Ga naar inhoud


DUO bij (her)installatie geen beeld


Jürgen

Aanbevolen berichten

Mijn buurman had met zijn DUO (VTI 7.0) regelmatig problemen zoals soms zwart beeld of dat de ontvanger niet op de AB reageerde.

Meestal kreeg ik de DUO wel weer aan de praat maar je kon er niet meer op aan dat die bij het inschakelen wel werkte.

Het zou op een ELKO probleem kunnen wijzen maar er was geen rode LED zichtbaar.

Nu dat mijn buurman op mijn advies intussen een SOLO2 heeft gekocht heb ik de DUO vanmorgen onderhanden genomen.

 

Toen ik de DUO vanmorgen voor het eerst koud opstartte had ik beeld van o.a. RTL 7 HD maar omdat er nog versie 7 opstond wilde ik versie 8.2.3 installeren.

Na de voltooide installatie en de daarop volgende opstart bleef het beeld zwart, er komt dus ook geen VTI Logo in beeld maar op de display van de DUO zag ik wel de installatie optie Taalkeuze voorbij lopen dus dat werkt wel.

Hierna herhaaldelijk opgestart, al dan niet spanningsvrij gemaakt, het beeld blijft zwart.

 

Het is naar mijn mening geen 'Rode LED' symptoom maar kan dit probleem toch wel aan een of meerdere defecte Elko's of iets anders liggen?

Nog even 2 foto's toegevoegd.

post-37183-0-54463700-1439195672_thumb.jpg

post-37183-0-08309500-1439195682_thumb.jpg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de tip maar dat had ik ook al gedaan.

 

Hierbij een update.

Interne HDD verwijderd en nu weer (tijdelijk ???) beeld maar toen reageerde de ontvanger niet op de AB terwijl die dat voordien ook deed.

Nieuwe batterijen in de AB en nu ook weer reactie op de AB.

Heb VTI 8 opnieuw geïnstalleerd zonder interne HDD en tijdens de installatie beeld.

 

Na de eerste herstart weer geen beeld.

Opnieuw VTI via de USB geïnstalleerd, wel zijn de instructies (Taalkeuze) in de display te zien maar wederom geen beeld.

Een tijdje uitgezet en toen weer wel beeld, totaal niet betrouwbaar dus ik geef het op.

Het zal wel de kliko worden maar dat besluit is aan mijn buurman.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zal in een tussen stadium hangen en uiteindelijk resulteren in de gekende rode led, de enige manier om hier uit te komen is meten.

Doet die fan nog iets? daar net achter staan 2 elco's tegen de koelvin aan, dat zijn de eersten die sneuvelen. 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

of zoals ik verkopen voor een prijsje.Had de onderdeeltjes liggen en alles samen verkocht voor 100 euro.Wat bijgelegd en nieuwere versie gekocht (duo2).

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman geeft de voorkeur aan om de DUO in die staat te verkopen zoals die nu is want hij heeft inmiddels al een nieuwe SOLO2 in gebruik en de DUO heeft geen functie meer bij hem.

Dus de DUO staat zo meteen voor de hobbyisten in de rubriek 2e Hands.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...