mooi!

In Walibi staat ook een coaster waarbij je binnen een paar tellen met dik 90 km per uur wordt afgeschoten...Xpress volgens mij.

Ik meen dat deze enorme accelleratie idd deels met magnetisme bereikt wordt.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

4,8 G, niet mis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...