Ga naar inhoud


UV straling


mebo870

Aanbevolen berichten

Wat me dit jaar opvalt in de tuin, dat er veel plastic spullen, na enkele weken in vol zonlicht uit elkaar beginnen te vallen of breken.

Afbraak is er altijd, maar in dit tempo heb ik het nog nooit gezien.

Ligt dat nu aan de plastic soort die men gebruikt of mogen we terecht spreken van te hoge blootstelling aan UV straling.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

En hetzelfde geldt volgens mij voor verf. Daar zitten door milieuwetgeving tegenwoordig andere stoffen in, waardoor de verf minder bestand is tegen zon invloeden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gewoon verf op terpentinebasis kiezen

 

Red je het ook niet mee hoor. Ik heb monument groen op mijn kozijnen zitten. Als daar de zon op schijnt kan je het bijna niet meer aanraken. Door de werking van het hout schieten de scheuren erin. Kozijnen die alleen een vroeg ochtend zonnetje krijgen zitten al jaren strak in de lak zonder verkleuringen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar jaar geleden heb houtbescherming gekocht met UV protectie, en tot op heden is de Veranda nog altijd intact en deze heeft van s'morgens tot laat in de avond volle zon.

 

Voorheen was het elke 2 jaar opnieuw doen,

 

linitop-solid-nl.png

BESCHRIJVING
  • Hoog presterende decoratieve beits met nieuwe generatie uv-filter die een uv-absorber bevat gecombineerd met een stabilisator (uv-barrière).
  • Geschikt voor maatvast houtwerk
  • Mat/zijdeglanzende afwerking
EIGENSCHAPPEN
  • High solid (hoog vastestofgehalte) : dubbele bescherming per laag voor een lange duurzaamheid.
  • Gelformule : uitstekende verwerkbaarheid, druipvrij en perfecte vloei.
  • Bevat een stof die de droge laag beschermt tegen schimmels.
  • Extra soepele film, beperkt het risico op afschilferen.
  • Op basis van speciale anti-uv-pigmenten die voor een optimale bescherming zorgen.
  • Zeer goed bestand tegen weersinvloeden.
aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me dit jaar opvalt in de tuin, dat er veel plastic spullen, na enkele weken in vol zonlicht uit elkaar beginnen te vallen of breken.

 

Is het dan wel plastic?

Vaak wordt er ook een stof gebruikt wat voelt en er uitziet als plastic maar gewoon gemaakt is van mais en dat spul breekt dus echt heel snel af. Doet een gewone plastic zak er jaren over om uit elkaar te vallen zo'n "maiszak" begint binnen een paar weken in weer en wind al uit elkaar te vallen.

Dit soort verpakkingen zie je vaak om vers brood ed. in te verpakken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begrip plastic is idd. een probleem omdat het inmiddels een verzamelnaam is geworden. In de bizon lijmwijzer kom je de naam niet meer tegen. Logisch maar lastig als je wat wilt lijmen en je hebt geen idee welke variant het precies is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...